Arg!! Jeg synes tit man bli'r høvlet ned i indlæg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2014

dola

Yurie skriver:

Kan du give eksempler på det? For jeg er i tvivl om hvilken debat/ter du hentyder til?

Og jeg tror skam ikke folk gør det for at gøre andre kede af det, men fordi de ikke forstår det, eller forarget over folks meninger.

jeg kunne godt give et eksempel.

Så en gang en debat hvor en gravid usikker pige var ked af sin graviditet og en del barnløse skældte hende ud og sagde hun bare skulle være glad for at hun kunne blive gravid...

Efter følgende så jeg en debat hvor en barnløs var ked af det her skrev jeg så at hun skulle huske at slappe af og evt tænke på andre muligheder som fx adoption, for at få tankerne væk da det tit hjælper for mange af de par jeg har kendt. Men blev efterfølgende af selv samme damer fra første debat sablet ned om umenneskelig og ufølsom. og kaldt en masse ting jeg ved jeg ikke er.

Jeg ved godt det tit er mange følsomme emner der bliver diskuteret herinde og det er det der gør så pokkers ondt, og derfor der bliver taget så hårdt fat i diskussionerne, og det er da også en af grundende til at jeg stadig er her folk har noget på hjertet! Men synes godt man kunne sigte lidt højere end bare at svine til!

Dejlig dag til alle!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2014

modesty

Anonym skriver:

jeg har holdt en lang pause herinde for jeg synes tonen blev for hård i perioder.... Nu har jeg så lavet et eneste indlæg.... Og IGEN blev samtalen kørt hen i negative toner, fra at være et ellers glad indlæg.

Årh jeg synes det er så ærgerligt!!

Hvorfor kan vi ikk tale pænt til hinanden??

Der er da masser af muligheder for at dele sin mening på en sød og rar måde, istedet for at rakke ned på andre og nærmest latterliggøre dem fordi de har en anden holdning??

Er vi ikk herinde for at hjælpe hinanden og give gode råd?? For at ha' nogen at snakke med og være en del af fællesskabet??

Det gør mig både gal og ked af det!!

Det er meget svært at forholde sig til det du siger, når man ikke aner hvilke indlæg du taler om.

Folks grænser går forskellige steder. Jeg synes at der er kvinder herinde der er ekstremt sarte, og jeg synes at der er kvinder der er unødigt negative.

Jeg er nok selv en af dem der har en hård tone - men jeg forsøger i så vidt omfang som muligt altid at være saglig og argumenterende (selvom den sikkert smutter ind imellem ;-)

Når man argumenterer for sine holdninger og ikke får ordentlige argumenter tilbage, men blot en fornærmet attitude, så bliver jeg sgu lidt træt. Og så gider jeg ikke høre på at jeg er grov.

Det er en hønsegård herinde nogle gange, ja. Men alternativet - at alle taler pænt til hinanden og at diskussioner derfor ikke får lov til at vokse og udvikle sig - nej, ellers tak. Så hellere en hård tone ind imellem. Der er jo mulighed for at anmelde hvis man synes at folk går over stregen.

Anmeld

27. januar 2014

TNBC

Enirt skriver:

Det har man vel altid, men er det altid man skal sige det højt?

Gavner det den pågældende person at få smidt det i hovedet eller kunne det måske være bedre at komme med noget kontruktivt som personen kunne bruge til noget istedet for at høre at h*n er dum eller at den mening h*n har er dum?

Hvad ville du selv føle og især hvad vil du selv få ud af sådanne kommentarer?

Jeg hår jo ligesom fået kommentarer der har såret mig eller jeg synes er lige grove nok. Og så tager jeg enten lige en pause og tænker over det inden jeg svarer eller bare svarer tilbage. Men sådan er det på en debatside.
Jeg ved jeg kan have en hård tone, en mening som mange ikke er enige i, men der er også mange der er enige i det jeg skriver herinde, og jeg gider ikke sidde og være den søde pige hele tiden, og føler mig som den store stygge ulv hver gang jeg skriver noget, fordi at ts ikke lige var ude efter det svar. Hvis man skriver et indlæg, så må man forvente forskellige svar.

Nej man behøver iikke altid at sige personen eller meningen er dum, men hvorfor pakke det ind??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.