Vi har jo forskellig grad af følsomhed og forskellige kulturer bragt med ind. Hvad føles hårdt for mig føles ikke nødvendigvis hårdt for andre og omvendt.
Der har i den sidste uge været en tråd om legekammerater og hvordan der så ud hjemme hos dem. Jeg gik rundt om tråden nogen gange før jeg svarede, fordi neg vidste mit svar ikke ville blive det rummelige, anerkendende, søde svar. Af den simple grund jeg var lodret uenig, og jeg havde et behov for at markere det. Tænkte da en del over om det var okay, var det at være for hård osv...men kom frem til jeg ville gøre præcis det samme IRL - et menneske bad om råd, og ramte et punkt hvor jeg er naiv nok og tror jeg kan ændre på verden
Og jo man ændrer mest på verden ved at være konstruktiv, ikke være offensiv osv. Men nogen gange tror jeg også man kan anerkende for meget, så man bliver udflydende og usynlig - kan godt være det så opleves hårdt, men forhåbentlig giver det også noget at tænke over.
Når det er skrevet har jeg også læst indlæg, hvor jeg tænkte hmm måske skulle det ikke være skrevet, men det er få.
god dag
Anmeld