når man er mor har man ikke tid til sig selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2014

modesty

Anonym skriver:

Når man er mor har man ingen tid til at slappe af eller sove en time eller to hvis man er syg, heller ikke selvom man bor med barnets far. Er det også sådan hos jer andre? Eller vil far gerne tage lidt over så i kan få hvile?

Selvfølgelig skal far tage over. At få et barn er en fælles opgave.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2014

liten-mamma

Anonym skriver:

Når man er mor har man ingen tid til at slappe af eller sove en time eller to hvis man er syg, heller ikke selvom man bor med barnets far. Er det også sådan hos jer andre? Eller vil far gerne tage lidt over så i kan få hvile?

Sådan var det på ingen måde da min eks og jeg boede sammen og heldigvis for det. 

Hvis jeg f.eks var syg, ville have et bad, lave lektier uforstyrret eller noget i den stil, så tog Mikkel vores datter. Enten legede han bare med hende i stuen, gik en tur på legepladsen eller tog ud til hans forældre. 

Han er den bedste far for vores datter og føler det ikke som en "pligt" at skulle være sammen med hende. Han gør det af egen vilje, fordi han har lyst til at lege med sin datter og sagtens kan unde mig lidt alene tid. 

Den gik selvfølgelig begge veje.

Anmeld

28. januar 2014

Mor Christa

Jeg tror problemet ligger i at man måske som mor har tendens til at tage over fra starten med den lille baby.. Jeg kan da huske da Victor var en baby, jeg var over farmand hele tiden; Når han skullle skifte ble stod jeg f.eks. ved siden af for at sikre mig at det "blev gjort ordentligt".
Det samme med putning, madning osv osv.

Jeg tror helt sikkert at det er min egen skyld at jeg nu, når jeg f.eks. er syg, ikke har tiden til at hvile mig - Farmand vil meget gerne tage over, men Victor lader ham ikke. Victor er meget morglad, og "mor skal gøre det".. 
Jeg tror sgu jeg har gravet min egen grav dér Så må vi se om jeg tager ved lærer her anden gang!

Anmeld

28. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Her er vi fælles om vores søn når vi begge er der. Men har jeg eller kæresten brug for noget (sove lidt længere, pleje  sygdom osv) så gør man bare det, og så laver den anden noget med sønnen alene

Anmeld

28. januar 2014

lineog4

Mor Christa skriver:

Jeg tror problemet ligger i at man måske som mor har tendens til at tage over fra starten med den lille baby.. Jeg kan da huske da Victor var en baby, jeg var over farmand hele tiden; Når han skullle skifte ble stod jeg f.eks. ved siden af for at sikre mig at det "blev gjort ordentligt".
Det samme med putning, madning osv osv.

Jeg tror helt sikkert at det er min egen skyld at jeg nu, når jeg f.eks. er syg, ikke har tiden til at hvile mig - Farmand vil meget gerne tage over, men Victor lader ham ikke. Victor er meget morglad, og "mor skal gøre det".. 
Jeg tror sgu jeg har gravet min egen grav dér Så må vi se om jeg tager ved lærer her anden gang!

Morgladtendensen er her hjemme ligefrem proportional med antallet af børn - med Linus må farmand ikke noget som helst

Anmeld

28. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Her er farmand rigtig god til at give mig slappe af tid - uanset om jeg er syg eller rask. Så smutter de en tur i skoven om eller andet sjovt
Da min dreng var helt lille og jeg virkelig led af søvnmangel stod min kæreste tidlig op i weekenderne og trillede en tur med barnevognen så jeg kunne sove lidt.

Anmeld

28. januar 2014

Mor Christa

lineog4 skriver:

Morgladtendensen er her hjemme ligefrem proportional med antallet af børn - med Linus må farmand ikke noget som helst

Jeg glæder mig!!

Anmeld

28. januar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

far ville gerne tage over, men kan ikke klare det i særlig lang tid ad gangen så det er begrænset med afslapning...

Har lidt "fri" når sønnen sover eller er i vuggestue... dog er der masser af almindelig dagligdagsopgaver der skal klares også hele tiden...

Anmeld

28. januar 2014

Mor til Majbørn

det første års tid synes jeg slet ikk jeg fik noget hjælp fra faderen og var ved at blive tosset - men så.. ja, jeg ved ikk hvad der skete men pludselig gav jeg nok selv lidt slip og gav plads til faderen (i stedet for at fortælle ham alt det han gjorde forkert) og drengen blev også så stor at det var 'sjovere' at være far, fordi det ikk kun handlede om at amme/skifte ble/praktiske ting.

Jeg må indrømme, at det praktiske stadigvæk hænger meget på mig, men han er langt mere inde i varmen end før. Og nu skrider jeg sgu bare i bad/tager min en lur hvis det passer mig og så må faderen jo lige ha hele ansvaret i den time det tager.

Anmeld

28. januar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Isabella_mor skriver:

Sådan er det heldigvis ikke hos os. Her har jeg rigelig tid til mig selv, jeg kan sagtens sove hvis jeg er syg, for jeg har en kæreste som tager sit ansvar som far meget alvorligt. Han er den bedste far og kæreste og jeg ville ike bytte for noget som helst andet. 

Det samme her!! 

Her i lørdags fik jeg lige 3 timer på sofaen, mens kærsten underholdt den store og lavede aftensmad! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.