Er vi for forskellige ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.804 visninger
22 svar
13 synes godt om
25. januar 2014

Anonym trådstarter

Jeg er begyndt at tro at min kæreste og jeg er for forskellige. 

Vi har ikke de samme idealer. For ham handler det om at købe dyre ting og købe sig glad hvor jeg er en person som går op i at glæde andre og have det godt sammen. 

min kæreste (og resten af hans familie) snakker ALTID om hvad de vil have, købe osv. 

OG det er DYRE TING. Jeg er studerende og vi har derfor ikke råd til de ting. Men hav kan godt finde på at tage sig råd. Så må vi undvære andet vigtigt.....

et eksempel som jeg blev meget forarget over var hans mor. De har lige fået bygget et helt nyt hus for to År siden. Allerede nu er hun på kig efter et nyt hus som de kan få bygget fordi det andet ikke er godt nok. 

Jeg kan som sådan være ligeglad men det er ALTID det der bliver snakket om.

en helt anden ting er at min kæreste KUN tænker på ting som dækker HANS behov. Så er jeg ligemeget. 

Ligenu snakker han om en rejse med hans bror og far. Fint nok han vil rejse men ham og jeg har ALDRIG rejst sammen alene. 

jeg er ved at blive sindssyg i mit hoved af det. Det hele handler kun om penge. Han plejer ikke være SÅ slem. 

Vi vi har fælles økonomi, for det er vi nødt til hvis vi skal bo sammen. 

Han forslog så at vi skulle have hver sin økonomi fordi han er træt af at han ikke kan bruge sine egne penge. 

Dette vil betyde at jeg har 200 kr til mad max om måneden. 

vi har boet sammen i flere år og det har aldrig været et problem. han gik selv med til det da vi flyttede sammen. 

Jeg har sagt vi sagtens kan have hver sin økonomi men så vil det betyde jeg vil flytte for vil ikke bo i noget jeg ikke har råd til. 

DesudeN er det ham der har det største forbrug herhjemme. Jeg køber sjældent andet end mad til os. Aldrig til mig selv hvor han fx. Godt kan have impulskøb på 1000 kr. 

Jeg er måske urimlig ligenu men er bare så irriteret over det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2014

Bshizzle

Anonym skriver:

Jeg er begyndt at tro at min kæreste og jeg er for forskellige. 

Vi har ikke de samme idealer. For ham handler det om at købe dyre ting og købe sig glad hvor jeg er en person som går op i at glæde andre og have det godt sammen. 

min kæreste (og resten af hans familie) snakker ALTID om hvad de vil have, købe osv. 

OG det er DYRE TING. Jeg er studerende og vi har derfor ikke råd til de ting. Men hav kan godt finde på at tage sig råd. Så må vi undvære andet vigtigt.....

et eksempel som jeg blev meget forarget over var hans mor. De har lige fået bygget et helt nyt hus for to År siden. Allerede nu er hun på kig efter et nyt hus som de kan få bygget fordi det andet ikke er godt nok. 

Jeg kan som sådan være ligeglad men det er ALTID det der bliver snakket om.

en helt anden ting er at min kæreste KUN tænker på ting som dækker HANS behov. Så er jeg ligemeget. 

Ligenu snakker han om en rejse med hans bror og far. Fint nok han vil rejse men ham og jeg har ALDRIG rejst sammen alene. 

jeg er ved at blive sindssyg i mit hoved af det. Det hele handler kun om penge. Han plejer ikke være SÅ slem. 

Vi vi har fælles økonomi, for det er vi nødt til hvis vi skal bo sammen. 

Han forslog så at vi skulle have hver sin økonomi fordi han er træt af at han ikke kan bruge sine egne penge. 

Dette vil betyde at jeg har 200 kr til mad max om måneden. 

vi har boet sammen i flere år og det har aldrig været et problem. han gik selv med til det da vi flyttede sammen. 

Jeg har sagt vi sagtens kan have hver sin økonomi men så vil det betyde jeg vil flytte for vil ikke bo i noget jeg ikke har råd til. 

DesudeN er det ham der har det største forbrug herhjemme. Jeg køber sjældent andet end mad til os. Aldrig til mig selv hvor han fx. Godt kan have impulskøb på 1000 kr. 

Jeg er måske urimlig ligenu men er bare så irriteret over det. 

Er det forkert at være forskellige? 

For min kæreste og jeg er virkelig forskellig på MANGE punkter!! 

Opdragelse, penge, meninger/holdninger, ideer mm.. 

Men vi har været sammen i over 6 år og vi er 110 % enig om vi blir gamle sammen trods den forskel 

Men her hjemme er det osse kæresten som tager de impuls køb og køber dyre ting. 

Jeg der imod tænker mere på de huslige køb og tøj til børnene! 

Det er lang tid siden jeg selv har forkælet mig selv 

Men.. Til din side af sagen... 

Mså syntesbjeh da at du skulle sætte dig ned og snakke med kæresten om det, og forklare ham hvad DU mener der kommer først!

Hcis han ikke forstår det, så burde han nok tænke sig om eftersom du ikke har råd alene til de huslige ting når i nu er fælles. 

Sæt jer ned og lav et budget og en konto til de huslige ting, Fornøjelser og penge til jer selv hver især! 

Anmeld

25. januar 2014

Bshizzle

Sorry tastefejl.. Min mobil retter selv og kan ikke gå ind og rette mit opslag 

Anmeld

26. januar 2014

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Er det forkert at være forskellige? 

For min kæreste og jeg er virkelig forskellig på MANGE punkter!! 

Opdragelse, penge, meninger/holdninger, ideer mm.. 

Men vi har været sammen i over 6 år og vi er 110 % enig om vi blir gamle sammen trods den forskel 

Men her hjemme er det osse kæresten som tager de impuls køb og køber dyre ting. 

Jeg der imod tænker mere på de huslige køb og tøj til børnene! 

Det er lang tid siden jeg selv har forkælet mig selv 

Men.. Til din side af sagen... 

Mså syntesbjeh da at du skulle sætte dig ned og snakke med kæresten om det, og forklare ham hvad DU mener der kommer først!

Hcis han ikke forstår det, så burde han nok tænke sig om eftersom du ikke har råd alene til de huslige ting når i nu er fælles. 

Sæt jer ned og lav et budget og en konto til de huslige ting, Fornøjelser og penge til jer selv hver især! 

Det havde jeg også forslået men så bliver han sådan "jeg tjener jo mest"-agtig. 

Lige nu er jeg bare træt af alt handler om at købe dyre ting og mærker. 

han burde virkelig nyde det vi har istedet for. :/ 

Anmeld

26. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ved selfølgelig ikk hvor stor forskel der er på jeres indtægter, men her er kæresten på su og jeg har job. Ergo, betaler jeg klart det meste a gildet herhjemme. SELFØLGELIG. Det er en FÆLLES beslutning vi har taget, at vi kan få det til at løbe rundt selvom han læser, og derfor skal jeg ALDRIG smide "det er jo mine penge"-kortet. Det ville ikk være fair. 

og i øvrigt ville jeg heller ikk gide at have adskilt økonimi, for så kunne vi jo nærmest ikk bo nogen steder hvis han skulle betale halvdelen a alt ud a sin su og stadig kunne købe mad 

Synes han skulle tage at tænke på at det altså ikk kun er ham der ikk bare kan gå ud og bruge en hel masse penge. Det gælder også dig, og det er en overensstemmelse i er kommet til i fællesskab engang. Fint nok at man kan blive træt a stram økonomi engang i mellem, det er jeg da også, og kan godt drømme om de ting jeg ville synes var fedt at købe, det snakker vi faktisk tit om her. Men vi ved også begge at det kan vi ikke lige nu, men det kommer hvis vi hænger lidt i selvom det er surt lige nu.

Anmeld

26. januar 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Ved selfølgelig ikk hvor stor forskel der er på jeres indtægter, men her er kæresten på su og jeg har job. Ergo, betaler jeg klart det meste a gildet herhjemme. SELFØLGELIG. Det er en FÆLLES beslutning vi har taget, at vi kan få det til at løbe rundt selvom han læser, og derfor skal jeg ALDRIG smide "det er jo mine penge"-kortet. Det ville ikk være fair. 

og i øvrigt ville jeg heller ikk gide at have adskilt økonimi, for så kunne vi jo nærmest ikk bo nogen steder hvis han skulle betale halvdelen a alt ud a sin su og stadig kunne købe mad 

Synes han skulle tage at tænke på at det altså ikk kun er ham der ikk bare kan gå ud og bruge en hel masse penge. Det gælder også dig, og det er en overensstemmelse i er kommet til i fællesskab engang. Fint nok at man kan blive træt a stram økonomi engang i mellem, det er jeg da også, og kan godt drømme om de ting jeg ville synes var fedt at købe, det snakker vi faktisk tit om her. Men vi ved også begge at det kan vi ikke lige nu, men det kommer hvis vi hænger lidt i selvom det er surt lige nu.

Det har heller ikke været et problem før nu. 

Han vil jo gerne "følge" siN familie, være med til de rejser de har, bo lige så fint som dem osv. Men vi KAN ikke følge i deres tempo. 

jeg blev virkelig ked af det da han kom hjem og som det første sagde han at vi skulle have adskilt økonomi. Følte det som et stik i hjertet. Som om han ikke ville være sammen med mig mere. 

Vi har boet sammen i mange år nu så forstår det ikke. Jeg håber virkelig bare det er en periode han har. :/ 

Anmeld

26. januar 2014

Jibbe

Jeg ville også have svært ved at leve i et forhold som gik så meget op i hver isærs penge. Min mand får mere end det dobbelte udbetalt men her er det da et fælles valg at vi bor sammen, og har fælles økonomi. Han nævner aldrig at han tjener mest. Det er et totalt uligevægtigt forhold når man gå op i det på den måde.
Jeg håber du kan tale ham til fornuft!

Anmeld

26. januar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her tjener kærsten også meget mere end mig, men han ku da aldrig finde på at gå ud og købe dyre ting, uden at vi var enige om det inden! 

Vi har så ik fælles økonomi, andet end at vi har en fælles opsparing, hvor vores lån bliver betalt fra. Hans løn går ind på hans konto, og min går ind på min. 

Har i børn sammen, hus osv? Vh stine

Anmeld

26. januar 2014

jydeinden

her i huset er vi bestemt også meget forskellige.. men vi er dog enige om at vi i fællesskab betaler de faste udgifter og alt der kommer derudover er fornøjelse man så må finde ud af hvad går til.. vi har som sådan ikke fælles konto da jeg ikke ønsker det, men så længe indtægterne er små er vi så vidt muligt enige om hvad pengene skal gå til.. 

jeg ville aldrig kunne leve i et forhold hvor min partner havde nogle forventninger som ikke var realistiske på det tidspunkt man er i.. man kan i mit hoved på ingen måder forvente at ens partner betaler til en ferie vedkommende ikke selv skal med på, medmindre dett drejer sig om noget studierelevant.. og man kan  ingen måder forvente at begge parter betaler lige meget hvis det betyder at den ene sidder i lort til halsen, det er Meget egoistisk i min verden.. 

Anmeld

26. januar 2014

Lukas&Liam<3

Her hjemme vælger kæresten også at bruge penge (mange) på sin hobby som vi ikke har råd til og lånt 25000 til at starte det op. Som vi var meget uenige om da vi sidder meget stramt og snart har 2 små børn (mener så heller ikke at tiden er der, men det er jo en anden sag)

Vi har delt vores op pga dette, men lige. Han får 8500 og jeg får 14000. Når alle regninger er betalt, der er lagt til mad og lidt til opsparing deler vi resten også kan han frit bruge sine penge på hvad han vil og betale sin gæld af. Uden at jeg kan tillade at blande mig. At jeg så synes det stadig er latterligt og mange penge osv tænker jeg tit, men det er hans valg. Jeg har jo mine penge jeg frit kan bruge til hvad jeg vil.

Var det måske ikke en mulighed?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.