Slik i skolen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.754 visninger
25 svar
27 synes godt om
25. januar 2014

Stumpen

Min datter går i 1. Klasse.. Jeg oplever nu at når de arbejder 10 min hjemme og forældre skriver dette i kalender/lektiebogen, så får de en stjerne.. Når de har opnået 15 stjerner, så får de en slikkepind..

er det vejen frem??

Som I nok kan forstå på mit spørgsmål, så synes jeg det er en hel forkert indgangsvinkel.. I dansk får de et klistermærke i lektiebogen hver gang vi har skrevet at de har lavet noget hjemme - dette kan jeg følge, men ikke slik..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2014

Bshizzle

Stumpen skriver:

Min datter går i 1. Klasse.. Jeg oplever nu at når de arbejder 10 min hjemme og forældre skriver dette i kalender/lektiebogen, så får de en stjerne.. Når de har opnået 15 stjerner, så får de en slikkepind..

er det vejen frem??

Som I nok kan forstå på mit spørgsmål, så synes jeg det er en hel forkert indgangsvinkel.. I dansk får de et klistermærke i lektiebogen hver gang vi har skrevet at de har lavet noget hjemme - dette kan jeg følge, men ikke slik..

Seriøst?! 

Dette har jeg aldrig hørt om før 

Min store dreng går i 1 klasse, og der får de osse klistremærker. 

Men aldrig hørt lokkemiddel om slik 

Jeg var seriøst gået til skolen og forklaret dem at dette ikke er vejen frem.. Altså lokkemiddel med slik!

Anmeld

25. januar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså jeg syntes ik det lyder særligt pædagogisk! Og overhovedet heller ik særligt sundt!! 

Jeg ville nok tage en seriøs snak med læren omkring, og ville måske enda høre skolen omkring deres slik politik! Og man ku da også lige tá skoletandlægen med indover... Vh stine

Anmeld

25. januar 2014

Kløver

Personligt tror jeg at jeg ville bruge en feks oplevelse som belønning i stedet, hvad barnet er vild med, feks et vis antal stjerner kunne give en tur i legeland, biografen eller hvad barnet nu kunne fristes med og som bonus gennem længere tid en tur i feks Legoland eller sommerland

Anmeld

25. januar 2014

Kløver

Maja84 skriver:

Personligt tror jeg at jeg ville bruge en feks oplevelse som belønning i stedet, hvad barnet er vild med, feks et vis antal stjerner kunne give en tur i legeland, biografen eller hvad barnet nu kunne fristes med og som bonus gennem længere tid en tur i feks Legoland eller sommerland

Ved ikke om jeg har misforstået, er det læreren eller forældrene som giver en slikkepind som belønning

Anmeld

25. januar 2014

Stumpen

Maja84 skriver:

Ved ikke om jeg har misforstået, er det læreren eller forældrene som giver en slikkepind som belønning

Læreren...

Anmeld

25. januar 2014

Laulund87

Ej det er altså ikke vejen frem

Vi fik også klistermærker i skolen og det var man rigtig stolt af, men nej ikke slik!

Anmeld

25. januar 2014

Kløver

Stumpen skriver:

Læreren...

Det synes jeg så sket ikke hører hjemme, troede det var nogle af forældrene som valgte det. Men at læreren giver slikkepinde på den måde og som enkelt belønning ville jeg ikke bryde mig om. Kunne bedre forstå hvis der ved et vis antal dage hvor alle havde lavet lektier blev delt kage ud og feks læst højt, især højtlønslande (behøvede ikke involvere kage) var i høj kurs i vores klasse

Anmeld

26. januar 2014

B&J

lige frem en slikkepind det har jeg aldrig hørt

her vi fik en stjerne og et billede af et dyr som klistermærke ej hvor var vi stolte når det var

Anmeld

26. januar 2014

lineog4

er det vejen frem??

Først jo som lærer kunne jeg godt og har givet slikkepind/flødebolle (slikkepind er at foretrække da det er meget billigere og en sådan betaler jeg af egen lomme) - også fordi det ofte er det børnene selv foreslår som "præmie" (eller en tur til bon bon land hvilket min løn ikke lige giver mulighed for )

Men jeg ville aldrig give sådan en belønning for en individuel præstation og slet ikke for en hvor forskellen mellem hjemmene bliver synlige - jeg ville aldrig lave en fælles indsats på lektier på den måde, da der er børn der ikke for den hjælp hjemme til at få det gjort.

Når jeg giver "belønning" er det for et fælles klassemål, fx vi har i 2 uger kunne lave 10 minutters stilletid, så får vi lov at se en film og få en slikpind. Gammeldags jo men I skulle se stoltheden når de får slikkepinden, det er ikke fordi den smager godt (hvilket den også gør og de glæder sig til den) men den er lige så meget værd som en guldmedalje ved olympiaden for dem for de har klaret noget som de satte sig for. 

Skal siges alle mål laves sammen med børnene (en del voksenstyret, men de er med til at formulere dem), de startes op med målcirkler, hvor er jeg nu, hvordan kan vi hjælpe hinanden osv. Og målene er selvsagt altid mulige at opnå med en indsats... 

Så jo trods sukkerforskrækkelse kan jeg godt finde på det, men foreslår børnene en tur i skoven som præmie griber jeg den med det samme - det er både "bedre" og billigere for mig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.