alle vil passe mit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2014

Annemette07

Anonym skriver:

Det problem har vi heldigvis ikke, er glad ved dem han bliver passet af. Men synes også det er svært for når de så passer ham skal jeg forklare hvordan de skal gøre (ikke fordi jeg ikke stoler på dem) men fordi vi prøver at vende ham af med 1 lur så han kun skal sove til middag, også skal han heller ikke for sent i seng, senest 8 og han må heller ikke sove til længere end kl 8 for ellers kan vi bruge flere dage på at få ham tilbage til sin almindelige rytme.

Så når de "endelig" har ham bliver jeg nød til at fortælle "alle reglerne" så synes det virker som om jeg ikke stoler på dem og at det er derfor de ikke altid får ja til at passe.

Den følelse tror jeg altid man vil have. Sådan har jeg det også, specielt fordi vi også har hund, og der er svigerfar god til at sige det er ok han slikker på julius' hånd og kommer helt tæt på ansigtet(det er sådan en lille hund), hvor jeg er meget empsi, da jeg for det første selv hader at den slikker på os, men der er også bare for mange bakterier så han kan få børneorm af det. Det kan min svigerfar ikk forstå jeg er så beskyttende for.
Selvfølgelig er det godt vores hund er glad for vores søn, men han skal også vide der er grænser og det er jo svært når min svigerfar giver ham lov til det når vi andre ser væk :-(

Men kort sagt, så tror jeg altid man vil have forklaret dem alle reglerne fordi det er trods alt vores barn, vores regler, og det er jo ikk dem der står med problemerne bagefter, det er jo vi andre :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2014

JH12

Her har vi også nogle bedste forældre, som ofte spørger om de ikke godt snart må have vores pige overnattene.. De passer hende nogle gange nogle timer om dagen, fordi vi arbejder..

Det er især svigerforældrene som rigtig gerne vil have hende overnattene, og det hjælper slet ikke at deres andet barnebarn som er 3 måneder yngre, allerede har prøvet at overnatte der..

Min pige er 20 måneder gammel, og jeg kan ærlig talt ikke se hvorfor hun skulle sove ude, bare fordi det kunne være hyggeligt for dem?

De spørger rigtig meget, og jeg siger altid at jeg synes ikke det er nødvendigt, jeg er SLET ikke klar til hun skal sove ude endnu..
Hun er mors pige, og jeg ved hun forventer jeg kommer når hun kalder om natten.. og så længe hun er SÅ morsyg, så kan det slet ikke komme på tale..

Synes det er vigtigt, du for snakket med din kæreste om hvordan du har det.. For så stopper han forhåbentlig med at sige ja..

Anmeld

30. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Det er da dejligt at have så mange der vil passe ham, men jeg ville aldrig lade mit barn blive passet for at "please" andre.
Så tag imod hjælpen når du har behov for den. Tal med din kæreste så I kan blive enige om i hvilke tilfælde I synes det er okay at han bliver passet.

Anmeld

30. januar 2014

M &.I

Anonym skriver:

Og han er kun lige fyldt 1 år! Han er blevet passet mange gange synes jeg. De bliver bare ved med at spørge om de ikke må forskellige weekender og synes bare det bliver alt for meget. Han kan rigtig godt lide at blive passet og er også altid glad.

Synes bare jeg virker sur og som om de ikke må ha ham, men han er jo kun lige fyldt 1 år. Hvad tænker folk egentlig selv?:s

Er rigtig glad for de gerne vil passe ham, men jeg har 2 sæt forældre og min kæreste 1 sæt og andre i hans familie vil også passe, og min kæreste synes det er dejligt og siger glædeligt også ja til de kan ha ham en hel weekend af gangen. Der sætter jeg dog min grænse!

Men det er godt nok ellers svært når folk åbenbart synes det er helt normalt og min kæreste synes det er fint og ikke forstår mig /:

Min søn blev ALDRIG passet af min familien.. han er nu 19 mdr... jeg vil have ham selv...

Anmeld

30. januar 2014

modesty

Og han er kun lige fyldt 1 år! Han er blevet passet mange gange synes jeg. De bliver bare ved med at spørge om de ikke må forskellige weekender og synes bare det bliver alt for meget. Han kan rigtig godt lide at blive passet og er også altid glad.

Synes bare jeg virker sur og som om de ikke må ha ham, men han er jo kun lige fyldt 1 år. Hvad tænker folk egentlig selv?:s

Er rigtig glad for de gerne vil passe ham, men jeg har 2 sæt forældre og min kæreste 1 sæt og andre i hans familie vil også passe, og min kæreste synes det er dejligt og siger glædeligt også ja til de kan ha ham en hel weekend af gangen. Der sætter jeg dog min grænse!

Men det er godt nok ellers svært når folk åbenbart synes det er helt normalt og min kæreste synes det er fint og ikke forstår mig /:

For det første: Wow, hvor er I heldige at have så mange der holder af jeres søn og gerne vil tilbringe tid sammen med ham.

For det andet: JO, det lyder af alt for meget pasning, synes jeg. Jeg vil umiddelbart tænke at et barn på den alder MAX skal passes med overnatning en gang om måneden.

Min søn var halvandet første gang han blev passet med overnatning, og han bliver nok passet cirka en gang hver måned eller en gang hver anden måned med overnatning (han er 2,3) - og ALTID det samme sted, hos min mor og far. Og aldrig mere end én overnatning.

Jeg synes at du skal sætte dig ned med din mand og lave nogle helt faste retningslinjer for hvor ofte jeres søn skal passes PLUS en regel der hedder at man aldrig siger ja til pasning uden at tjekke med den anden forælder først.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.