LilleSmølf skriver:
Nu kan jeg kun snakke ud fra egen oplevelse, men jeg ville aldrig lade et barn gå sulten i seng.
Siger ikke man skal hoppe på hovedet for at tilfredsstille, men hvis hun ikke vil have aftensmaden må hun jo så nøjes med noget "kedeligt" som rugbrød.
Og jeg ville til enhver tid hellere give mit barn pasta eller rugbrød 10 aftner i træk end at han skulle gå sulten i seng.
Mine forældre var meget dårligt til det der med mad (de gjorde selvfølgelig hvad de troede var bedst) og enten tvang mig til at spise hvad der var, lod mig være sulten, og generelt konstant lagde fokus på mad, så mine normale "børn-er-kræsne" faser eskalerede hurtigt til store problemer med mad og jeg lider stadig under det i dag med bl.a. undervægt og en konstant kamp med at holde vægten selv når den ligger på et normalt niveau.
Mit bedste forslag er, at I øser lidt mad op til hende som til alle andre og hun bliver siddende ved bordet indtil alle er færdige. Men ellers snakker I ikke om hendes mad og spising overhovedet; snak om jeres dag, etc. men lad hende spise eller ikke spise som hun vil. Ingen kommentarer overhovedet, heller ikke "hvor flot du spiser nu" eller "smager det godt". Ingen fokus.
Hvis hun så senere siger hun er sulten, må hun jo få et stykke rugbrød eller rester af aftensmaden.
Det andet med at "vi følge regler" og så må barnet bare gå sulten i seng fordi mor og far siger det - det synes jeg faktisk grænser til ret alvorlige problemer. Når man som forældre går mere op i opdragelse og at man bestemmer, end at barnet får mad, er det i mine øjne dybt problematisk.
Nu må du endelig ikke tro jeg dømmer hverken dig eller andre som at det bliver gjort for at være ond mod barnet. Jeg ved godt det bliver gjort i troen at man opdrager barnet bedsy på den måde, men jeg synes bare at jeg ville gøre opmærksom på, at det kan have alvorligt konsekvenser i længden.
Og hvis hun alligevel vækker jer om natten for at spise, har ingen jo vundet noget på dén metode alligevel.
Held og lykke 
Jeg kan sagtens se og forstå din pointe... Er bestemt heller ikke meget for at hun skal gå sulten i seng... Det eneste jeg ville frygte ved at give hende andet end det vi andre spiser, er at hun så aldrig kommer ud af den dårlige vane med ikke at kunne/ville spise hvad vi spiser....
Det er så ikke lige så slemt hvis det blot var en skive rugbrød hun blev tilbudt, men spørgsmålet er om hun ville sige nej til det.....