Hus laaaangt ude på landet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2014

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

Jeg har boedet der hvor der ingen busser går, men man finder ud af det, vores dagplejer var 7-8 km væk og gæste plejen kunne være om til 20 km væk, da det var land dagplejer.

jamen man får det til at fungere, jeg kan ikke forklare hvordan, men manden afleveret tøsen i børnehave, jeg afleveret drengen i dagpleje, og de dage jeg fik tidlig fri hentede jeg dem. og de dage jeg ikke gjorde hentede han, han jobbede 8 km væk og jeg 75 km væk, vi havde kun en bil. Men det fungerede da, men vil sige jeg synes det er meget nemmere nu hvor skole, idrætshal og venner er inde i byen og vi selv bor i den by, og har en lille lokal købmand.

Hold da op... Ja hvis i ku få det til at passe med hente og bringe, ja så burde vi også kan jeg vurdere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2014

Anitta Kristiansen

Anonym skriver:

Pyyyyh ha... Der skal i hvert fald tænkes en del her er der vist født de børn, der skal fødes, så det mere det med skadestuen jeg tænker mest på...

hvis børnene skal på skadestuen er det jo ikke noget de dør af at vente ellers havde man jo ringet 112 og nu er det heldigvis ikke noget der sker så ofte. hvis du kommer til at bo tæt til en normal asfalt vej skal du ikke bekymre dig. vejen der kommer efter vores private vej er det og har ikke høj prioritet, men er nu mulig at køre på uden store problemer. så er kun fordi vi har en 2 km lang privat grusvej at det ikke er så sjovt. ellers er det kun dejligt at bo ude på landet

Anmeld

26. januar 2014

modesty

Anonym skriver:

Pyyyyh ha... Der skal i hvert fald tænkes en del her er der vist født de børn, der skal fødes, så det mere det med skadestuen jeg tænker mest på...

Hvad er sandsynligheden for det bliver så vigtigt at nå til skadestuen indenfor en kort tidsperiode? Jeg har i mine 34 år aldrig været ude for hverken mig selv eller et familiemedlem skulle på skadestuen. I min omgangskreds kan jeg huske en veninde der fik en saks i hånden som 8-årig, og min morfar der var på skadestuen nogle gange da han var gammel og svag.

Jeg synes måske at man går lige lovlig meget med livrem og seler hvis det er den primære årsag til at man ikke køber sit drømmehus.

Anmeld

26. januar 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Hvad er sandsynligheden for det bliver så vigtigt at nå til skadestuen indenfor en kort tidsperiode? Jeg har i mine 34 år aldrig været ude for hverken mig selv eller et familiemedlem skulle på skadestuen. I min omgangskreds kan jeg huske en veninde der fik en saks i hånden som 8-årig, og min morfar der var på skadestuen nogle gange da han var gammel og svag.

Jeg synes måske at man går lige lovlig meget med livrem og seler hvis det er den primære årsag til at man ikke køber sit drømmehus.

Men det så ik kun af den årsag, men en af overvejelserne!

Anmeld

26. januar 2014

Jibbe

Vi bor i Frederikshavn og har alligevel 40 min til skadestuen. Det har slet slet ikke været afgørende for os. Så kan man jo kun bo i byer med skadestuen hvis man har det sådan og her ved jeg ambulancerne kommer ret hurtigt frem. Det er vel det vigtigste.

Anmeld

26. januar 2014

Anonym trådstarter

Jibbe skriver:

Vi bor i Frederikshavn og har alligevel 40 min til skadestuen. Det har slet slet ikke været afgørende for os. Så kan man jo kun bo i byer med skadestuen hvis man har det sådan og her ved jeg ambulancerne kommer ret hurtigt frem. Det er vel det vigtigste.

Ja men det et er SÅ langt ude, at ambulancerne ikke kommer pokkers hurtigt frem
Det var også bare en tanke.. Det handler lige så meget om vinteren og ingen busser

Anmeld

26. januar 2014

Mumto3

Anonym skriver:

Ja men det et er SÅ langt ude, at ambulancerne ikke kommer pokkers hurtigt frem
Det var også bare en tanke.. Det handler lige så meget om vinteren og ingen busser

Det kommer jo an på hvor ambulancen er når den tilkaldes Den kan være ude på en anden tur tæt på jer, og du kan bo i en storby ved siden af brandstationen, men hvis der er et vigtigt opkald der er langt væk ( f.eks en motorvejsulykke) så kan der gå over en time før der kommer en ambulance til dig.

hvis det er livstruende, så kunne de måske sende en helikopter ud til dig. 

Anmeld

26. januar 2014

isabellasmor

Jeg boede et års tid hos min morbror og hans kæreste og deres 3 drenge. 

De havde 7-8 km til den nærmeste (lille) by. 

Jeg cyklede i skole, hvilket var fint om sommeren, men om vinteren 

jeg elskede det på den ene side, men jeg ville aldrig selv flytte så langt ud med mine børn... Der skal simpelthen for meget planlægning til. der gik forresten ingen busser. idag er de så også flyttet de 7 km ind til byen, deres drenge er blevet større (10-11) og det krævede alt for meget mht besøgning af venner og skole, job og indkøb (kørsel frem og tilbage) osv osv. 

Anmeld

26. januar 2014

Anonym trådstarter

isabellasmor skriver:

Jeg boede et års tid hos min morbror og hans kæreste og deres 3 drenge. 

De havde 7-8 km til den nærmeste (lille) by. 

Jeg cyklede i skole, hvilket var fint om sommeren, men om vinteren 

jeg elskede det på den ene side, men jeg ville aldrig selv flytte så langt ud med mine børn... Der skal simpelthen for meget planlægning til. der gik forresten ingen busser. idag er de så også flyttet de 7 km ind til byen, deres drenge er blevet større (10-11) og det krævede alt for meget mht besøgning af venner og skole, job og indkøb (kørsel frem og tilbage) osv osv. 

Arbejder i butik, så indkøb burde ikke være problem og kommer forbi børnehaven på vejen... Meeeen det skal jo pass anderledes når det hedder skole..
Lige nu bor vi også lidt træls, når det er vinter og børnehaven ligger en go køretur herfra - ude blandt markerne hvilket også er pænt træls om vinteren, men det har endnu ikke været et problem...

Anmeld

26. januar 2014

isabellasmor

Anonym skriver:

Arbejder i butik, så indkøb burde ikke være problem og kommer forbi børnehaven på vejen... Meeeen det skal jo pass anderledes når det hedder skole..
Lige nu bor vi også lidt træls, når det er vinter og børnehaven ligger en go køretur herfra - ude blandt markerne hvilket også er pænt træls om vinteren, men det har endnu ikke været et problem...

Okay.. Altså det Skønne var jo området, det var super dejlgt at bo væk fra "stress og jag", men trods det ville jeg ikke selv gøre det, det er for meget planlægning til mig, også når man tænker frem i tiden og når ungerne bliver ældre osv.. Kan ikke lide at være så afhængig af bil, transport og tid.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.