Ved ikke hvad jeg skal gøre med min hidsigprop!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hivlket råd er bedst?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.060 visninger
21 svar
40 synes godt om
24. januar 2014

Anonym trådstarter

Har efterhånden fået mange råd. Kan bare ikke vælge hvilken en jeg skal "afprøve" først. Hvad er jeres mening?

Sagen er at jeg har en barn på 15 mdr - en dreng. Han har et vældig temerament. Når det ikke går efter hans hoved, bliver han så sur at han slår sig selv i panden med sin knytnæve, eller slå sit hoved gentalige ind i fx køleskabet eller bordet. Han ligger sin også ned på gulvet og sparket med arme og ben, imens han slår hans hoved ned i gulvet igen og igen...

De råd jeg har fået indtil videre er: (sig hvilken en du ville vælge eller om der er et andet råd du ville følge)

Råd et: afled ham med noget andet. Har prøvet den et par gange. Men det er ikke let. I hans galskab har han lukket øjne og de eneste jeg kan aflede ham med er kagedåsen som jeg ryster med. Men er det så ikke ligesom at han får en "godbid" for hans vrede??

Råd nr. to: Tag fat i begge hans arme, og kig dybt ind i hans øjne, men jeg fortæller i en hård tone at det bare ikke er iorden at opfører sig sådan. ..... syntes ikke at jeg kan få mig selv til det!!

Råd nr. tre: inogere ham og så stopper han når han ser at han ingen opmærksom får. hmmmm..... tænker på alle de blå mærker han får, hvis jeg ikke griber ind som hver gang.

Det jeg gøre nu er : sidder en hånd mellem .. gulv... køleskab.. bord.. eller hvad det nu er ... så at han ikke slår sig... og lader ham får hans vrede ud.. og så når han er færdig, tager jeg ham op i mine arme og trøster ham.

WHAT TO DOOOO??? føler mig som en dårlig mor. Der er mange der har sagt at det er min skyld. At jeg ikke har opdraget ham ordenligt!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Ingen af dem...

Jeg syntes du skal tage fat om ham, og "kramme" og vugge ham frem og tilbage imens du prøver at nusse ham. En knægt på den alder har brug for omsorg og kærlighed når han får de raserianfald. Ikke skæld ud og ikke beløning... Vrede og ked af det, hænger jo meget tæt sammen i den alder så jeg syntes det skal behandles ens.

Anmeld

24. januar 2014

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Ingen af dem...

Jeg syntes du skal tage fat om ham, og "kramme" og vugge ham frem og tilbage imens du prøver at nusse ham. En knægt på den alder har brug for omsorg og kærlighed når han får de raserianfald. Ikke skæld ud og ikke beløning... Vrede og ked af det, hænger jo meget tæt sammen i den alder så jeg syntes det skal behandles ens.

Tak for dit svar... Det meste jeg har lyst til er også bare at kramme ham. Men hvorfor opstår disse raserier, undre jeg mig over?

Anmeld

24. januar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Tak for dit svar... Det meste jeg har lyst til er også bare at kramme ham. Men hvorfor opstår disse raserier, undre jeg mig over?

Jeg tænker det er en blanding af frustration, vrede og ked af det, over det endnu naturligt manglende sprog.

Anmeld

24. januar 2014

Michelle88

Var til foredrag med Lola Jensen, der er mange meninger om hende men hun sagde at man kunne give barnet en hjelm/cykelhjelm på, så de ikke slår sig mens de får lov til at rase af..

Anmeld

24. januar 2014

Mum33

Jeg ville tage ham op og gå rundt med ham til han faldt til ro. Evt give sut og dyne

Anmeld

24. januar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Michelle88 skriver:

Var til foredrag med Lola Jensen, der er mange meninger om hende men hun sagde at man kunne give barnet en hjelm/cykelhjelm på, så de ikke slår sig mens de får lov til at rase af..

Det syntes jeg personligt er et udueligt råd af Lola, for så rummer man jo slet ikke barnets følelser, man viser bare, at "hvis du absolut skal skabe dig, så må jeg sørge for at du ikke skader dig selv, istedet for at prøve at forstå dig"...

Anmeld

24. januar 2014

Anitta Kristiansen

har selv en dreng der har svært ved det når han ikke får ret. dog slår han ikke sig selv men kaster sig på jorden og skubber alt væk og må næsten ikke nærme ham. det hjælper når jeg løfter ham holder fast og lader ham reagere lidt ved at skubbe til mig. når han er ved at falde lidt til ro tager jeg dynen rundt om ham så han rigtigt føler tryghed, og har hjulpet meget. og er meget sjældent det sker nu. du bliver bare nød til at være der for ham for han skal ikke tage skade stopper han ikke af. han skal kunne mærke dig og at du er der for ham når han ikke selv ved hvordan han skal klare de ting han synes er svært.
ofte siger jeg til min søn at jeg ved det er svært og det er træls. lever lidt ind i hans frustration, også føler han sig ikke alene om den trælse ting.
Min søn reagere meget voldsomt da han er dele barn og har svært ved at skal være adskilt og bliver derfor sur, da han jo føler sig svigtet.
der kan være mange grunde til dit barn har det sådan, men du skal bare være der uden at skælde ud eller rose bare vis ham at du er der og du ved det er træls for ham, så falder han hurtigere til ro. men skaber du splittede følelser for ham og roser ham i det så ender det helt galt, så ingen af dine eksempler.
jeg håber det bliver bedre med ham. et stort her fra.

Anmeld

24. januar 2014

Tulle28

Han er kun 15 mdr og det er normal del af hans udvikling, det du der beskriver. Børn har jo så forskellige grader af temperament, og det lyder som om du er den heldige indehaver af en lille fyr med et stort et af slagsen Mit råd vil være at aflede ham. Flipper han ud fordi du siger nej til noget, så sig f.eks. "nej, jeg vil ikke have du graver i blomsterne, men du kan grave i sandkassen" og så flyt ham fysisk over i sandkassen. Bare et eksempel. Giv ham et alternativ hver gang. I den alder kan de afledes og forstår ikke skæld ud. Bare vent til han når 3 års alderen

Anmeld

24. januar 2014

TNBC

Michelle88 skriver:

Det er derfor jeg ikke lytter til Lola. Give barnet hjelm på?? No way. Når jeg tænker på børn med hjelm på, tænker jeg på dem der får anfald(de dernkramper, epilisi(staves), og derfor har hjelm på, for ikke komme til skade, ikke fordi de har et stort tempremant.. Det synes jeg er forkert.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.