Er vi for forskellige ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2014

Anonym trådstarter

lille-fisen skriver:

Kan godt forstå du er ked af det.

Det er da egentlig "sjovt" at han begynder at ændre sig sådan nu efter i har været sammen en del år som du skriver - gad vide hvorfor mon?

For mig lyder det også lidt som om han ikke rigtigt ved hvad han selv skal mene og har svært ved at tage stilling til det når du og hans familie trækker i to forskellige retninger. Men det handler vel om at han må finde ud af hvad han faktisk selv mener og hvad der er vigtigst for ham - og så må du finde ud af om du kan leve med det.

Hans familie kommer sandsynligvis aldrig til at ændre sig - forstår godt du ikke bryder dig om deres fokus. Penge er gode at have, men er langt fra alt. Jeg bryder mig heller ikke om det når fokus er alt for meget på alle de ting man skal have og når det nærmest bliver noget frådseri (fx som du fortæller om svigermor der skal have nyt hus igen efter 2 år).

Min kæreste kan også godt have lidt de samme tendenser ifht. penge og materielle ting. Han er finansmand og i en branche hvor folk tjener (alt) for mange penge - og hvor det hurtigt bliver sådan noget med at man skal have audi, dyr lejlighed, dyre ure, vine, tøj ect. - jeg må indrømme, at den kan jeg heller ikke rigtigt være med på og det er  særligt fordi jeg har været studerende en del år og ved af egen erfaring hvor lykkeligt og dejligt et liv, man kan have på en SU/på få penge.

Jeg må indrømme at jeg faktisk synes det er en lidt fattig holdning at have, det der med at penge og materielle ting skal betyde SÅ meget. 

Øv nå jeg håber virkelig i finder ud af det og finder et fælles ståsted

det er også det jeg bider mig fast i..

hvorfor ændrer han sig netop NU? 

er det fordi der snart sker en del ændringer i vores liv?

Jeg kan sagtens sætte mig ind i at det er OGSÅ hårdt for ham, for han er jo virkelig splittet....

Jeg spurgte ham om han nogensinde tænkte over om at gøre mig glad og om jeg var glad....Jeg fik intet svar.... 

Jeg er bare så ked af det og splittet.. for på en eller anden måde er jeg vel os en strid k*lling når jeg bliver sur over at han vil ud og rejse med sin familie fx..?..

Jeg har bare lyst til at give op, men vi har været sammen så længe, og jeg holder MEGET af ham... Vi plejer slet ikke have SÅ mange problemer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2014

lille-fisen

Anonym skriver:

det er også det jeg bider mig fast i..

hvorfor ændrer han sig netop NU? 

er det fordi der snart sker en del ændringer i vores liv?

Jeg kan sagtens sætte mig ind i at det er OGSÅ hårdt for ham, for han er jo virkelig splittet....

Jeg spurgte ham om han nogensinde tænkte over om at gøre mig glad og om jeg var glad....Jeg fik intet svar.... 

Jeg er bare så ked af det og splittet.. for på en eller anden måde er jeg vel os en strid k*lling når jeg bliver sur over at han vil ud og rejse med sin familie fx..?..

Jeg har bare lyst til at give op, men vi har været sammen så længe, og jeg holder MEGET af ham... Vi plejer slet ikke have SÅ mange problemer...

Ja det jo svært at regne ud når han lukker i. Gad vide om han er ude i sin helt egen krise og overvejer om det nu også skal være jer to? det kunne måske godt være i forbindelse med det du siger med at der nu sker en del ændringer i jeres liv.

mht. Til ferien så udelukker det ene vel ikke det andet? Altså han kan vel godt tage afsted med familien og derefter tage på en ferie med dig?

du må se om du ikke kan få en ærlig rolig snak med ham om hvad der foregår inden i ham lige nu.

Anmeld

26. januar 2014

Anonym trådstarter

lille-fisen skriver:

Ja det jo svært at regne ud når han lukker i. Gad vide om han er ude i sin helt egen krise og overvejer om det nu også skal være jer to? det kunne måske godt være i forbindelse med det du siger med at der nu sker en del ændringer i jeres liv.

mht. Til ferien så udelukker det ene vel ikke det andet? Altså han kan vel godt tage afsted med familien og derefter tage på en ferie med dig?

du må se om du ikke kan få en ærlig rolig snak med ham om hvad der foregår inden i ham lige nu.

desværre har vi ikke råd til at rejse så tit og den tur han ville på var ikke hel billig, men hAn skrev til mig nu her at det ikke blev til noget. 

Vi fik skrevet lidt sammen (han har været væk hele dagen) og han skrev at han var ked af det. 

jeg vil prøve at forklare ham at alt handler altså ikke kun om at købe konstant. Stille og roligt uden han følger sig angrebet. 

Jeg tror at han er ude i en 'krise' men ikke om ham og jeg. 

Jeg tror måske det er mere splittelsen om mig og hans familie. Men jeg synes jeg har prøvet at gøre det så nemt for ham som muligt. 

Selvom han tit har droppet de ting vi skulle ordne til fordel for dem så har jeg prøvet at lade være med at blive sUr. 

Nogle le gange er han også selv træt af at de vil have ham til at ordne en masse ting for dem. Det har han i hvert fald selv sagt. Men at han er konfliktsky og gider ikke sige fra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.