Nogle med forstand på Protein-pulver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2014

Miss-86

Papillon skriver:

Jeg ved ikke, hvor meget der er i, men det er typisk sødet med sødemidler Du kan se det på ingredienslisten.

Okay, tak, vil jeg gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2014

Miss-86

B&J skriver:

du behøver ikke kun efter træningen men hele dagen med protein

ellers ville jeg vælge http://www.bodylab.dk/shop/frontpage.html?gclid=CKzZvfm0nLwCFUtP3godKVMAjA

der kan man købe små prøver og smage om det er noget for en

jeg spiser det bare gennem min mad i løbet af hele dagen fordi jeg er ikke så god til at det der pulver man skal drikke

Okay, tak for det Vil jeg da kigge på.

Nej, men det er godt fx. efter bodypump, samt styrketræning..

Anmeld

26. januar 2014

Miss-86

Noneother skriver:

Jeg drikker mig en low carb (godt til styrketræning) protein drik hver gang jeg har været nede og træne.

Det bliver jeg nødt til, da jeg ellers bare får sygt ondt i kroppen i op til en uge bagefter. -Ved godt at jeg sikkert ligeså godt kunne drikke en liter minimælk, men det trækker sgu ikke må jeg indrømme.

og ja. man kunne sikkert osse få det igennem kosten, men hvis man nu. Ligesom mig, er herre dårlig til at spise efter et skema, så er det en god måde at sikre sig at musklerne har det de skal ha´for at udvikle sig optimalt.

Årh, ja netop på samme måde har jeg det.
Hvor køber du den Lowcarb drik?

Anmeld

26. januar 2014

2børn2

Miss-86 skriver:

Okay, er der meget sødemiddel i proteinpulver?
For jeg prøver at holde mig fra sukker

Ja der er sikker aspartam i det meste.

Kakao mælk af skummetmælk indeholder ikke meget fedt. I proteinpulver er der også kalorier.

Og noget fedt skal man have 

Men ja nogle proteindrikke er også kalorieholdige så det skal også tælles med i regnskabet.

Jeg styrketræner og er hoppet fra proteinshaken, drikker i stedet et glas kakaomælk (af skummetmælk). Spiser tun, hytteost, kylling, og andre proteinholdige madvarer. Spiser hørfrøolie og avocado. Og "gammeldags" lurpak for fedt skal man have. Det rigtige fedt.

Anmeld

26. januar 2014

Noneother

Årh, ja netop på samme måde har jeg det.
Hvor køber du den Lowcarb drik?

Det gør jeg på bodystore mener jeg den hedder. Kan lige sende link til den jeg bruger når jeg kommer hjem. Den er osse lavet specielt til kvinder 

Anmeld

26. januar 2014

Papillon

2børn2 skriver:

Ja der er sikker aspartam i det meste.

Kakao mælk af skummetmælk indeholder ikke meget fedt. I proteinpulver er der også kalorier.

Og noget fedt skal man have 

Men ja nogle proteindrikke er også kalorieholdige så det skal også tælles med i regnskabet.

Jeg styrketræner og er hoppet fra proteinshaken, drikker i stedet et glas kakaomælk (af skummetmælk). Spiser tun, hytteost, kylling, og andre proteinholdige madvarer. Spiser hørfrøolie og avocado. Og "gammeldags" lurpak for fedt skal man have. Det rigtige fedt.

Men der er jo netop sukker i kakaomælk, som trådstarter forsøger at undgå

Det må være op til den enkelte, hvordan man forholder sig til sødemidler (aspartam derunder, som er særligt udskældt, uden der er hold i det). Alle tilsætningsstoffer er reguleret således, at man med en normal kost ikke kan indtage for meget. Når folk så drikker 3-4 liter light sodavand om dagen, vil der selvfølgelig være en risiko, men dette er heller ikke "normalt"

Anmeld

26. januar 2014

betski

Miss-86 skriver:

Jeg prøver at spise meget proteinholdigt og fedtfattigt, samt sukkerfrit - Derfor er kakao no-go for mig..
For ved godt, at det er godt efter træning.

Hvornår træner man på højt niveau?

Så kan du drikke mælk i stedet for. Jeg selv drikker kakao mælk da jeg efter træning har brug for lidt sukker. En banan og en halv rugbrød eros godt lige efter træning, hovedsagelig styrketræning og bodyfit,  bodypump og andre styrke hold :-)

Anmeld

26. januar 2014

Noneother

26. januar 2014

L&V

Protein pulver er total spild af penge. Du kan spise eller drikke dig til samme næringsindhold ved helt alm. mad som en banan, en kakao mælk, mælk osv.

Anmeld

26. januar 2014

Papillon

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Protein pulver er total spild af penge. Du kan spise eller drikke dig til samme næringsindhold ved helt alm. mad som en banan, en kakao mælk, mælk osv.

Det er da helt op til den enkelte!

Når man træner musklerne, vil man nedbryde protein, som kroppen skal bruge protein gennem kosten til at genopbygge og bygge mere på. Derfor er det særligt protein, man gerne indtager efter træning. For at få 25 g protein (hvad der ca. anbefales efter styrketræning til en person på 75 kg) kan man enten drikke ca. 700 ml mælk eller bruge ca. 30 g proteinpulver. Derfor er pulveret den lette løsning for mange

Derudover er jeg fuldkommen enig i, at en banan eller andet frugt kan være udmærket efter træning, da man typisk bruger en stor del af sine glykogendepoter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.