Dele barslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2014

modesty

Hej vi har snakkede om at dele barslen op herhjemme

Så jeg tager den første halvdel og han(min kæreste) tager den anden halvdel

Er der nogen der har erfaringer med om det er en god idé??

har hørt det skulle været godt for barnet, så hun også kan lære far lidt at kende

Skriv meget gerne jeres meninger

Jeg synes det er superfint hvis far tager en del af barslen. Halvdelen er måske lidt i overkanten - det vil i hvert fald være meget svært i forhold til amning. Men når baby er 7-8 mdr. kan man jo sagtens undlade amning i midtertimerne på dagen.

Jeg ville gerne have haft at far tog de sidste par måneder, men det havde han meldt ud inden graviditeten at han ikke var interesseret i - og at det havde også været MEGET svært at få det til at løbe rundt økonomisk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2014

Frk. Petersen

julia Nielsen skriver:

har hørt det skulle været godt for barnet, så hun også kan lære far lidt at kende

vi gør det samme hos os

Anmeld

17. januar 2014

(august)

Her tog jeg hhv. 8,5 mdr med den første og 7,5 mdr med nr to og derefter havde manden 3 mdr hjemme. For os har det været den bedste løsning, da de derfor også gik til far da de var små og ikke kun mor som duede.

Anmeld

17. januar 2014

Clisolka

Jeg syntes det er fint hvis man kan dele om barslen mellem forældrene. 

Herhjemme er det dog mig der har taget det hele første gang - og tager det hele denne gang 

Jeg er den arbejdende del herhjemme, hvor jeg er afsted i mange timer dagligt, og min kæreste er væk i få timer, så han er hurtigt hjemme i hverdagene + 2 fridage i løbet af ugen. 

Jeg hiver pengene hjem, men barslen er en tid som jeg aldrig får igen, så det skal nydes, uanset om pengene er små i nogle måneder 

Anmeld

17. januar 2014

Lullaby

Denne gang havde  jeg 8 mdr og Mathias 4. Fantastisk! Efter de 8 var jeg klar til at komme væk og han klar til at komme på.  

Anmeld

18. januar 2014

tarkoflen

Jeg har haft de første 9 måneder og min kæreste har så lige taget over, og tager de sidste 7 uger.

Hvis jeg så helt egoistisk på det, så tog jeg alt barslen selv, for kan da slet ikke undvære min lille skat allerede nu... Men omvendt elsker jeg også, at min kæreste tager noget af barslen og derved får et tættere bånd med Thea, da han normalt arbejder ret meget og er er sent hjemme. Jeg tror det gavner os alle i sidste ende! Og det er så vigtigt, at han også ved, hvad der er vigtigt at huske at have med, når man skal ud af døren og hvad hun nu synes er lækkert at spise lige nu, eller hvad for noget legetøj, der er sjovt og han får en kæmpe succesoplevelse ud af, at han bare kan det hele, og få lov til at nyde vores ønskebarn helt alene det er da noget af det skønneste man kan give sin kæreste og barn.

Men l skal gøre hvad der er rigtigt for jeres familie! Ikke hvad andre synes er det rigtige.

Anmeld

18. januar 2014

M (:

Herhjemme har jeg taget hele barslen, for da min kæreste studerer og da der kun er studiestart een gang årligt har det ikke været muligt for ham at tage barsel. Han har så til gengæld mange fridage, ferier og korte dage (: 

Anmeld

18. januar 2014

MorDk

Gør hvad der passer ind i jeres liv/familie. 

Personlig ville jeg selv have det meste af barslen ♥ men det er jo ret ego 

Anmeld

18. januar 2014

Mother-love

Jeg synes bestemt det er en god ide. Hvis man har muligheden. For alle sammen.
Mor har godt af at komme lidt ud så hele ikke handler om babyer og bleer.
Barnet har godt af den tilknytning der bliver til faren.
Og far får både bedre tilknytning til barnet men lære også at håndtere barnet bedre fordi han står alene med det og ikke har mor til at blande sig eller tage over.

Tror vi mødre kan have en tendens til at tage over og ikke lade far prøve selv.
Ikke fordi vi ikke mener han gør det godt nok. Men tror bare det er vores moderinstinkt der går indover.
Og så kender vi mødre somregel vores barn lidt bedre netop fordi vi har været sammen med barnet 24/7.

Så jeg synes klart i skal gøre det.

Nu har kæresten herhjemme førtidspension så vi har begge været hjemme med Isabella i min barsel.
Og når jeg sammenligner med bekendte og familie så har far bare en meget større tilknytning til vores barn fordi han har været der fra dag 1.
Jeg siger ikke at fædre ikke har en tilknytning til deres børn hvis de går på arbejde. Men fædre der har været hjemme dag ind og dag ud og oplevet barnet på alle måder ligesom moderen har bare en ligeså stor tilknytning til deres barn som moderen har.

Håber i finder en god løsning for jer

Anmeld

18. januar 2014

Sitrani

julia Nielsen skriver:

jeg Ville aldrig selv opgive noget af min barsel, medmindre min kæreste virkelig brændte for, at få noget af den.... Det er en tid man aldrig får tilbage, og ville ikke være den foruden! Desuden vil man ikke kunne amme.. Og er modstander af sutteflaske, hvis man godt selv kan amme... Så herhjemme ser jeg helst at jeg har barslen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.