Arg!! Jeg synes tit man bli'r høvlet ned i indlæg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.473 visninger
22 svar
66 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. januar 2014

Anonym trådstarter

jeg har holdt en lang pause herinde for jeg synes tonen blev for hård i perioder.... Nu har jeg så lavet et eneste indlæg.... Og IGEN blev samtalen kørt hen i negative toner, fra at være et ellers glad indlæg.

Årh jeg synes det er så ærgerligt!!

Hvorfor kan vi ikk tale pænt til hinanden??

Der er da masser af muligheder for at dele sin mening på en sød og rar måde, istedet for at rakke ned på andre og nærmest latterliggøre dem fordi de har en anden holdning??

Er vi ikk herinde for at hjælpe hinanden og give gode råd?? For at ha' nogen at snakke med og være en del af fællesskabet??

Det gør mig både gal og ked af det!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2014

TNBC

Anonym skriver:

jeg har holdt en lang pause herinde for jeg synes tonen blev for hård i perioder.... Nu har jeg så lavet et eneste indlæg.... Og IGEN blev samtalen kørt hen i negative toner, fra at være et ellers glad indlæg.

Der er da masser af muligheder for at dele sin mening på en sød og rar måde, istedet for at rakke ned på andre og nærmest latterliggøre dem fordi de har en anden holdning??

Er vi ikk herinde for at hjælpe hinanden og give gode råd?? For at ha' nogen at snakke med og være en del af fællesskabet??

Ja men vi er her vel også for at debattere, lære andres mening, fortælle hvad vi mener om det, og hvorfor folk har den mening.

Ja der kommer nogle hårde ord, at vi ikke forstår hvordan andre kan mene det og synes det, og så spørg man ind til det. Man har vel lov til at synes at det en anden gør/sige/synes er dumt og at man ikke forstår det.

Anmeld

27. januar 2014

jydeinden

der er mange måder at sige ting på og der er lige så mange måder at tolke det på.. det er ganske korrekt at der har været nogle enkelte indlæg hvor folk er grove i tonen men det er ikke mit indtryk at det på nogen måder er generelt for tonen herinde.. men det står jo folk frit for at melde sig ud hvis man ikke føler man kan bruge det svar man får til noget

Anmeld

27. januar 2014

Anonym trådstarter

Jeg tror I misforstår.
Alle har hver sin mening og gudskelov for det. Men der er bare nogle ind imellem der ikke siger det på en pæn måde. Der er ingen grund til at tale nedladende til andre fordi de har en anden holdning end en selv?

Vi er da alle lige og skal selvfølgelig kunne tale frit men derfor kan vi da godt behandle hinanden pænt ikke??

Det er fedt at få nogle input og friske syn på tingene :-) bare man ikke bliver nedgjort fordi nogen synes noget andet.
Der skal gerne være plads til alle uden nogen skal være kede af det.

Jeg synes bare tit man ser det. Måske er det bare mig.

Anmeld

27. januar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Jeg tror I misforstår.
Alle har hver sin mening og gudskelov for det. Men der er bare nogle ind imellem der ikke siger det på en pæn måde. Der er ingen grund til at tale nedladende til andre fordi de har en anden holdning end en selv?

Vi er da alle lige og skal selvfølgelig kunne tale frit men derfor kan vi da godt behandle hinanden pænt ikke??

Det er fedt at få nogle input og friske syn på tingene :-) bare man ikke bliver nedgjort fordi nogen synes noget andet.
Der skal gerne være plads til alle uden nogen skal være kede af det.

Jeg synes bare tit man ser det. Måske er det bare mig.

Kan du give eksempler på det? For jeg er i tvivl om hvilken debat/ter du hentyder til?

Og jeg tror skam ikke folk gør det for at gøre andre kede af det, men fordi de ikke forstår det, eller forarget over folks meninger.

Anmeld

27. januar 2014

Anonym trådstarter

Næh jeg kan nu ikk komme med nogle eksempler som sådan.

Jeg har bare stødt ind i nogle de seneste par uger. Jeg vil heller ikk hænge nogen ud. Folk siger måske også tingene lidt hårdere end de mener nogen gange

Anmeld

27. januar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Næh jeg kan nu ikk komme med nogle eksempler som sådan.

Jeg har bare stødt ind i nogle de seneste par uger. Jeg vil heller ikk hænge nogen ud. Folk siger måske også tingene lidt hårdere end de mener nogen gange

Så kan vi jo sidde med to helt forskellige meninger, og jeg kan ikke svare dig på om jeg synes det er at blive høvlet ned for nogen, for jeg ved ikke hvad du hentyder til. Så jeg kan ikke svare hvad du synes er at blive høvlet ned er.

Jeg elsker at være herinde, og jeg har da også fået i hvert fald en kommentar, som da gjorde mig ked af,det, men jeg svarede igen og sagde at det hun sagde var forkert..

Vi er så mange mennesker herinde, og vi har alle forskellige meninger, og hvis der er en der skriver noget, der bringer mig op i det røde felt, ja så siger jeg det nok. for jeg har en mening, og hvis det er noget der rør mig, eller jeg ikke kan forstå, hvorfor så ikke spørge?

Anmeld

27. januar 2014

Mamalou

Jeg er enig med dig i, at tonen ind i mellem bliver hård. Jeg har dog ikke selv oplevet det, men jeg har heller ikke haft behov for at oprette en debat omkring et mere følsomt emne - min oplevelse er, at det ofte er der, at det kan blive en lidt hård tone. Særligt hvis afsenderen er anonym. Jeg går ind for at alle har ret til deres mening, men at alle må respektere hinandens mening

Vil slutte af med at sige, at det ikke fylder for mig, for så ville jeg ikke være her på siden!

Vh. Louise

Anmeld

27. januar 2014

lineog4

Vi har jo forskellig grad af følsomhed og forskellige kulturer bragt med ind. Hvad føles hårdt for mig føles ikke nødvendigvis hårdt for andre og omvendt.

Der har i den sidste uge været en tråd om legekammerater og hvordan der så ud hjemme hos dem. Jeg gik rundt om tråden nogen gange før jeg svarede, fordi neg vidste mit svar ikke ville blive det rummelige, anerkendende, søde svar. Af den simple grund jeg var lodret uenig, og jeg havde et behov for at markere det. Tænkte da en del over om det var okay, var det at være for hård osv...men kom frem til jeg ville gøre præcis det samme IRL - et menneske bad om råd, og ramte et punkt hvor jeg er naiv nok og tror jeg kan ændre på verden  

Og jo man ændrer mest på verden ved at være konstruktiv, ikke være offensiv osv. Men nogen gange tror jeg også man kan anerkende for meget, så man bliver udflydende og usynlig - kan godt være det så opleves hårdt, men forhåbentlig giver det også noget at tænke over.

Når det er skrevet har jeg også læst indlæg, hvor jeg tænkte hmm måske skulle det ikke være skrevet, men det er få.

god dag

Anmeld

27. januar 2014

bøllen

Anonym skriver:

Er enig med dig. Tonen kan være hårdt herinde. Og jeg oplever gerne det er de fra samme bruger. Vi er alle forskellige. Både hvordan vi tolker ting og hvordan vi formidler det vi ønsker. Dette er en debat side, hvor alle kan sige deres mening Og det skal der være plads til . Men når det er sagt er der mange måder at gøre det på. Og det syntes jeg ofte bliver glemt herinde. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.