En lorte morgen :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2014

Mor til Majbørn

Jeg har kæmpe kæmpe sympati med dig - sikke en helt uretfærdig situation at komme i!!!! Vi er ALLE på din side, og selvfølgelig forventer ingen at du har overskud til andres graviditeter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2014

Mother-love

Det gør mig så ondt at nogen mennesker skal opleve det du gennemgår.

Alle i verden til dig og din mand

Anmeld

24. januar 2014

grinny

BrightStar skriver:

Hvor gør det mig forfærdeligt ondt på jeres vegne! :-(

Vi mistede desværre også en lille dreng, han kunne snart være blevet 5 år, hvis vi ikke havde mistet ham da han var 7 uger. :-(
Jeg er så glad for, at vi det mindste nåede at få lidt tid med ham, og vi har nogle gode og hyggelige stunder at se tilbage på. I nåede jo aldrig, at møde jeres lille dreng imens han var i live. Det rører mig dybt, hver gang nogen mister et barn og det er enhver forælders værste mareridt!

Så jeg kender alt til smerten og det er så forfærdeligt.

Vi har efterfølgende fået en sund og rask dreng, som bliver 4 år om lidt. Så det kan lade sig gøre! Men graviditeten og de første uger efter han var født var et mareridt! Jeg kunne ikke give slip på det her lille vidunder, i frygt for at miste ham også.

Igen, det gør mig så ondt! Og dine følelser er helt normale, i har mistet en smuk lille dreng og samtidigt så er alle jeres drømme og forventninger omkring det her lille vidunder blevet revet itu.

Det er jeg rigtig ked af at høre 

Det er en forfærdelig smerte! Det kan slet slet slet ikke beskrives, selv når jeg prøver kan jeg ikke få fortalt hvordan det føles inden i. Man kan slet ikke sætte ord på denne smerte.

At ens verden fra den ene dag til den anden kan ændres er noget man normalt kun kan tænke sig til, men når man står i er alle de tanker man havde om denne frygt slet ikke som det egentlig er.

Jeg glæder mig til, at jeg en dag kan mindes min søn, kan mindes min graviditet - med hans spark, hans hjertelyd og alt hvad der høre til, uden at hade hele verden for det der er sket.

At vide at han er død inden i mig, at vide at jeg ikke kunne passe ordenligt på ham gør så ondt  

Anmeld

24. januar 2014

BrightStar

grinny skriver:

Det er jeg rigtig ked af at høre 

Det er en forfærdelig smerte! Det kan slet slet slet ikke beskrives, selv når jeg prøver kan jeg ikke få fortalt hvordan det føles inden i. Man kan slet ikke sætte ord på denne smerte.

At ens verden fra den ene dag til den anden kan ændres er noget man normalt kun kan tænke sig til, men når man står i er alle de tanker man havde om denne frygt slet ikke som det egentlig er.

Jeg glæder mig til, at jeg en dag kan mindes min søn, kan mindes min graviditet - med hans spark, hans hjertelyd og alt hvad der høre til, uden at hade hele verden for det der er sket.

At vide at han er død inden i mig, at vide at jeg ikke kunne passe ordenligt på ham gør så ondt  

Man kan aldrig sætte sig 100% ind i følelserne omkring det medmindre man selv har prøvet det, men du må IKKE tænke at det er din skyld!
Du kunne ikke gøre noget anderledes, men jeg forstår godt dine tanker! Fordi man kan ikke undgå at bebrejde sig selv...

Jeg husker selv hvordan vi nærmest gik i en choktilstand den første tid efter, vi græd og var kede af det, men forholdsvist rationelle og ordnede alt det praktiske omkring begravelse m.m. Da det så var overstået, SÅ kom reaktionen..
Han var født ekstremt for tidligt, så det havde været et langt forløb.

Vi havde heldigvis vores datter i forvejen som var knap et år og hun var den bedste terapi! Hverdagen var jo nødt til at gå videre, vi skulle op om morgenen, gøre hende klar og hygge og lege med hende.
Og vores familier var en kæmpe støtte i den tid og de er det stadig!

Jeg ved virkelig ikke hvordan vi havde klaret det uden hende, så havde det nok været nemmere bare at gå i seng og ikke vågne op igen før mareridtet var slut..

Jeg vil love dig, at smerten bliver mindre med tiden og du så kan begynde at mindes de hyggelige spark, hjertelyden m.m. Selvom det virker så uoverskueligt nu, at den dag vil komme.

Han vil altid være en del af dig og det skal han også! Selv idag, har jeg stadig tudedage indimellem, men det er blevet mindre med årene. Han er altid i mit baghoved, for han er også en del af mig og vores lille familie.
Men det er pisse uretfærdigt!

Kæmpe knus og kram til dig - det bliver bedre en dag!

Anmeld

24. januar 2014

tarkoflen

Kæmpe kram søde grinny!

Det er altså helt ok ikke at kunne glædes over andres lykke lige nu! Det skal nok komme igen, men du må ikke gå og være sur på dig selv over at du har det sådan! Det l har været igennem er så uretfærdigt og meningsløst og alle de følelser der følger med må være det samme! Det er ok!

Anmeld

24. januar 2014

Isabel85

Puha får tårer i øjnene af læse dit indlæg. Det må være det mest forfærdelige der kan ske i hele verden...ja det er svært at komme med trøstende ord, der er nok ikke noget der kan lindre smerten lige nu...masser af kram og tanker herfra 

Anmeld

24. januar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det gør mig endnu engang så ondt og sender dig masser af

Anmeld

24. januar 2014

LilleChelle

grinny skriver:

Øv, lige nu har jeg bare en af de her lorte morgener hvor alt bare ser så sort ud 

Jeg savner ham   Hvor er det dog meningsløst at vi ikke måtte få ham med hjem  Jeg kan slet ikke forstå det, kan slet ikke acceptere det!!

Lorte liv! Lorte verden! 

Jeg er kommet til et punkt hvor jeg slet ikke kan glæde mig på andres vegne når de er/bliver gravide. Jeg føler at der er ingen andre end mig og min kæreste der fortjener at blive forældre! Jeg hader at være så følelseskold over for andres glæde!

Isaac, jeg ville give alt for at få dig tilbage  Om jeg skulle leve resten af livet i fattigdom ville det stadig være bedre hvis bare du var her  

Org, det gør mig så ondt at du skal have det så skidt  

Ingen ord er store nok til at bekæmpe den smerte i går igennem 

Men et stort skal du have. 

btw. Fandt de nogensinde ud af hvad der var galt? 

Anmeld

24. januar 2014

Elbæk

Du har oplevet den mest smertefulde sorg en mor kan opleve, og jeg håber virkelig det bedste for dig i fremtiden.

Bare det at du holder ud, og stadig er her mentalt i dag, viser også hvor stærkt et menneske du er, og jeg er sikker på at din lille dreng kigger ned på dig, og er ubeskrivelig stolt over sin stærke og højsavnet mor.

Og jeg er sikker på at han er med dig hver eneste dag, i alt hvad du laver, og våger også dig.

Stort kram til dig!!! 

Anmeld

24. januar 2014

lineog4

grinny skriver:

Øv, lige nu har jeg bare en af de her lorte morgener hvor alt bare ser så sort ud 

Jeg savner ham   Hvor er det dog meningsløst at vi ikke måtte få ham med hjem  Jeg kan slet ikke forstå det, kan slet ikke acceptere det!!

Lorte liv! Lorte verden! 

Jeg er kommet til et punkt hvor jeg slet ikke kan glæde mig på andres vegne når de er/bliver gravide. Jeg føler at der er ingen andre end mig og min kæreste der fortjener at blive forældre! Jeg hader at være så følelseskold over for andres glæde!

Isaac, jeg ville give alt for at få dig tilbage  Om jeg skulle leve resten af livet i fattigdom ville det stadig være bedre hvis bare du var her  

kraft kæmpe kram.

Jeg husker lorte dagene i den første tid hvor det virkelig føltes som man et sort hul bare åbnede sig foran ens fødder og det eneste man kunne gøre var at tage skridtet velvidende man så røg helt ned - det eneste jeg kan sige er det bliver nemmere og nemmere at kravle op af hullet, hvor det i startenvar helt nede og krybe og kun kunne holde fast med det yderste af neglene, så ved neg nu hvordan jeg kan få et reb kastet ned - men hullerne er det stadig.

Ved ikke om jeg egentlig sådan helt har accepteret at Lia er død, er væk, at jeg er mor til en jeg ikke kan kramme, ikke kan kysse på næsen. Da vi skulle til sidste obduktionssamtale 3 mnd efter Lia var død, brød jeg helt sammen for en meget irrationel del af mig, havde beholdt håbet de ville sige: vi har fundet ud af hvordan vi kunne redde hende og her er hun. Men hvordan kan man også acceptere noget der er uacceptabelt - det er jo helt hen i vejret et barn skal dø - uforståeligt.

Og du er ikke følelseskold, du oplever bare nogen har noget du vil give dit liv for. Jeg har lært at leve med misundelse og ser den ikke negativ men som en del af mig. Jeg hopper ikke op af stolen og råber tillykke når nogen fortæller de er gravide, jeg siger forsigtigt tillykke og ved jeg har behov for at vide om det er en dreng eller pige i maven (det er stadig svært når nogen venter en pige). Jeg kræver ikke mere af mig selv end jeg kan klare, men er så tilgengæld 100% ærlig omkring og håber alle de der vil mig i deres liv kan rumme den del af mig. 

men det jeg er mest misundelig over er livets lethed, det at kunne leve sit liv med de "lette" problemer. Kunne se to streger på en graviditetstest, skrive terminsdato ind i kalender, kunne planlægge fremtiden med den lille, turde købe barnevogn osv. Ikke tænke på om der er plads på gravstedet, ikke tænke over om sengetøjet matcher en lille hvid kiste osv osv osv . Det misunder jeg og en gang imellem kommer den lille djævel op i mig og jeg får lyst til at udfordre troen på intet kan gå galt - men jeg gør det ikke ;-)

Og ja har så som en hver anden forældre kronisk dårlig samvittighed. Med de levende er det om jeg nu har haft nok overskud, fået læst nok bøger, smilet nok osv. Men med Lia er det, at jeg ikke kunne redde hende, at jeg er skyld i hjertefejlen, at jeg kun havde en mistanke men ikke opdagede det osv. Ja bare at skrive det lige nu gør tårerne igen triller. Jeg tror aldrig jeg slipper den skyld også selvom alle omkring mig siger det jo ikke er min skyld... Men en mor SKAL kunne redde sit barn, en mor kan da ikke lade sit barn dø og så endda leve videre... Men jo det kan en mor, det har denne mor i hvert fald kunne og jeg lever endda godt videre, men jeg har ondt, ondt i livet, jeg mangler min datter hver evig eneste dag. Og jeg har sorte dage, jeg har tudedage, men jeg har mere kontrol over det nu - ja egentlig vil jeg sige jeg næsten har 100% kontrol nu...

Lorte råd, men også det rigtige: det tager tid, laaaang tid. Men pludselig har mAn et minut hvor man ikke var i den opslagene sorg og det minut udvider sig. En dag har man haft en god dag fra morgen til aften og så kommer det sorte hul igen; hvordan kunne jeg det, hvordan kunne jeg have det godt når mit barn er dødt??? 

Puha hvorfor er det ikke sådan så andre kan tage lidt af det hårde, jeg ved jo der er lys for enden af tunnelen og kunne godt lige give dig et frirum og bære din sorg en dagstid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.