Sove for lidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Dit barn er kun 6 måneder og kan ikke forventes at have en rytme. Jeg villr synted det var synd at vække hende.
Det vender sikkert lige pludselig og så er middagsluren på igen
Men har du prøvet at gå en tur med barnevognen? Eller putte sammen i sengen?

Forventer heller ikke at hun har en helt regel rettet rytme, men syntes bare det hun sover er for lidt, for jeg kan se på hende hun er død træt, men kan ikke rigtig finde ro.

Jeg har prøvet at ligge med hende, men så tror hun vi skal lege og hun ruller rundt og er meget livlig. Så er hun mere rolig i sin tremmeseng med dæmpet lys. Hun falder bare ikke i søvn.

Trille med vogn gør jeg stort set hver dag, da vi ikke har bil heller, og hun plejede at falde i søvn nær vi gik tur, men nu er hun næsten altid vågen og ligger bare og kigger og følger med. Også selvom hun har gabt og gnedet øjne over en time.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2014

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Sådan sov min søn indtil for en måned siden. Han vågnede dog mange gange om natten og sov 4x30 min på en dag.

Lige pludselig så vendte det, og jeg kan nu få ham til at sove 4x 1 time om dagen og han får ikke længere mad om natten. Han er 8 1/2 måned.

Tænker at du skal prøve at lægge ham til lur igen om eftermiddagen og virkelig vise ham at du mener det. Om du så skal sidde ved siden af hans seng resten af dagen nærmest. Det virkede her, at han kunne mærke at jeg mente det

Hvordan mener du med at mene det ? Altså bare at jeg sidder ved hende og lader hver med at tage hende op, men bare nusser hende nede i sengen? :-)

Jeg tager hende nemlig op når hun har ligget der et stykke tid, da jeg tænker hun aldrig falder i søvn, når hun ligger og griner og ruller rundt. Men det er et forsøg værd i hvert tilfælde.

Men dejligt at vide det virkede for din søn og at han nu sover så godt. Håber det kommer til at ske her også

Anmeld

15. januar 2014

Giraffen

Anonym skriver:

Mit spørgsmål går på min baby på 6 måneder, som sover meget lidt. Sovemønsteret ser sådan her ud:

Sover til nat mellem 20-21.

Vågner to gange om natten og får mad den ene gang og sut den anden gang.

Står op klokken 8 ca.

Sover så 2 timer til formiddag.

Og så sover hun ikke mere på det døgn. Hun er glad og tilfreds dagen lang, men bliver lidt pyldret når hun er træt, men når vi lægger hende så ligger hun bare og griner og snakker, og hvis vi ikke står ved hende så græder hun så vi tager hende op, og prøver igen at lægge hende i seng 10 min. Efter. Men hun vil ikke sove mere.

Er det normalt at en baby i den alder sover så lidt?

Og nogle råd til noget vi kan gøre, for at få hende til at overgive sig til søvnen? Hun er jo træt det lille pus.

vores datter sov noget mindre da hun var 6 måneder.

hun sov ca 20-04, oppe en halv time og så igen til kl 06.00

så sov hun ca 1 time om formiddagen og en time om eftermiddagen

så på et døgn får hun jo så tæt på de anbefalede 15 som hun næsten kan komme

hvis hun er træt om eftermiddagen kan i også prøve at hvilke jer med hende, sidde og nulre, læse i en bog, spise lidt frugt - hos os hjælper det hvis vi gearer fuldstændig ned når hun er småtræt

Anmeld

15. januar 2014

Giraffen

Anonym skriver:

Mit spørgsmål går på min baby på 6 måneder, som sover meget lidt. Sovemønsteret ser sådan her ud:

Sover til nat mellem 20-21.

Vågner to gange om natten og får mad den ene gang og sut den anden gang.

Står op klokken 8 ca.

Sover så 2 timer til formiddag.

Og så sover hun ikke mere på det døgn. Hun er glad og tilfreds dagen lang, men bliver lidt pyldret når hun er træt, men når vi lægger hende så ligger hun bare og griner og snakker, og hvis vi ikke står ved hende så græder hun så vi tager hende op, og prøver igen at lægge hende i seng 10 min. Efter. Men hun vil ikke sove mere.

Er det normalt at en baby i den alder sover så lidt?

Og nogle råd til noget vi kan gøre, for at få hende til at overgive sig til søvnen? Hun er jo træt det lille pus.

og mht at sove, lyder det til at I putter hende indenfor? vi putter altid i barnevognen til middag det er der hun sover bedst

Anmeld

15. januar 2014

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

og mht at sove, lyder det til at I putter hende indenfor? vi putter altid i barnevognen til middag det er der hun sover bedst

Har prøvet både indenfor og udenfor i barnevognen, men her har hun sovet bedst når hun sover indenfor på hendes værelse i sin tremmeseng. Hun har aldrig sovet så godt udenfor, ved mindre barnevognen trillede

Anmeld

15. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Forventer heller ikke at hun har en helt regel rettet rytme, men syntes bare det hun sover er for lidt, for jeg kan se på hende hun er død træt, men kan ikke rigtig finde ro.

Jeg har prøvet at ligge med hende, men så tror hun vi skal lege og hun ruller rundt og er meget livlig. Så er hun mere rolig i sin tremmeseng med dæmpet lys. Hun falder bare ikke i søvn.

Trille med vogn gør jeg stort set hver dag, da vi ikke har bil heller, og hun plejede at falde i søvn nær vi gik tur, men nu er hun næsten altid vågen og ligger bare og kigger og følger med. Også selvom hun har gabt og gnedet øjne over en time.

Har du prøvet at hænge en stofble over barnevognen så der ikke er noget spændende at kigge på?

Anmeld

15. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hvordan mener du med at mene det ? Altså bare at jeg sidder ved hende og lader hver med at tage hende op, men bare nusser hende nede i sengen? :-)

Jeg tager hende nemlig op når hun har ligget der et stykke tid, da jeg tænker hun aldrig falder i søvn, når hun ligger og griner og ruller rundt. Men det er et forsøg værd i hvert tilfælde.

Men dejligt at vide det virkede for din søn og at han nu sover så godt. Håber det kommer til at ske her også

Min dreng havde også en periode hvor han pludrede helt vildt inden han faldt i søvn. Prøv at lade hende blivd liggende og se hvad der sker. Hun skal nok give lyd fra sig hvis hun er utilfreds

Anmeld

15. januar 2014

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

vores datter sov noget mindre da hun var 6 måneder.

hun sov ca 20-04, oppe en halv time og så igen til kl 06.00

så sov hun ca 1 time om formiddagen og en time om eftermiddagen

så på et døgn får hun jo så tæt på de anbefalede 15 som hun næsten kan komme

hvis hun er træt om eftermiddagen kan i også prøve at hvilke jer med hende, sidde og nulre, læse i en bog, spise lidt frugt - hos os hjælper det hvis vi gearer fuldstændig ned når hun er småtræt

Okay kan da også være hun får nok søvn udfra hvad der anbefales, men når hun er så telt om eftermiddagen, så burde hun få en lille lur, så hun kan lade op igen.

Men det med at geare helt ned, vil jeg tage til mig. tak

Anmeld

15. januar 2014

Anonym trådstarter

Har du prøvet at hænge en stofble over barnevognen så der ikke er noget spændende at kigge på?

Nej det har jeg ikke prøvet

Anmeld

15. januar 2014

Anonym trådstarter

Min dreng havde også en periode hvor han pludrede helt vildt inden han faldt i søvn. Prøv at lade hende blivd liggende og se hvad der sker. Hun skal nok give lyd fra sig hvis hun er utilfreds

Ja jeg tror jeg skal lade hende ligge noget længere inden jeg tager hende op, men nogle gange ligger hun næsten 1 time og så giver jeg op, og hun bliver taget med ind i stuen igen.

Men det er kun hvis jeg er ved hende hun ligger og pludre, hvis jeg går lidt væk, så går der 1 min. Så græder hun og kalder. Men ved godt det er tryghed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.