At være ledig og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2014

Maria-s

Rikke S skriver:

Øv, sidder selv med følelsen.
Jeg er uddannet lærer, men er også uden job og med termin i April
Det er bare nederlag på nederlag, når de ser ens runde mave.
Heldigvis fik jeg et skønt vikariat som klasselærer fra august-december (men der havde jeg heller ikke fortalt at jeg var gravid)

Jeg ville også bare RIGTIG gerne have haft/ have et vikariat. Også for ikke at få det her kæmpe hul i mit CV, der ellers altid har været "fyldt ud".

Men inden for modebranchen som indkøber eller designer har jeg bare ikke stødt ind i nogle vikariater på under 6 måneder. Eller det passer ikke helt. Er blevet kontaktet af jobnet ang et vikariat på 2-3 måneder. MEN da de hørte jeg var gravid var der ikke mere at komme efter, fordi de søgte efter en vikar de muligvis kunne ansætte efterfølgende Og jeg kan ligesom ikke skjule min store struttende mave nogen steder Tror man skal være noget bag efter i skolen, hvis man ikke kan regne ud at jeg er godt og grundig gravid (venter vores 2. barn og hvis jeg var stor første gang var det ingenting i forhold til denne gang synes jeg )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2014

Maria-s

Rockertand skriver:

Øv.

(Jeg har dog ansat en medarbejder, som var et par måneder henne, hun startede 1,5 år senere, og hun var den rigtige at vente på , men nok sværere at søge med stor mave på).

for det. Men hvornår var det? Var det før "krisen" indtrådte? For i dag tror jeg det er de færreste virksomheder der kan/ vil det. Og selvom jeg blev lovet ansættelse i en virksomhed efter endt barsel allerede nu, vil det jo heller ikke ændre på at jeg pt ikke har noget arbejde og derfor ville jeg stadig skulle søge diverse jobs...

Anmeld

13. januar 2014

Maria-s

1234rj skriver:

Har det på samme måde! Jeg er ledig i 1 måned, der er ingen der vil have mig..

Lige præcis

Og helt ærligt. Jeg kan da godt forstå virksomhederne... Det koster da tid og penge at oplære nye folk. De får jo intet ud af at ansætte folk i meget korte perioder. Jeg ved godt der er forskel på brancher. Men i hvert fald inden for min, tror jeg det er svært. På min tidligere arbejdsplads, ville vi ikke engang have praktikanter, hvis de ikke kunne være der minimum 4 måneder, helst 6 måneder, men meget gerne mere.. Så det med at tilbyde sig som "virksomhedspraktikant" kan ikke engang bruges til noget. Virksomhederne kan ikke bruge en indkøber/ designer i 4 uger kun...

Anmeld

13. januar 2014

Rikke S

Maria-s skriver:

Jeg ville også bare RIGTIG gerne have haft/ have et vikariat. Også for ikke at få det her kæmpe hul i mit CV, der ellers altid har været "fyldt ud".

Men inden for modebranchen som indkøber eller designer har jeg bare ikke stødt ind i nogle vikariater på under 6 måneder. Eller det passer ikke helt. Er blevet kontaktet af jobnet ang et vikariat på 2-3 måneder. MEN da de hørte jeg var gravid var der ikke mere at komme efter, fordi de søgte efter en vikar de muligvis kunne ansætte efterfølgende Og jeg kan ligesom ikke skjule min store struttende mave nogen steder Tror man skal være noget bag efter i skolen, hvis man ikke kan regne ud at jeg er godt og grundig gravid (venter vores 2. barn og hvis jeg var stor første gang var det ingenting i forhold til denne gang synes jeg )

Jeg venter nr 3 - og har fra ca uge 9 bare vokset og vokset, så jeg er også meget struttende nu
Øv, det havde ellers været rart, at man kunne ansættes efter vikariatet, men jeg kan jo også se det fra firmaernes side: dumt at ansætte en højgravid, sende hende på barsel, ansætte vikar, sende vikar hjem og få en nybagt mor igen
Men det er rigtig surt, at skulle være på barselsdagpenge sammenlignet med end faste indkomst

Anmeld

13. januar 2014

Maria-s

Rikke S skriver:

Jeg venter nr 3 - og har fra ca uge 9 bare vokset og vokset, så jeg er også meget struttende nu
Øv, det havde ellers været rart, at man kunne ansættes efter vikariatet, men jeg kan jo også se det fra firmaernes side: dumt at ansætte en højgravid, sende hende på barsel, ansætte vikar, sende vikar hjem og få en nybagt mor igen
Men det er rigtig surt, at skulle være på barselsdagpenge sammenlignet med end faste indkomst

Det med pengene går heldigvis. Ikke at det bliver "sjovt" men vi klarer os og jeg er faktisk taknemmelig for at jeg kan få så mange penge om måneden som man får på dagpenge. I mit tidligere job var der også "kun" løn de første 20 måneder, derefter hed det dagpenge. Jeg synes det er tankevækkende at man kan få næsten det samme udbetalt ved at gå ledig på dagpenge, som man får ved fx at arbejde fuld tid i butik eller andre lavtlønnede jobs.

Men JO jeg GLÆDER mig til at få et job igen engang og tjene penge. Få lidt mere økonomisk frihed. At kunne få råd til at tage på ferie. Være mere loose med pengene og ikke altid have dårlig samvittighed; at kunne tage ud at spise eller i biografen med manden min. Eller besøge veninderne i København oftere, købe lidt nyt tøj... Men omvendt nyder jeg også bare tiden med vores søn fuldt ud.. Vi knytter simpelthen så tætte bånd og jeg har tid til at tage den med ro og hvile mig hvis maven er tung eller øm. Og min mand kan køre 100% karrierer og udleve SINE drømme, hvilket ikke kan lade sig gøre at vi gør begge to samtidigt (altså rent tidsmæssigt. Vi HAR prøvet. For os fungerer det ikke med 2 der arbejder +50 timer de fleste uger).

Anmeld

13. januar 2014

Nov26

Jeg skal til møde hos min fagforening på onsdag er da spændt på hvilke forslag de har til man kan få job som gravid, jeg skal efter planen på barsel til maj.  Nogle af de afslag jeg har fået viser at firmaerne ikke vil ansætte en gravid. 

Anmeld

13. januar 2014

M (:

Maria-s skriver:

Interessant? Det vil jeg lige tjekke op på med jobcenteret, her når jeg på mandag skal til møde med dem

Det var da et forsøg værd (: 

Anmeld

13. januar 2014

M (:

Christina74 skriver:

Jo jo man skal stadig søge dog kun vikar jobs.

Det et helt gag i låget :-S

Det skulle jeg ikke.. Underligt.. 

Anmeld

13. januar 2014

Maria-s

Jeg skal til møde hos min fagforening på onsdag er da spændt på hvilke forslag de har til man kan få job som gravid, jeg skal efter planen på barsel til maj.  Nogle af de afslag jeg har fået viser at firmaerne ikke vil ansætte en gravid. 

Jeg havde en snak med min a-kasse, hvor jeg fortalte at jeg synes det var rigtig svært at søge job. Til det svarede hun; jamen du skal jo se det som forarbejde! Du ringer bare til dem en eller 2 dage efter du har sendt ansøgningen og fortæller du er gravid, men RIGTIG gerne vil arbejde for dem og om de så ikke vil gemme din ansøgning, eller om du må søge hos dem igen, efter endt barsel." "Du skal se det som at du har muligheden for at få foden indenfor i nogle virksomheder, i stedet for først at skulle i gang med det efter endt barsel".

Jeg ved ikke om det er mig der er lidt sortseer på det område. Men jeg tænker bare at de færreste virksomheder i dagens Danmark/ INGEN virksomheder, gemmer en ansøgning i godt 1 år, fordi de tænker "hende der kunne muligvis være en kandidat til en mulig stilling, vi muligvis kunne få om godt et års tid"

Anmeld

13. januar 2014

Masig

2babygirls skriver:

Det burde job centret have hjulpet dig med. Det var dem der oplyste mig om det
Jeg hørte til Århus, og er uddannet indenfor butik, og Maiken er sygeplejerske, så tror det er ens for alle.

Jeg fik ikke lov af hverken den ene eller anden.... Jeg spurgte, og sagde at jeg synes det var hul i hovedet at jeg skulle spilde arbejdsgivernes tid, men de var ligeglade...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.