Ved nogen hvad man skriver??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2014

merethe

Profilbillede for merethe
anjamichell@gmail.com skriver:

SOS: Skal trykket på en konfirmandsalmebog være navn og konfirmationsdato ELLER navn og fødselsdato??

Og har hver konfirmand egen salmebog eller var det kun førhen??

Navn og konfirmationsdato

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg ta'r den i opløbet

Min søn vil gerne ha' festen. Han gider bare ikk gå til præst og gå i kirke. Det er tradition i vores familie. Alle andre er konfirmeret så det skal mine børn også. Vi er ret traditionsbundne og det vil jeg gerne ha' mine børn også bli'r opdraget til at være.

Det er efter min mening vigtigt at holde fast i traditioner, for jeg synes efterhånden folk er alt for ligeglade med alle de ting vores "forældre, bedsteforældre, oldeforældre osv har gjort for at holde dem i hævd.

Idag sætter børn ikk pris på ret meget og alt går op i penge gaver fester osv. Derfor mener jeg det er væsentligt for mine børn at kende det dybere grundlag for konfirmationen. Jeg vil vædde på at hvis vi spørger børn der ikk bli'r "tvunget" til kirkekonfirmation, ikk aner hvorfor man bli'r konfirmeret?! Det er da synd?!

Til gengæld er non- firmation helt uforståeligt for mig mine børn behøver ikk tro på Gud for det gør jeg heller ikk selv, men vi tror på at der findes "noget". Ingen konfirmation, ingen fest

Jeg elsker at ha' konfirmationsbillede fra jeg blev konfirmeret osv med mine klassekammerater.... Sammenholdet, blå mandag, alt det.... De skal være en del af fællesskabet som de andre
Jeg ville ikk selv være den oplevelse foruden selvom jeg måske selv synes det var lidt irriterende og latterligt da det var mig selv der skule konfirmeres

Så det unge menneske skal ikke bekræfte og selv tage stilling til sin dåb og sin tro - hvilket er den EGENTLIGE tradition - men konfirmeres, fordi oldemor og bedstemor også blev det? Det er jo bare at forfladige den egentlige hensigt og dermed ødelægge grundlaget for traditionen. 

Hvis et af mine børn ikke troede på Gud overhovedet, ville jeg slet ikke høre tale om, at han eller hun skulle stå i kirken på en løgn. Jeg ville i den grad respektere og være stolt af, at han/hun selv tog stilling i stedet for at gøre, som jeg dikterede. 

Og du har helt ret i, at de er meget unge til at tage stilling, men derfor er der da så meget større grund til at støtte dem, når de vælger at gå imod strømmen. 

Anmeld

26. januar 2014

anjamichell@gmail.com

Mor og meget mere skriver:

Så det unge menneske skal ikke bekræfte og selv tage stilling til sin dåb og sin tro - hvilket er den EGENTLIGE tradition - men konfirmeres, fordi oldemor og bedstemor også blev det? Det er jo bare at forfladige den egentlige hensigt og dermed ødelægge grundlaget for traditionen. 

Hvis et af mine børn ikke troede på Gud overhovedet, ville jeg slet ikke høre tale om, at han eller hun skulle stå i kirken på en løgn. Jeg ville i den grad respektere og være stolt af, at han/hun selv tog stilling i stedet for at gøre, som jeg dikterede. 

Og du har helt ret i, at de er meget unge til at tage stilling, men derfor er der da så meget større grund til at støtte dem, når de vælger at gå imod strømmen. 

Hver sin mening

Og lad os med det samme understrege at jeg ikk dikterer mine børn noget!!
Men jeg er dog hans Mor og bestemmer visse ting frem til den dag han selv er myndig. Jeg synes han er for ung til at tage den beslutning.

I
Desuden har han altså ikk noget problem med det. Han vil bare ikk konfirmeres fordi han synes det ligeud er røvkedeligt at gå til præst og gudstjeneste. Det er for mig ikk grundlag nok til ikk at blive konfirmeret med hans andre kammerater.

Anmeld

27. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hver sin mening

Og lad os med det samme understrege at jeg ikk dikterer mine børn noget!!
Men jeg er dog hans Mor og bestemmer visse ting frem til den dag han selv er myndig. Jeg synes han er for ung til at tage den beslutning.

I
Desuden har han altså ikk noget problem med det. Han vil bare ikk konfirmeres fordi han synes det ligeud er røvkedeligt at gå til præst og gudstjeneste. Det er for mig ikk grundlag nok til ikk at blive konfirmeret med hans andre kammerater.

Har lidt ondt a den præst der passer sit job med lidenskab for kristendommen, og så skal han holdes for nar ved at undervise og konfirmere nogen der kun gør det fordi deres mor siger de skal.  Synes det er at gøre grin med hans/hendes arbejde.

kan tydeligt huske da jeg selv blev konfirmeret, og jeg vidste altså godt hvad det handlede om og kunne godt tage et valg. Desuden, hvis man fravælger konfirmation kan man altså godt gøre det om igen hvis man senere finder at troen tiltaler en. 

Anmeld

27. januar 2014

anjamichell@gmail.com

Tak til jer der svarede på mit spørgsmål.

Jeg gider ikk at diskutere emnet mere. Det var ikk det der var grunden til indlægget. Færdig slut herfra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.