Maria-s skriver:
Det med pengene går heldigvis. Ikke at det bliver "sjovt" men vi klarer os og jeg er faktisk taknemmelig for at jeg kan få så mange penge om måneden som man får på dagpenge. I mit tidligere job var der også "kun" løn de første 20 måneder, derefter hed det dagpenge. Jeg synes det er tankevækkende at man kan få næsten det samme udbetalt ved at gå ledig på dagpenge, som man får ved fx at arbejde fuld tid i butik eller andre lavtlønnede jobs. 
Men JO jeg GLÆDER mig til at få et job igen engang og tjene penge. Få lidt mere økonomisk frihed. At kunne få råd til at tage på ferie. Være mere loose med pengene og ikke altid have dårlig samvittighed; at kunne tage ud at spise eller i biografen med manden min. Eller besøge veninderne i København oftere, købe lidt nyt tøj... Men omvendt nyder jeg også bare tiden med vores søn fuldt ud.. Vi knytter simpelthen så tætte bånd
og jeg har tid til at tage den med ro og hvile mig hvis maven er tung eller øm. Og min mand kan køre 100% karrierer og udleve SINE drømme, hvilket ikke kan lade sig gøre at vi gør begge to samtidigt (altså rent tidsmæssigt. Vi HAR prøvet. For os fungerer det ikke med 2 der arbejder +50 timer de fleste uger).
Vi klarer den heldigvis også, men sammenlignet med en lærerløn, er taksten ikke høj. Men er også meget taknemmelig for, at den er så høj som den er
Anmeld