Til jer, som IKKE skal have flere børn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.410 visninger
31 svar
24 synes godt om
26. januar 2014

Lunae

Sagen er den, at jeg har to skønne unger! En pige på knap 3,5 år og en dreng på 7 mdr. Under graviditeten med den sidste var vi begge afklaret om at han blev den sidste, men nu hvor den dårlige oplevelse er kommet lidt på afstand, snakker vi igen om, om vi nogensinde skal have en 3er! Synes det er mærkeligt, at vi ikke kan tage en beslutning (ikke at det er aktuelt lige nu, men alligevel!)

Hvornår vidste i, at i ikke skulle have flere børn? Hvad gjorde udfaldet og hvor mange børn har du/i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2014

lineog4

Lunae skriver:

Sagen er den, at jeg har to skønne unger! En pige på knap 3,5 år og en dreng på 7 mdr. Under graviditeten med den sidste var vi begge afklaret om at han blev den sidste, men nu hvor den dårlige oplevelse er kommet lidt på afstand, snakker vi igen om, om vi nogensinde skal have en 3er! Synes det er mærkeligt, at vi ikke kan tage en beslutning (ikke at det er aktuelt lige nu, men alligevel!)

Hvornår vidste i, at i ikke skulle have flere børn? Hvad gjorde udfaldet og hvor mange børn har du/i?

Min mand vil ikke have flere børn - jeg tog gerne i hvert fald en mere, udfaldet for ham er (tror jeg): alder, han har haft børn i maaaange år (har en stor dreng på 24), han synes vi har rigeligt og føler sig på en eller anden måde begrænset af det at have børn (forstår jeg ikke helt for det før jeg ikke men jeg må jo acceptere ham )

Anmeld

26. januar 2014

anynom

Lunae skriver:

Vi vidste det allerede efter den første - jeg havde en meget hård graviditet og vi kæmpede også meget efterfølgende. Men da jeg blev gravid ved et uheld blev vi dog enige om, at en abort ikke var det rigtige for os.
Nu har vi så 2 skønne piger (2,2 år og 8 uger) og nu er det slut! Jeg skal steriliseres når jeg er færdig med at amme.

Anmeld

26. januar 2014

B&J

selv om vi kun har 1 dreng ved jeg at jeg KUN vil have 1 mere så vi har to og ikke flere... det har vist længe også vil jeg have gjord så jeg ikke kan få flere når det er

Anmeld

26. januar 2014

Karina84

Jeg har en dreng der bliver 3 til marts og en pige der bliver 1 år til april, og vi skal ikke have flere børn...

Det er eller var især manden som holdte på at 2 er fint, især da vi så er så heldige at vi har fået en af hver. Han har sagt at var nr.2 en dreng, kunne han godt overveje en 3'er, men om det ville blive en realitet ved jeg ikke.

Jeg har selvfølgelig lige skulle venne mig lidt til tanken om at jeg aldrig skal være gravid mere, aldrig holde min egen lille nyfødte bebs, aldrig opleve at føde igen osv. 
Men det har jeg gjort nu, og jeg NYDER de to vi har, jeg glæder mig til at det er slut med at koge flasker, skifte lorte-bleer, rende oppe om natten osv.

Jeg glæder mig til at se dem vokse op, til at se hvilke børn og mennesker de udvikler sig til, synes det er en fantastisk velsignelse at vi har fået de to 

Jeg tror ikke jeg ville føle at jeg havde nok timer i døgnet, til at nyde alle mine børn, give dem opmærksomhed osv. hvis vi fik en 3'er. 
2 er helt perfekt til os 

Anmeld

26. januar 2014

Alexander&Lærke

Jeg har også 2 meget skønne børn, og efter den sidste har følelsen for en mere bare slet ikke været der, vi er begge ret afklaret med at vores familie nu er komplet. Nu vil vi bare nyde vores 2 skønne unger. 

Min mand havde efter nr 1 mange bekymringer med at skulle have en mere, selvom han ellers altid har sagt at han gerne ville have 2, men  han syntes vist det var hårder end som så. Men jeg havde bare en helt anden følelse, følte der manglede noget i familien for at gøre den hel. 

Efter vi så har fået Lærke vores nr 2, er følelsen helt afklaret hun er og bliver den sidste. Hun har helt bestem været med til at sætte prikken over i. 

Tror måske også der ligger noget i at vi har en af hver. Jeg er nok mest en pige mor. Så da Lærke kom vidste jeg bare at nu havde jeg alt jeg kunne ønske mig. Jeg elsker min søn ingen tvivl om det. Men har bare set ham og hans far have et andet forhold end han og jeg havde. Han er bestem fars dreng. og den har jeg nok fået istedet med vores datter. Han foretrækker ham og hun foretrækker mig. Men vi elsker alle hinanden højt.

Anmeld

26. januar 2014

IT-nørd

Lunae skriver:

For mig stod det allerede klart da jeg var gravid med Nicolai (han er 14). Vi ville ikke gå på kompromis med økonomien og syntes det passede så fint med 1 barn. Fødsel var så hård at den nær kostede os begge livet og det første år var et helvede med sygdom. Derfor var der slet ikke tvivl om at Nicolai skulle forblive enebarn. 

Nu har vi alligevel to børn da vi fik et plejebarn helt fra fødsel. Barnet er nu 2,5 år og det mest fantastiske velfungerende barn vi kunne forestille os. 

Men jeg har aldrig fortrudt fravalget af flere biologiske børn for jeg vil simpelthen ikke byde min krop endnu en fødsel. Jeg ved godt, at ingen fødsler er ens, men har simpelthen fået nok i 1999

Anmeld

26. januar 2014

chael

Lunae skriver:

Jeg har 3..

Og jeg synes det kom helt af sig selv.,.

Har haft 3 gode og nemme graviditeter og fødsler.

Men 3 børn er bare rigeligt til mig. Synes ikke jeg med god samvittighed ville kunne dele mig selv om flere end de 3 jeg har...

Jeg savner hverken at være gravid eller føde eller alt det der. Det er et afklaret afsluttet kapitel...

Når jeg ser en gravid, tænker jeg bare "godt det ikke er mig"

Anmeld

26. januar 2014

Karina84

Alexander&Lærke skriver:

Jeg har også 2 meget skønne børn, og efter den sidste har følelsen for en mere bare slet ikke været der, vi er begge ret afklaret med at vores familie nu er komplet. Nu vil vi bare nyde vores 2 skønne unger. 

Min mand havde efter nr 1 mange bekymringer med at skulle have en mere, selvom han ellers altid har sagt at han gerne ville have 2, men  han syntes vist det var hårder end som så. Men jeg havde bare en helt anden følelse, følte der manglede noget i familien for at gøre den hel. 

Efter vi så har fået Lærke vores nr 2, er følelsen helt afklaret hun er og bliver den sidste. Hun har helt bestem været med til at sætte prikken over i. 

Tror måske også der ligger noget i at vi har en af hver. Jeg er nok mest en pige mor. Så da Lærke kom vidste jeg bare at nu havde jeg alt jeg kunne ønske mig. Jeg elsker min søn ingen tvivl om det. Men har bare set ham og hans far have et andet forhold end han og jeg havde. Han er bestem fars dreng. og den har jeg nok fået istedet med vores datter. Han foretrækker ham og hun foretrækker mig. Men vi elsker alle hinanden højt.

Det sidste du skriver er jeg helt med på, sådan er det også her, fars dreng og mors pige... Og Sebastian har altid været fars dreng, selvom vi kan hygge og få krammer og knuser, så har de bare et eller andet sammen de to.

Lidt det samme med lillesøster, det er bare omvendt, som det ser ud nu i hvert fald 

Anmeld

26. januar 2014

Rikke S

Lunae skriver:

Jeg venter min 3 dreng, og
Ved at vi ikke skal have flere. Mine drenge har været rigtig nemme og kun sjældent er de syge eller vågner om natten, men jeg er en rigtig feminin pige og ønsker brændende en pige (ville elske at købe noget lyserødt, kjoler, blonder osv).
Men er bange for, at forsøger vi en 4. gang, får vi bare 1 eller 2 drenge til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.