julia Nielsen skriver:
Hej vi har snakkede om at dele barslen op herhjemme
Så jeg tager den første halvdel og han(min kæreste) tager den anden halvdel
Er der nogen der har erfaringer med om det er en god idé??
har hørt det skulle været godt for barnet, så hun også kan lære far lidt at kende
Skriv meget gerne jeres meninger

Jeg har stemt blankt, for jeg synes det er bedst hvis man kan gøre sådan, at begge forældre tager barsel de første par måneder og så kan den ene tage tilbage til arbejde mens den anden tager resten.
Min kæreste har været sygmeldt så han har "haft barsel" med mig og det er SÅ meget nemmere for alle. Drengen er SÅ glad for sin far, at det kun er ham, der fungerer når der skal puttes, etc. mens jeg fungerer bedst til at give aftensmad (der må far så ikke engang røre skeen). Altså, han har vænnet sig til os begge og ikke kun den ene, og det synes jeg faktisk er meget vigtigt. Så må man undvære det hurtigste internet eller lign. hvis det betyder at man går lidt ned i indkomst i et par måneder.
Den "metode" har vi været meget glade for og til næste gang gør vi det samme (med barsel, ikke sygmelding selvfølgelig - den del er vi ikke så glade for)
PS. Børn klarer sig udmærket på flaske uanset grunden og mor får mere søvn og overskud 
Anmeld