Sove for lidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

929 visninger
23 svar
5 synes godt om
15. januar 2014

Anonym trådstarter

Mit spørgsmål går på min baby på 6 måneder, som sover meget lidt. Sovemønsteret ser sådan her ud:

Sover til nat mellem 20-21.

Vågner to gange om natten og får mad den ene gang og sut den anden gang.

Står op klokken 8 ca.

Sover så 2 timer til formiddag.

Og så sover hun ikke mere på det døgn. Hun er glad og tilfreds dagen lang, men bliver lidt pyldret når hun er træt, men når vi lægger hende så ligger hun bare og griner og snakker, og hvis vi ikke står ved hende så græder hun så vi tager hende op, og prøver igen at lægge hende i seng 10 min. Efter. Men hun vil ikke sove mere.

Er det normalt at en baby i den alder sover så lidt?

Og nogle råd til noget vi kan gøre, for at få hende til at overgive sig til søvnen? Hun er jo træt det lille pus.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2014

Anonym trådstarter

Opper

Anmeld

15. januar 2014

Muffinmus

Hmm, bedste bud er i tager hende tidligere op om morgenen, dvs får eelanden morgen rytme. Tag hende op kl 6.30 i stedet for F.eks..og ja, det gør jo i skal op tidligere også, men hvis det giver en bedre rytme så gør man jo det

men evt tage hende op der, så bliver hun tidligere træt, dvs hun måske er klar til 1 times morgenlur kl 8.30-8.30 ...eller måske 9-10 og så læg hende ud igen  måske fra 12-15 hvis det kan lade sig gøre. Som med mange andre vørn må man prøve sig frem. Et der birker for nogle, virker stik modsat for andre. Men når i står ssneens op, vil dgondols nogle lave list kludder i det i forhold stil de fleste andre værn der står op mellem 6-7 om morgenen. 

Anmeld

15. januar 2014

StudPsyk

Har i prøvet at sove sammen med hende? Trille en tur med barnevognen? Hvor længe er hun vågen efter første lur før i prøver at putte hende igen?

Anmeld

15. januar 2014

lycly

Anonym skriver:

Mit spørgsmål går på min baby på 6 måneder, som sover meget lidt. Sovemønsteret ser sådan her ud:

Står op klokken 8 ca.

Og så sover hun ikke mere på det døgn. Hun er glad og tilfreds dagen lang, men bliver lidt pyldret når hun er træt, men når vi lægger hende så ligger hun bare og griner og snakker, og hvis vi ikke står ved hende så græder hun så vi tager hende op, og prøver igen at lægge hende i seng 10 min. Efter. Men hun vil ikke sove mere.

Og nogle råd til noget vi kan gøre, for at få hende til at overgive sig til søvnen? Hun er jo træt det lille pus.

Sådan sov min søn indtil for en måned siden. Han vågnede dog mange gange om natten og sov 4x30 min på en dag.

Lige pludselig så vendte det, og jeg kan nu få ham til at sove 4x 1 time om dagen og han får ikke længere mad om natten. Han er 8 1/2 måned.

Tænker at du skal prøve at lægge ham til lur igen om eftermiddagen og virkelig vise ham at du mener det. Om du så skal sidde ved siden af hans seng resten af dagen nærmest. Det virkede her, at han kunne mærke at jeg mente det

Anmeld

15. januar 2014

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Hmm, bedste bud er i tager hende tidligere op om morgenen, dvs får eelanden morgen rytme. Tag hende op kl 6.30 i stedet for F.eks..og ja, det gør jo i skal op tidligere også, men hvis det giver en bedre rytme så gør man jo det

men evt tage hende op der, så bliver hun tidligere træt, dvs hun måske er klar til 1 times morgenlur kl 8.30-8.30 ...eller måske 9-10 og så læg hende ud igen  måske fra 12-15 hvis det kan lade sig gøre. Som med mange andre vørn må man prøve sig frem. Et der birker for nogle, virker stik modsat for andre. Men når i står ssneens op, vil dgondols nogle lave list kludder i det i forhold stil de fleste andre værn der står op mellem 6-7 om morgenen. 

Havde slet ikke tænkt på det med at tage hende tidligere op, det vil vi da give et forsøg. Det har ikke altid været sådan her, men det er den sidste måneds tid det har stået på.

Tak for input :-)

Anmeld

15. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Står op klokken 8 ca.

Dit barn er kun 6 måneder og kan ikke forventes at have en rytme. Jeg villr synted det var synd at vække hende.
Det vender sikkert lige pludselig og så er middagsluren på igen
Men har du prøvet at gå en tur med barnevognen? Eller putte sammen i sengen?

Anmeld

15. januar 2014

Muffinmus

Anonym skriver:

Havde slet ikke tænkt på det med at tage hende tidligere op, det vil vi da give et forsøg. Det har ikke altid været sådan her, men det er den sidste måneds tid det har stået på.

Tak for input :-)

Hmm, ja og jeg burde da vist lige læse korrektur...hold da op en gang fis jeg fik liret af der..beklager. Ville skrive at når man står sent op, kan det godt lave kludder i det. Sådan set i forhold  at børnene skal sove både formiddag og eftermiddag for generelt at trives bedst i døgnrytmen

Anmeld

15. januar 2014

Anonym trådstarter

Janne T. skriver:

Har i prøvet at sove sammen med hende? Trille en tur med barnevognen? Hvor længe er hun vågen efter første lur før i prøver at putte hende igen?

Jamen vi triller gerne med barnevognen, men hvor hun før altid faldt i søvn, så er hun vågen nu og ligger og kigger og snakker (de fleste gange), og hvis hun falder i søvn, så vågner hun ligeså snart vognen holder stille.

Vi har også prøvet at sove med hende, men så tror hun vi skal lege og ligger og ruller rundt og rør leger med vores ansigter og sådan noget. Men kan da give det er forsøg og så være mere tålmodig.

Hun sover som regel fra 9.00 og så halvanden - 2 timer frem.

Anmeld

15. januar 2014

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Hmm, ja og jeg burde da vist lige læse korrektur...hold da op en gang fis jeg fik liret af der..beklager. Ville skrive at når man står sent op, kan det godt lave kludder i det. Sådan set i forhold  at børnene skal sove både formiddag og eftermiddag for generelt at trives bedst i døgnrytmen

Kunne nu godt forstå hvad du mente men rigtig rart med input, tror da det vil gavne at prøve det. Ville nemlig rigtig gerne hun fik 2 lurer om dagen, for hendes egen skyld så hun ikke er træt halvdelen af dagen. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.