Arg!! Jeg synes tit man bli'r høvlet ned i indlæg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2014

StudPsyk

Anonym skriver:

jeg har holdt en lang pause herinde for jeg synes tonen blev for hård i perioder.... Nu har jeg så lavet et eneste indlæg.... Og IGEN blev samtalen kørt hen i negative toner, fra at være et ellers glad indlæg.

Årh jeg synes det er så ærgerligt!!

Hvorfor kan vi ikk tale pænt til hinanden??

Der er da masser af muligheder for at dele sin mening på en sød og rar måde, istedet for at rakke ned på andre og nærmest latterliggøre dem fordi de har en anden holdning??

Er vi ikk herinde for at hjælpe hinanden og give gode råd?? For at ha' nogen at snakke med og være en del af fællesskabet??

Det gør mig både gal og ked af det!!

Jeg tror lige så godt du kan opgive. Hehe Jeg har været her i tre år, og trods mange snakke om at bedre tonen bliver det bare aldrig bedre. Dels flyver det med hormoner herinde, og så tror jeg bare der er nogen mennesker, der helt pr. deres personlighed ikke forstår det her med at debattere i en ordentlig tone, men bliver fanget i ophidselsen og taler grimt.. Jeg tror ikke det ændrer sig, selvom jeg ville ønske det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2014

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det er den slags VI er her for, - for at sørge for at folk holder en pæn og sober tone og at folk kan føle sig velkomne og trygge i forumet. 

Vi har et regelsæt herinde og her er et par relevante udpluk fra retningslinjerne omkring tonen i debatten.

• Alm. god tone hører til i debatten og på chatten. Tilsvininger og nedrakning, findes uacceptabelt, og vil blive slettet.
  • I anonyme tråde, bedes det respekteres, at trådstarter har valgt at være anonym. Man har som medlem ikke krav på at vide årsagen.
  • Misbrug af anonymitetsfunktionen medfører, at ens anonymitet bliver ophævet i de pågældende indlæg.
  • Det er under ingen omstændigheder tilladt at anvende bræksmileys () om andre brugere.

plus en masse andre som i kan læse om  HER

Skulle der opstå en situation hvor indlæg bliver brugt til at svine folk til, eller til at komme med personlige angreb, findes der i hvert indlæg en knap med en anmelderfunktion, som man kan trykke på. Vi får i staff besked med det samme og vi løser problemet udfra vores samlede vurdering. 

Husk at I ALLE er med til at skabe Baby.dk og I er alle med til at sætte dagsordenen herinde, derfor bedes I 

• Tænke jer om inden i skriver noget i debatten, især hvis det er et svært og tungt emne.
  • Forlade en debat hvis I føler den går i den forkerte retning, og/eller anmelde hvis nødvendigt.
  • Tælle til ti hvis I føler i bliver ophidset, vrede, føler jer trådt på etc. gå væk fra computeren og vend tilbage når du føler du er klar til at kontrollere dig selv. 
  • Samt holde emnet for debatten bedst muligt. 

Vi kan alle føle os trådt på, og vi kan alle føle at nogle mennesker ikke forstår os. også selvom det måske ikke er intentionen fra den der skrivers side. Tænk over at alt herinde foregår via skrift, det er derfor svært at høre tonen i debatten. Så spørg evt. ind til det personen siger, få personen til at formulere sig bedre, eller uddybe det, i stedet for at danne egne meninger omkring hvad der egentlig menes. det kan jo være at det slet ikke er ment på den måde..

vi håber at dette hjælper de fleste af jer til at gøre baby.dk til et bedre sted at være.  

Kærlig hilsen

Staff

Anmeld

27. januar 2014

ano14316

Jeg synes det er lidt i perioder, somme tider er tonen meget hård og sommetider er den helt i den anden grøft hvor jeg tænker ' så svær dog ærligt og lad vær at glat ud hele tiden'...

Jeg synes lidt der er en sammenhæng imellem om det er lidt agurke tid... Hvis der på fosiden i længere tid ikke figurere meget andet end 'er denne positiv' 'er jeg min gravid 2+4' 'graviditets symptomer allerede' så tror jeg folk er lidt frodende når der så kommer noget man faktisk har en mening om, og måske bliver man lidt for ivrig...

Mine svar kan godt sommetider blive lidt kølige, men der er også i perioder efter hvordan jeg lige går og har det..

Jeg prøver især i de følsomme emner at holde bolden på min bane halvdel selvom jeg er lodret uenig med ts eller andre, ved at formulere mig i:
Jeg mener, jeg synes, jeg ville gøre sådan og sådan.
I stedet for: du skal, man skal, du gør, du mener, som er meget angribende og somregel også udløser et modangreb..

Dertil vil jeg så sige OMG jeg kan blive vanvittig over indlæg hvor, at hvis jeg ikke er enig ig ytre min mening højt, så kan ts eller andre ikke læse at jeg er uenig men tager det som et personligt angreb..

Sidst men ikke mindst er jeg også virkelig træt af de her indlæg om at tonen er for hård, bla bla bla, nu har den debat været oppe ig vende 1000 og jeg synes måske det er på tide at vi kommer vi-de-re og ikke fortsætter i samme rille. Specielt hvis man ikke har noget konkret at komme med..
Hvis det skulle ske at jeg oplever nogen skriver noget det støder mig, tror jeg at jeg vil vælge at skrive en pb til personen, eller som jeg flere gange har gjort i en debat det løber løbsk skriver ' jeg har ikke mere at sige og synes vi skal lukke den her' afhængig af situationen..

Anmeld

27. januar 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

jeg har holdt en lang pause herinde for jeg synes tonen blev for hård i perioder.... Nu har jeg så lavet et eneste indlæg.... Og IGEN blev samtalen kørt hen i negative toner, fra at være et ellers glad indlæg.

Der er da masser af muligheder for at dele sin mening på en sød og rar måde, istedet for at rakke ned på andre og nærmest latterliggøre dem fordi de har en anden holdning??

Er vi ikk herinde for at hjælpe hinanden og give gode råd?? For at ha' nogen at snakke med og være en del af fællesskabet??

Jeg vil da gerne tage ejerskab over nogle af de mere hårde svar i debatterne Jeg er blot af den holdning, at når man opretter en debat, så er emnet altså til debat, negative og positive holdninger. Det er ikke min intention at være nedværdigende eller tromle nogen ned, men jeg går ikke ind for at pakke mine holdninger alt for meget ind, så det jeg prøver at sige, bliver alt for utydeligt, så hellere et klart og entydigt budskab. Det kan godt opfattes hårdt for modtageren, men jeg kan nu engang ikke tage ansvar for hvilke briller modtageren læser mit indlæg med

Anmeld

27. januar 2014

Carina:-)

Jeg tror det er med de øjne der læser.

Jeg synes tit der er nogle meget "sarte" øjne herinde.

Hvor en person har svaret ,og det så ikke lige har været den alm mening -så lyder der et ramaskrig og smækken med døren.

Jeg synes det er fedt med debat,og endnu mere fedt at der er andet end babymad og hvor mange gange skider dit barn i døgnet-

Og jeg er selv typen der sagtens kan være rygende uenig i med nogen i en debat ,og enige i den næste-Og det er da skønt 

Måske man skulle lade være med at ligge for meget i ordet debat? 

Og igen så måske overveje om man har det godt med at nogen fortæller en man er forkert på den (i deres verden) ? 

Og ellers holde sig væk fra de debatter hvor det ikke lige handler om blemærker og andet neutralt.

Og så vil jeg godt lige sige -at hvis man laver en tråd hvor man fortæller om at man står og glor ind af andres vinduer fordi man keder sig og bagefter skynder sig at hælde sin forargelse ud i et debatforum...-Så må man regne med at få at vide at man skulle ta og få sig en hobby (skrevet med et glimt i øjet) 

Anmeld

27. januar 2014

Enirt

Yurie skriver:

Ja men vi er her vel også for at debattere, lære andres mening, fortælle hvad vi mener om det, og hvorfor folk har den mening.

Ja der kommer nogle hårde ord, at vi ikke forstår hvordan andre kan mene det og synes det, og så spørg man ind til det. Man har vel lov til at synes at det en anden gør/sige/synes er dumt og at man ikke forstår det.

Det har man vel altid, men er det altid man skal sige det højt?

Gavner det den pågældende person at få smidt det i hovedet eller kunne det måske være bedre at komme med noget kontruktivt som personen kunne bruge til noget istedet for at høre at h*n er dum eller at den mening h*n har er dum?

Hvad ville du selv føle og især hvad vil du selv få ud af sådanne kommentarer?

Anmeld

27. januar 2014

Sandratoft

Carina:-) skriver:

Jeg tror det er med de øjne der læser.

Jeg synes tit der er nogle meget "sarte" øjne herinde.

Hvor en person har svaret ,og det så ikke lige har været den alm mening -så lyder der et ramaskrig og smækken med døren.

Jeg synes det er fedt med debat,og endnu mere fedt at der er andet end babymad og hvor mange gange skider dit barn i døgnet-

Og jeg er selv typen der sagtens kan være rygende uenig i med nogen i en debat ,og enige i den næste-Og det er da skønt 

Måske man skulle lade være med at ligge for meget i ordet debat? 

Og igen så måske overveje om man har det godt med at nogen fortæller en man er forkert på den (i deres verden) ? 

Og ellers holde sig væk fra de debatter hvor det ikke lige handler om blemærker og andet neutralt.

Og så vil jeg godt lige sige -at hvis man laver en tråd hvor man fortæller om at man står og glor ind af andres vinduer fordi man keder sig og bagefter skynder sig at hælde sin forargelse ud i et debatforum...-Så må man regne med at få at vide at man skulle ta og få sig en hobby (skrevet med et glimt i øjet) 

Ja det er egentlig sjovt, at man kan være SÅ uenig med nogen i én debat, og meget enig med den samme i en anden. I starten tænkte jeg altid "nå, nu er vi sikkert uvenner, han/hun er sikkert meget sur på mig" ligesom man ville tænke i virkeligheden, men sådan er det SLET ikke. Ikke hvad jeg har mærket af i hvert fald   Og det synes jeg brugerne inde på baby.dk skal have ros for, nemlig ikke at bære nag

Anmeld

27. januar 2014

Mor til Majbørn

Mine opleveler er også at tonen kan blive noget hård (fx. enkelte ord jeg har skrevet er blevet helt misforstået og har tændt folk af) - men tænk lige over, at det er et hormon-præget panel der er involveret

og samtidigt er det svært at se folks tone, og der eventuelle underliggende sarkasme

... jeg ville dælme ADLRIG kaste mine problemer ud for en gruppe gravide så'en i virkeligheden. Ville sgu være bange for at blive ædt

Anmeld

27. januar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Den kan jeg godt følge....

Anmeld

27. januar 2014

ano14316

Mor til Majbørn skriver:

Mine opleveler er også at tonen kan blive noget hård (fx. enkelte ord jeg har skrevet er blevet helt misforstået og har tændt folk af) - men tænk lige over, at det er et hormon-præget panel der er involveret

og samtidigt er det svært at se folks tone, og der eventuelle underliggende sarkasme

... jeg ville dælme ADLRIG kaste mine problemer ud for en gruppe gravide så'en i virkeligheden. Ville sgu være bange for at blive ædt

Hahaha Ja man skal sq ikke forklejne hvor hysteriske gravide kan være - er heldigvis ikke selv så slem endnu i denne graviditet som sidste Hihi...

Har også engang imellem siddet og læst og BOM en der er meget nærtagende og de er som regel gravide hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.