Ved nogen hvad man skriver??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Der var kun 1 i min klasse der fik en salmebog, og det er 10år siden. Så tror ikke rigtig man bruger det mere. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2014

TNBC

anjamichell@gmail.com skriver:

Det får mine børn ikk selv lov til at vælge

Hvorfor ik?

Det er da vel barnets valg, og ikke noget det skal tvinges til.

Anmeld

25. januar 2014

Kløver

Her har det ikke været brugt, ville dog ønske jeg selv havde fået en. Ville skrive navn og konfirmationsdatoen på hvis det var mig

Anmeld

25. januar 2014

Papillon

Vi har alle fået en salmebog i gave. Der står fulde navn og dato for konfirmationen på. Min yngste lillebror, der skal konfirmeres næste år, skal også have en. Nogen familier holder ved det som tradition, andre gør ikke

Anmeld

25. januar 2014

Papillon

Yurie skriver:

Hvorfor ik?

Det er da vel barnets valg, og ikke noget det skal tvinges til.

Jeg kan selvfølgelig ikke svare på trådstarters vegne, men jeg tænker da, at det ikke nødvendigvis er tvang. Er man opdraget i den kristne tro, er det et helt naturligt valg at lade sig konfirmere. Ingen har nogensinde sagt til mig, at jeg skal, men det har da ligget i min opdragelse, at sådan gjorde man. Ikke af tvang, ikke af tradition, men af tro, og det har jeg det da fint med. Jeg har det godt med den tro, mine forældre har givet mig

Beklager sidespringet

Anmeld

25. januar 2014

TNBC

Papillon skriver:

Jeg kan selvfølgelig ikke svare på trådstarters vegne, men jeg tænker da, at det ikke nødvendigvis er tvang. Er man opdraget i den kristne tro, er det et helt naturligt valg at lade sig konfirmere. Ingen har nogensinde sagt til mig, at jeg skal, men det har da ligget i min opdragelse, at sådan gjorde man. Ikke af tvang, ikke af tradition, men af tro, og det har jeg det da fint med. Jeg har det godt med den tro, mine forældre har givet mig

Beklager sidespringet

Ja men selvom at man er opdraget i det, har man vel lov til at sige nej.
hendes børn må ikke vælge om de vil eller ej.

Det er også fint nok at man har det fint med det, men hvis der står en 13-14årig dreng og siger at han ikke vil konfimeres, og forældrene siger nej du skal.. så står jeg lidt

Anmeld

25. januar 2014

anjamichell@gmail.com

Jeg ta'r den i opløbet

Min søn vil gerne ha' festen. Han gider bare ikk gå til præst og gå i kirke. Det er tradition i vores familie. Alle andre er konfirmeret så det skal mine børn også. Vi er ret traditionsbundne og det vil jeg gerne ha' mine børn også bli'r opdraget til at være.

Det er efter min mening vigtigt at holde fast i traditioner, for jeg synes efterhånden folk er alt for ligeglade med alle de ting vores "forældre, bedsteforældre, oldeforældre osv har gjort for at holde dem i hævd.

Idag sætter børn ikk pris på ret meget og alt går op i penge gaver fester osv. Derfor mener jeg det er væsentligt for mine børn at kende det dybere grundlag for konfirmationen. Jeg vil vædde på at hvis vi spørger børn der ikk bli'r "tvunget" til kirkekonfirmation, ikk aner hvorfor man bli'r konfirmeret?! Det er da synd?!

Til gengæld er non- firmation helt uforståeligt for mig mine børn behøver ikk tro på Gud for det gør jeg heller ikk selv, men vi tror på at der findes "noget". Ingen konfirmation, ingen fest

Jeg elsker at ha' konfirmationsbillede fra jeg blev konfirmeret osv med mine klassekammerater.... Sammenholdet, blå mandag, alt det.... De skal være en del af fællesskabet som de andre
Jeg ville ikk selv være den oplevelse foruden selvom jeg måske selv synes det var lidt irriterende og latterligt da det var mig selv der skule konfirmeres

Anmeld

25. januar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

SOS: Skal trykket på en konfirmandsalmebog være navn og konfirmationsdato ELLER navn og fødselsdato??

Og har hver konfirmand egen salmebog eller var det kun førhen??

på min salmebog står der mit navn.... jeg fik den inden jeg tog i kirke...

Anmeld

25. januar 2014

anjamichell@gmail.com

Desuden er det mig selv der gerne vil give ham en salmebog. Det er en hyggelig ting at ha' der kan gå i arv til hans børn når de skal konfirmeres

Man tænker bare ikk over traditionerne på samme måde når man er i konfirmationsalderen som man gør når man er voksen og så er det bare for sent at fortryde man ikk gjorde det.

Børn er som regel ikk voksne nok til at ta' den slags beslutninger i den alder, derfor gør jeg det for mine børn

Og så må man gerne kalde mig en streng Mor men jeg er næsten sikker på at de vi være glade for det senere, det er jeg ihvertfald fordi mine forældre har bedt mig om det

Anmeld

26. januar 2014

SjeBets

Jeg ta'r den i opløbet

Min søn vil gerne ha' festen. Han gider bare ikk gå til præst og gå i kirke. Det er tradition i vores familie. Alle andre er konfirmeret så det skal mine børn også. Vi er ret traditionsbundne og det vil jeg gerne ha' mine børn også bli'r opdraget til at være.

Det er efter min mening vigtigt at holde fast i traditioner, for jeg synes efterhånden folk er alt for ligeglade med alle de ting vores "forældre, bedsteforældre, oldeforældre osv har gjort for at holde dem i hævd.

Idag sætter børn ikk pris på ret meget og alt går op i penge gaver fester osv. Derfor mener jeg det er væsentligt for mine børn at kende det dybere grundlag for konfirmationen. Jeg vil vædde på at hvis vi spørger børn der ikk bli'r "tvunget" til kirkekonfirmation, ikk aner hvorfor man bli'r konfirmeret?! Det er da synd?!

Til gengæld er non- firmation helt uforståeligt for mig mine børn behøver ikk tro på Gud for det gør jeg heller ikk selv, men vi tror på at der findes "noget". Ingen konfirmation, ingen fest

Jeg elsker at ha' konfirmationsbillede fra jeg blev konfirmeret osv med mine klassekammerater.... Sammenholdet, blå mandag, alt det.... De skal være en del af fællesskabet som de andre
Jeg ville ikk selv være den oplevelse foruden selvom jeg måske selv synes det var lidt irriterende og latterligt da det var mig selv der skule konfirmeres

Der er jeg meget modsat da jeg mener at religion er noget man skal tage seriøst, mine børn må selv bestemme men de skal ikke gøre det fordi det er en tradition. Det er for mig en religiøs handling, og ærligt så føler jeg lidt at selve de religiøse handlinger bliver udvasket af folk gør det af tradition. Så her fra holder vi fest uanset hvad de vælger fordi i mine øjne er det, det man fejre at de tager et valg, enten at sige ja til gud på den kristne måde ellet sige nej tak til lige den tro.. of om de siger ja eller nej så er det for mig en handling der bør fejres

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.