Sukkersyge..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2014

Carina:-)

Anonym skriver:

Hvordan tjekker de mere præcis ud over de prøver??

er bare rigtig bange for sådan nogle ting og det gør mig så ked af det

Nu fortæller jeg lige hvordan de gjorde med mig,

Men de tog et fast bs -så skulle jeg igennem en glukosetest hvor jeg skulle være på sygehuset fordi man kan blive ret skidt.

Mit var 8 mener jeg ved faste.Bagefter var det 15...Var så gravid så røg med det samme på insulin.

Ellers er det piller .

Kom på diæt-tabte mig meget og kan nu kontrollere det med kost og motion undtagen når jeg er gravid,

Jeg bliver tjekket hver ½ år ved egen læge med et fastbs.

PÅ sygehuset engang imellem hvor de tjekker øjen,nyretal osv

Du skal ikke være bange. I dag er de super dygtige,og passer du den så er risikoen for senkomplikationer nærmest ikke eksisterende,

Jeg lever normalt -Spiser slik eller kage indimellem men lever sundt.(næsten 

Og mit langtidsbs er perfekt.

Jeg græd meget da jeg fik mit konstateret,så forstår så udemærket du er ked af det.

Og det er et chock med så høje tal man lige får smidt i hovedet.

Hvad sagde din læge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2014

Og har været igennem en glukose¨belastning igen og der var tallet 9 et eller andet,så du kan gøre meget bare ved at følge din diæt og evt tabe dig 

Anmeld

25. januar 2014

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Nu fortæller jeg lige hvordan de gjorde med mig,

Men de tog et fast bs -så skulle jeg igennem en glukosetest hvor jeg skulle være på sygehuset fordi man kan blive ret skidt.

Mit var 8 mener jeg ved faste.Bagefter var det 15...Var så gravid så røg med det samme på insulin.

Ellers er det piller .

Kom på diæt-tabte mig meget og kan nu kontrollere det med kost og motion undtagen når jeg er gravid,

Jeg bliver tjekket hver ½ år ved egen læge med et fastbs.

PÅ sygehuset engang imellem hvor de tjekker øjen,nyretal osv

Du skal ikke være bange. I dag er de super dygtige,og passer du den så er risikoen for senkomplikationer nærmest ikke eksisterende,

Jeg lever normalt -Spiser slik eller kage indimellem men lever sundt.(næsten 

Og mit langtidsbs er perfekt.

Jeg græd meget da jeg fik mit konstateret,så forstår så udemærket du er ked af det.

Og det er et chock med så høje tal man lige får smidt i hovedet.

Hvad sagde din læge?

altså jeg kom der fordi jeg gerne ville sendes videre for at blive stilieesseret , mens vi snakkede om det blev jeg rigtig dårlig og var nær faldt af stolen (får det sådan nogle gange om ugen vis jeg ikke fpr mad i nogle timer.. Han tog den prøve og blev helt mærkelig, så spurgte han hvad jeg havde spist og jeg sagde intet - så blev han endnu mere mærkeligt og forklarede om de tal der var dobbel så høje og sagde jeg sku konme igen den 3 til nye prøver 

Anmeld

25. januar 2014

Anonym skriver:

Tisser meget gør jeg, vidste dog ikke det havde noget med det at gøre. Har hovedpine hver dag og efter 20 udvikler det sig som regel til migræne..

jeg har i et par år døjet med vis jeg ikke får maD i 3-4 timer så begynder jeg ryste og få det ufattelig dårlig, og til sidst besvimer jeg. er det et symptom?

Det kan være et tegn på et hurtigt fald i bs.

Din krop vender sig til de høje værdier,og hvis du f.eks drikke ren cola vil det ryge højt op ,men du danner jo stadig insulin bare ikke nok.

Og derfor kan du få et ordentligt skud så det f,eks falder hurtigt og så vil du opleve rysten ,kvalme osv 

Anmeld

25. januar 2014

Anonym trådstarter

Det kan være et tegn på et hurtigt fald i bs.

Din krop vender sig til de høje værdier,og hvis du f.eks drikke ren cola vil det ryge højt op ,men du danner jo stadig insulin bare ikke nok.

Og derfor kan du få et ordentligt skud så det f,eks falder hurtigt og så vil du opleve rysten ,kvalme osv 

Får man det ikke sådan vis man ikke har?

min mand eller andre jeg kender får det aldrig sådan :/

Anmeld

25. januar 2014

Anonym skriver:

altså jeg kom der fordi jeg gerne ville sendes videre for at blive stilieesseret , mens vi snakkede om det blev jeg rigtig dårlig og var nær faldt af stolen (får det sådan nogle gange om ugen vis jeg ikke fpr mad i nogle timer.. Han tog den prøve og blev helt mærkelig, så spurgte han hvad jeg havde spist og jeg sagde intet - så blev han endnu mere mærkeligt og forklarede om de tal der var dobbel så høje og sagde jeg sku konme igen den 3 til nye prøver 

What?

Så du havde ikke spist?

Forstår slet ikke at han ikke indlagde dig.

Mit ligger på 5 når jeg er imellem måltider.

Hvis du bliver meget skidt så få ringet til lægevagten. Det er ikke for at skræmme dig,men tænk hvis du kører bil og besvimer....

Jeg er helt ked af at skrive det, men vil du ikke godt passe på dig selv? Synes det lyder vildt du skal gå så længe før han sætter noget i gang.

Jeg var til lægen om formiddagen og blev indlagt om eftermiddagen,

Anmeld

25. januar 2014

Anonym skriver:

Får man det ikke sådan vis man ikke har?

min mand eller andre jeg kender får det aldrig sådan :/

Det ved jeg ikke.

Altså jeg er ikke læge ...

Men dine tal er alt  for høje,og jeg ville lyve hvis jeg skrev at jeg troede det bare er noget der går over.

Anmeld

25. januar 2014

Anonym trådstarter

What?

Så du havde ikke spist?

Forstår slet ikke at han ikke indlagde dig.

Mit ligger på 5 når jeg er imellem måltider.

Hvis du bliver meget skidt så få ringet til lægevagten. Det er ikke for at skræmme dig,men tænk hvis du kører bil og besvimer....

Jeg er helt ked af at skrive det, men vil du ikke godt passe på dig selv? Synes det lyder vildt du skal gå så længe før han sætter noget i gang.

Jeg var til lægen om formiddagen og blev indlagt om eftermiddagen,

Det var sådan han sagde og gjorde :/ skal man indlægges med sukkersyge?:0

jeg havde ikke spist - når det ikke om morgen før vi skal afsted, og er egentlig ikke sulten før om eftermiddagen, og spiser derfor ofte ikke før jeg kommer hjem kl 15.. Derfor har jeg hovedpine hver dag - og bliver som sagt dårligt nogle gange om ugen.

Anmeld

25. januar 2014

Anonym skriver:

Det var sådan han sagde og gjorde :/ skal man indlægges med sukkersyge?:0

jeg havde ikke spist - når det ikke om morgen før vi skal afsted, og er egentlig ikke sulten før om eftermiddagen, og spiser derfor ofte ikke før jeg kommer hjem kl 15.. Derfor har jeg hovedpine hver dag - og bliver som sagt dårligt nogle gange om ugen.

Ja du skal vejledes i bs målinger,hvordan du skal tage din medicin ,snakke med diætist osv.'

Det plejer at taget et døgn.

Har du aldrig haft prob under graviditet?

Anmeld

25. januar 2014

Anonym trådstarter

Ja du skal vejledes i bs målinger,hvordan du skal tage din medicin ,snakke med diætist osv.'

Det plejer at taget et døgn.

Har du aldrig haft prob under graviditet?

Åh, på den måde..

nej, kun med voldsom hovedpine Og at jeg som n. Ind i mellem bliver dårlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.