Hus laaaangt ude på landet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.136 visninger
24 svar
4 synes godt om
26. januar 2014

Anonym trådstarter

Til jer der bor på landet, langt væk fra alting..... (tænker 30-50min til sygehus eksempelvis)...

Hvordan er det? Kan i få det til at hænge sammen med børn der skal i børnehave/skole? Hvad gør i om vinteren?

Vi har udkig på "drømmehuset", MEN det ligger laaaangt fra alting... det generer mig egentlig ikke som sådan, men afstanden til ting (ingen busser f.eks) "bekymre" mig måske lidt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2014

esioul

Anonym skriver:

Til jer der bor på landet, langt væk fra alting..... (tænker 30-50min til sygehus eksempelvis)...

Hvordan er det? Kan i få det til at hænge sammen med børn der skal i børnehave/skole? Hvad gør i om vinteren?

Vi har udkig på "drømmehuset", MEN det ligger laaaangt fra alting... det generer mig egentlig ikke som sådan, men afstanden til ting (ingen busser f.eks) "bekymre" mig måske lidt...

Vi har brugs lige ovre på den anden side af vejen. Men ellers 25 km fra den nærmeste "storby".

Uden bil ville jeg ikke trives her. Der går busser, men de kører ikke så ofte.

Anmeld

26. januar 2014

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Vi har brugs lige ovre på den anden side af vejen. Men ellers 25 km fra den nærmeste "storby".

Uden bil ville jeg ikke trives her. Der går busser, men de kører ikke så ofte.

Altså lige pt. har vi to biler hver og ikke forfærdelig langt til mindre by med brugs... Men der går INGEN busser (tænker når børnene bliver større)....
Ved virkelig bare ikke, om afstanden til storbyen (skadestuen) er for lang.... Resten gør mig intet... Og om vinteren ryddes der nok ikke for sne (måske når ALT andet er ryddet)...

Anmeld

26. januar 2014

Troldemommi

Anonym skriver:

Er der nogle naboer i nærheden? 

Anmeld

26. januar 2014

Anitta Kristiansen

her er der 2 km ud til en normal vej. Det er ikke sjovt her i sne! jeg var gået i panik hvis jeg skulle føde nu her, da vi bliver nød til at gå, da vi ikke længere kan bruge vores traktor op til bilen. der er 5 km til næreste by og vi har begge 30 km til skole/arbejde, som ligger i hver sin retning. der er 30 min kørsel til aalborg hospital, hvilket ikke er sjovt når jeg går i fødsel (håber på hjemmefødsel igen men er ikke sikkert hvis der skulle ske noget) der er langt til bus, hvilket betyder at børn skal køres, eller skal cykle. vi har begge hver vores bil hvilket er nødvendigt.
Min kæreste har vokset op med langt til skole, men de fandt ud af det. De cyklede hvis der var vejr til det eller blev kørt så skal gerne kunne lægges ind i familie planerne.
det kræver lidt mere planlægning at bo langt ude, men er vidunderligt om sommeren, og er skønt at manden kan nyde sin sport i haven og ikke er tvunget til at skulle ind i forskellige sports klubber, hvilket betyder at har jeg brug for ham er han lige uden for døren. sne er ikke sjovt, og min kæreste har flere gange brugt hele lørdagen på at rydde sne på grusvejen (men igen den er dårlig til det). der er mulighed for at få folk til at gøre det på private veje, men koster ellers er der mulighed for forskellige former for maskiner der gør alt meget lettere. men igen alt kræver planlægning, der er både gode og dårlige ting ved at bo så langt ude.

Anmeld

26. januar 2014

*Pingvinen*

Griner.... 30-50 min til fx Sygehus...
Jamen vi har en time til sygehuset, men har næsten kun været der, når jeg har født.

vi bor i en lille landsby, som kun har en Mekaniker, men vores lille by støder op til en lidt større landsby med skole 0-9 klasse, børnehave, daglig Brugs, frisør, fritter, aktiv sportshal osv. Jeg elsker at Bo her. Drengene cykler rundt og der er kun 2 km op til hovedvejen, hvor der går bus til to store byer hver time. Det er her de skal gå i skole til div uddannelser.
Vi bor en time fra Aalborg og jeg er der nok 2 gange om året. Er simpelthen ikke draget af det.

Anmeld

26. januar 2014

Anonym trådstarter

Monica P skriver:

Er der nogle naboer i nærheden? 

Masser det en lille bitte by...

Anmeld

26. januar 2014

SjeBets

Jeg har boedet der hvor der ingen busser går, men man finder ud af det, vores dagplejer var 7-8 km væk og gæste plejen kunne være om til 20 km væk, da det var land dagplejer.

jamen man får det til at fungere, jeg kan ikke forklare hvordan, men manden afleveret tøsen i børnehave, jeg afleveret drengen i dagpleje, og de dage jeg fik tidlig fri hentede jeg dem. og de dage jeg ikke gjorde hentede han, han jobbede 8 km væk og jeg 75 km væk, vi havde kun en bil. Men det fungerede da, men vil sige jeg synes det er meget nemmere nu hvor skole, idrætshal og venner er inde i byen og vi selv bor i den by, og har en lille lokal købmand.

Anmeld

26. januar 2014

Anonym trådstarter

Anitta Kristiansen skriver:

her er der 2 km ud til en normal vej. Det er ikke sjovt her i sne! jeg var gået i panik hvis jeg skulle føde nu her, da vi bliver nød til at gå, da vi ikke længere kan bruge vores traktor op til bilen. der er 5 km til næreste by og vi har begge 30 km til skole/arbejde, som ligger i hver sin retning. der er 30 min kørsel til aalborg hospital, hvilket ikke er sjovt når jeg går i fødsel (håber på hjemmefødsel igen men er ikke sikkert hvis der skulle ske noget) der er langt til bus, hvilket betyder at børn skal køres, eller skal cykle. vi har begge hver vores bil hvilket er nødvendigt.
Min kæreste har vokset op med langt til skole, men de fandt ud af det. De cyklede hvis der var vejr til det eller blev kørt så skal gerne kunne lægges ind i familie planerne.
det kræver lidt mere planlægning at bo langt ude, men er vidunderligt om sommeren, og er skønt at manden kan nyde sin sport i haven og ikke er tvunget til at skulle ind i forskellige sports klubber, hvilket betyder at har jeg brug for ham er han lige uden for døren. sne er ikke sjovt, og min kæreste har flere gange brugt hele lørdagen på at rydde sne på grusvejen (men igen den er dårlig til det). der er mulighed for at få folk til at gøre det på private veje, men koster ellers er der mulighed for forskellige former for maskiner der gør alt meget lettere. men igen alt kræver planlægning, der er både gode og dårlige ting ved at bo så langt ude.

Pyyyyh ha... Der skal i hvert fald tænkes en del her er der vist født de børn, der skal fødes, så det mere det med skadestuen jeg tænker mest på...

Anmeld

26. januar 2014

Anonym trådstarter

*Pingvinen* skriver:

Griner.... 30-50 min til fx Sygehus...
Jamen vi har en time til sygehuset, men har næsten kun været der, når jeg har født.

vi bor i en lille landsby, som kun har en Mekaniker, men vores lille by støder op til en lidt større landsby med skole 0-9 klasse, børnehave, daglig Brugs, frisør, fritter, aktiv sportshal osv. Jeg elsker at Bo her. Drengene cykler rundt og der er kun 2 km op til hovedvejen, hvor der går bus til to store byer hver time. Det er her de skal gå i skole til div uddannelser.
Vi bor en time fra Aalborg og jeg er der nok 2 gange om året. Er simpelthen ikke draget af det.

Her der der lidt længere til børnehaver osv
7-9-13 så har skadestuen ik været livsnødvendig de sidste 28 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.