Wtf

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2009

4xGreve

Kan kun være ENIG med det  I ALLE sammen skriver...

Det kan da slet ikke være sundt for de stakkels børn...

Godt jeg bor her i Danmark, her lader de da heldigvis min dejlige pige være i fred og lader hende blomster på sin helt egen sunde måde!!

Knus Stina der er dybt chokket

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2009

Vingummien

Uh ja, kæresten viste mig det tidligere. Er sindsygt, var sku ik nogen der skulle gøre det ved Emil.

Anmeld

1. august 2009

TbCp

Jeg så faktisk en film engang om forskellen i hvordan man håndtere børn i forskellige lande.
Og forskellen er altså virkelig stor. Vi så nogle mødre fra et sted i Afrika hvordan de svingede rundt med børnene når de skulle vaskes, nogle gang skulle deres krop strækkes igennem og det skete simpelthen ved at de holdt dem i hovedet...KUN i hovedet. De børn så dog ud til at have det rigtig godt.
Men det her videoklip er altså for meget.
Man skal respektere andre kulturer men for pokker hvor kan det nogle gangevære for meget med nogle ting

Anmeld

1. august 2009

Monski

Det er jo fuldstændig sindsygt at gøre sådan noget. 
Jeg er helt i chok over at nogen kan gøre det mod deres egne børn.

Anmeld

2. august 2009

qp

Omvendt så ved de jo ikke bedre... deres tro er jo en del af deres opdragelse lige så vel som vores tro er en del af vores!

Anmeld

2. august 2009

Helle30

Marcus' Mor skriver:

Omvendt så ved de jo ikke bedre... deres tro er jo en del af deres opdragelse lige så vel som vores tro er en del af vores!

Jeg bryder mig heller ikke om at se de billeder. Der kan gå alt muligt galt, når de laver det ritual.
Omvendt vil jeg mene som dig, at dét jo er en del af deres kultur - opdragelse - ritualer.
I dag så jeg et indslag på News om, at mange Pakistanske skoler nu åbner igen, efter de blev ødelagt under krigen i foråret.
Det er jo glædeligt, men billederne af fuldstændig ens piger med tørklæder - på rad og lige række i én eller anden skolegård -  kan gøre mig aldeles harmdirrende. Det strider min overbevisning om ret til forskellighed fuldstændigt imod. Nuvel er der ikke nogen direkte livsfare forbundet med det - men det kan da ikke være sundt?
Jeg tænker også, at andre folkeslag kan finde denne handling besynderlig:

- Valgte lige dette billede, fordi jeg regner med, man gerne må viderebringe det.
Udover at det er morsomt, at det kan lade sig gøre - så kan jeg absolut ikke se formålet. Tillidsøvelse - måske, og børnene plejer da heller ikke blive skrækslagne. Men tænk sig lige at blive smidt i vandet, når man ikke kan "svømme".
Jeg skulle aldrig smide mit barn ud fra 15 m. højde, om der så var en gigantisk vatpude under. Det morsomme er jo også, at det er mændene, der står for handlingen - og dem, der ser mest stolte ud. Der er meget kultur og stolthed forbundet med det.
Nå - min pointe er, at man lige skal prøve at forstå, hvorfor folk gør, som de gør.

- Helle

Anmeld

2. august 2009

Helle30

Det kunnne jeg så ikke med det billede. Prøver noget andet.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

2. august 2009

oo

I dag så jeg et indslag på News om, at mange Pakistanske skoler nu åbner igen, efter de blev ødelagt under krigen i foråret.
Det er jo glædeligt, men billederne af fuldstændig ens piger med tørklæder - på rad og lige række i én eller anden skolegård -  kan gøre mig aldeles harmdirrende. Det strider min overbevisning om ret til forskellighed fuldstændigt imod. Nuvel er der ikke nogen direkte livsfare forbundet med det - men det kan da ikke være sundt?

nu er der jo rigtig mange steder, hvor man bærer skoleuniform, og dermed er helt ens klædt, det være sig australien, england, skotland, irland men også privatskoler som fx Herlufholm her i DK. man gør det ud fra et ide om, at så er alle lige og man slipper udenom hypet med at have det sidste nye tøj, således at fattige børn ikke udskiller sig fra rige børn (hvilket jo er latterligt med tanke på Herlufholm). jeg syntes skoleuniformer er en fin ide, HVIS alle familier får en helt ny skoleuniform af staten ved hvert nyt skoleår til hvert barn man nu engang måtte have. ellers er der ikke meget mening i det, for som min veninde fra england sagde, så er det stadig tydeligt hvilke familier der har penge og hvilke ikke ud fra hvem der går i aflagte skoleuniformer og hvem der går i helt nye...

men ja...det er altså ikke et "mellemøsteligt" påhit, at man skal se ens ud

Anmeld

2. august 2009

Helle30

Jo - det er rigtigt, at der er rigtig mange steder, man bærer skoleuniform, og det er da også en elendig form for hykleri. - At klæde børn ens for at skjule, at de er forskellige. Jeg har boet hos en fam. i England og været med deres gymnasiedatter i katolsk skole. De unger var da ganske udmærket klar over, hvor deres forskelligheder - både i økonomisk baggrund og i intellektuel potentiale lå - ift. hinanden.
Dét kan intet ens tøj skjule - og det er udelukkende et mislykket forsøg på at ensrette og indrette.
Jeg har også været ansat ved et lokalt gods, hvor familiens døtre blev sendt på Herlufsholm. Når de nogle gange var hjemme i weekenden, græd de som piskede, når de skulle afsted igen. De har aldrig nævnt deres uniformer som noget, de var kede af - men hele den ensretning og upersonlighed, de gav udtryk for, at de var kede af - den er jo et udslag af bl.a. uniformerne, at der var regler for, hvad de måtte have i deres skabe, - at det ikke var acceptabelt at man klatrede i træer og kiggede på biller under stenene (som de var vante til at gøre derhjemme) - og især, at det var noget de var tvungne til.
Nå - det var måske et sidespor..

Jeg ved godt, det ikke er noget mellemøstligt påhit, at man skal se ens ud - ej heller, at man skjuler sit hår eller står på lige rækker.

Min pointe var, at man over hele verden udsætter børn for forskellige ting, man tror på, er godt for ungerne.
Jeg mener ikke, det giver nogen et blomstrende liv at blive kastet ud fra 5. sal, blive trukket under vand, blive tvunget til at være ens udseende med alle andre eller at drikke 2l. soyamælk med økologisk rucola og speltpanerede tofubidder hver dag. Men hvis ens forældre har gjort noget (vi andre finder mærkeligt) med fuldt overlæg - og fordi, dé vil deres børn det bedste, så tror jeg i længden, de børn er bedre stillede, end de børn hvis forældre bare er jævnt ligeglade med, hvordan deres børn vokser op.

Dét var mere eller mindre pointen.

- Helle

Anmeld

2. august 2009

oo

fin pointe!

skoleuniformerne blir vi vist aldrig enige om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.