Dele barslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2014

Tanja1234

Mor til Ella skriver:

Hvordan kan det være

Og hvor lidt er lidt?

Havde selv lidt barsel første gang, og jeg skal have MERE

Det er bare slet ikke mig at gå derhjemme. Jeg elsker min datter men er nok mere til børn end babyer

Og så elsker jeg bare mit arbejde og identificerer mig nok mere med mit job end med at være mor...

Jeg var hjemme i 5,5 måned og hvis det engang bliver til en nr. 2, så vil vi nok dele det mere op, så vi skiftes til at være hjemme i fx 1 måned eller noget i den stil.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2014

M &.I

julia Nielsen skriver:

Hej vi har snakkede om at dele barslen op herhjemme

Så jeg tager den første halvdel og han(min kæreste) tager den anden halvdel

Er der nogen der har erfaringer med om det er en god idé??

har hørt det skulle været godt for barnet, så hun også kan lære far lidt at kende

Skriv meget gerne jeres meninger

min mand vil arbejde og jeg vil tage hele barsel det har jeg det godt med.  men gøre det hvad i føler rigtigt.  

Anmeld

17. januar 2014

Mor til Ella

Tanja1234 skriver:

Det er bare slet ikke mig at gå derhjemme. Jeg elsker min datter men er nok mere til børn end babyer

Og så elsker jeg bare mit arbejde og identificerer mig nok mere med mit job end med at være mor...

Jeg var hjemme i 5,5 måned og hvis det engang bliver til en nr. 2, så vil vi nok dele det mere op, så vi skiftes til at være hjemme i fx 1 måned eller noget i den stil.

Har det fuldstændig som dig, jeg er også til børn og ikke så meget babyer

Selvom man helst ikke må sige det!

Jeg havde 4 mdr,det var for lidt men jeg er selvstændig så det var nok også mere det med ikke at kunne trække stikket så meget ud!

Men dejligt hvis i kan få det ført ud i livet

Anmeld

17. januar 2014

LilleSmølf

julia Nielsen skriver:

har hørt det skulle været godt for barnet, så hun også kan lære far lidt at kende

Jeg har stemt blankt, for jeg synes det er bedst hvis man kan gøre sådan, at begge forældre tager barsel de første par måneder og så kan den ene tage tilbage til arbejde mens den anden tager resten.

Min kæreste har været sygmeldt så han har "haft barsel" med mig og det er SÅ meget nemmere for alle. Drengen er SÅ glad for sin far, at det kun er ham, der fungerer når der skal puttes, etc. mens jeg fungerer bedst til at give aftensmad (der må far så ikke engang røre skeen). Altså, han har vænnet sig til os begge og ikke kun den ene, og det synes jeg faktisk er meget vigtigt. Så må man undvære det hurtigste internet eller lign. hvis det betyder at man går lidt ned i indkomst i et par måneder.

Den "metode" har vi været meget glade for og til næste gang gør vi det samme (med barsel, ikke sygmelding selvfølgelig - den del er vi ikke så glade for)

PS. Børn klarer sig udmærket på flaske uanset grunden og mor får mere søvn og overskud

Anmeld

17. januar 2014

julia Nielsen

Tak, ja det var også en god idé, tror godt vores familie kan klare sig uden indskud et par måneder 

så det må vi da lige vende

Og tak, det er da rart at vide det med flasken, nogen gange kan jeg godt blive lidt nervøs for, om det ikke er så godt

Anmeld

17. januar 2014

Nov26

Sidst tog jeg det meste denne gang er jeg arbejdsløs, men får jeg arbejde overtager min mand barslen. 

Anmeld

17. januar 2014

Tystys14

Her hjemme tog far hele barslen. Jeg startede på skole igen 14 dage efter fødsel, pga. jeg ikke ville misse min undervisning og havde sat mig for jeg skulle have mine eksamener det år.  Det lykkes det hele og blev student, med baby på armen.

Denne gang bliver det mig der får alt barslen.  Men generelt er jeg nok mest tilhænger af at man deler 50/50 mellem mor og far.

Anmeld

17. januar 2014

Muffinmus

Mor til Ella skriver:

Det kan jo være 100 andre grunde til at vælge amning fra, end at brysterne ikke virker...!

Jeg skrev MIN verden og ja, at andre folk fravælger amning, er jeg pænt ligeglad med. Det kommer på ingen måde mig ved, jeg skriver jo at JEG ikke vil opgive min amning for at far kan passe når mine babser virker fint. Har haft en der ikke tog fat pgafor kort tungebånd og mine brystvorter hang i laser og blødte konstant og brugte ammebrikker hver dag i 3 mdr for at overleve amningen indtil han selv kunne få fat. Har haft et andet barn der ikke tog på, og vi var tvunget til grød ved 3,5 mdr da hun nægtede flaske...så, ja, jeg ved der er flere årsager

Anmeld

17. januar 2014

Victoria2013

Man skal vel bare gøre som man føler er mest rigtigt

Vi har delt det lidt op. Jeg har fået det meste men han har faktisk også en god del af barslen. Når min barsel slutter, har jeg haft 8 mdr i alt og derefter har kæresten så 10 uger. Dvs. han i alt har haft 14 uger (han havde 4 uger da hun lige blev født) og jeg har så haft resten

Det tror jeg passer os helt fint, for indenfor min branche er foråret netop tiden at finde jobs, så jeg håber da at finde noget (var desværre ledig hele min graviditet). Jeg ammer stadig, men vi er nu nede på omkring 3 gange i døgnet, hun gider næsten ikke mere, så det kommer måske til at passe fint at hun kan nøjes med almindelig babymad og en lille smule flaske når min barsel slutter...

Men det er godt nok svært at forholde sig til at ens barsel pludselig er slut lige om lidt 

Anmeld

17. januar 2014

AnthonsMor

julia Nielsen skriver:

I skal gøre hvad i føler for!

Jeg kunne ikke lade min ekskæreste tage noget af barslen, da jeg gerne ville have al tiden med min søn, før jeg skulle på arbejde igen  

Men er I begge helt trygge ved at "bytte roller", så gør det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.