Telefonitis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2014

Masig

Jeg prøver at begrænse min brug af både tlf og pc så længe min søn er vågen... Men jeg er også fuldt bevist omkring at jeg en gang imellem godt kan blive så optaget af tlf eller pc at jeg nogle gange glemmer hvad der foregår omkring mig... Derfor har jeg besluttet at pc og tlf skal lægges væk indtil drengen er gået i seng... Selvfølgelig skal man svare hvis nogen ringer eller skriver til en, og der skal måske lige gøres noget på pc'en inden man glemmer det, men det er slut med at sidde begravet med hovedet i skærmen...

Min kæreste er af en lidt anden holdning, da han er selvstændig og kunder og samarbejdspartnere ofte ringer efter arbejdstid, er han nødt til at have tlf'en på sig hele tiden, men desværre bruger han den også meget til fx quiz battle og vennebeskeder/-opkald, hvor jeg godt kunne tænke mig han droppede det til knægten var lagt i seng.. Men han mener ikke selv han bruger den for meget og at det er et problem, og så kan man jo ikke rigtigt gøre så meget, når personen ikke selv kan se det... Han kan også sidde og skrive beskeder eller tjekke fodboldresultater mens vi sidder til en middag med andre.. Dér bliver jeg altså hård og siger han skal lægge den væk!!

Men ja det er en udvikling som vi desværre nok ikke rigtigt kan gøre noget ved, det er sådan nogle trends der kommer hele tiden, og eftersom alt efterhånden skal være digitaliseret, så kan man jo ikke rigtigt lave regler og restriktioner omkring det hverken ude i samfundet eller hjemme i privaten... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2014

SjeBets

Jeg ved ofte ikke hvor min telefon er, og min mand har en gammeldags Nokia, da en smartphone ikke kan holde til hans arbejde, eller rettere kan ikke holde til at komme igennem en fodermaskine, det kan Nokia´en dog. Og computere bliver brugt til at tjekke om ungerne har lektier for og regnskaber til mandens firma, ellers er det når de er kommet i seng,

Jeg synes ikke det er slemt med dem jeg omgås, men måske det også har lidt med alder at gøre, fordi vi var da noget værre til det da vi var yngre

Anmeld

13. januar 2014

B&J

hvis man er på besøg hos nogle og de så kun sidder med en mobil kan jeg godt finde på at sige det er ikke din mobil vi besøger heldig vis sker det sjælden,

men her hjemme betyder mobilen ikke ret meget.

jeg glemmer den tit her hjemme og hvis jeg har den med er det fordi jeg tænker på sikkerheden. og arbejde har jeg den også kun i lommen på lydløs fordi hvis de ringer fra børnehaven ellers er den ikke fremme

Anmeld

13. januar 2014

FamilenStorm

Angelspot skriver:

Jeg har over noget tid erfaret, at mange mennesker er begyndt at begrave deres opmærksomhed i deres smartfones. Det resulterer i, at deres børn og mænd/koner, gang på gang oplever, at det er svært at komme i kontakt med vedkommende.

Hvad er Jeres erfaring med den, efterhånden ikke så nye trend? Hvor går grænsen for brugen af smartfones i hjemmet? Skal der være restriktioner på eller er det okay at lukke den rigtige verden ude og fordybe sig i youtube, facebook eller hvad der ellers måtte opretholde de forskelliges opmærksomhed?

Og så har jeg tænkt over, hvor grænsen går for telefonitis.... Hvornår er man så afhængig af sin smartfon, at man kan 'diagnosticeres' med telefonitis? Kan det reelt set blive en sygdom, ligesom feks. ludomani, hvor man bliver spundet ind i en verden hvor det er drøn svært at komme ud af igen?

http://www.artthesystem.com/2013/12/after-i-saw-th is-i-put-down-my-phone.html?m=1

Syntes den er meget sigende..

Herhjemme kommer børnene først.. Uanset hvad jeg laver med mobilen, bliver den lagt væk ved den første henvendelse til mig..
Jeg er selvfølgelig ikke perfekt og der er da nogle smuttere hvor man lige spiller en bane færdig inden man leger..

Har ligeledes læst denne artikel
http://politiken.dk/forbrugogliv/digitalt/ECE19537 40/smaa-boern-bliver-saa-afhaengige-af-ipads-at-de -maa-i-terapi/

Synes det er skræmmende, men kan sagtens forestille mig det..

Anmeld

13. januar 2014

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
FamilenStorm skriver:

http://www.artthesystem.com/2013/12/after-i-saw-th is-i-put-down-my-phone.html?m=1

Syntes den er meget sigende..

Herhjemme kommer børnene først.. Uanset hvad jeg laver med mobilen, bliver den lagt væk ved den første henvendelse til mig..
Jeg er selvfølgelig ikke perfekt og der er da nogle smuttere hvor man lige spiller en bane færdig inden man leger..

Har ligeledes læst denne artikel
http://politiken.dk/forbrugogliv/digitalt/ECE19537 40/smaa-boern-bliver-saa-afhaengige-af-ipads-at-de -maa-i-terapi/

Synes det er skræmmende, men kan sagtens forestille mig det..

super fed video

Anmeld

13. januar 2014

FamilenStorm

skovrup skriver:

super fed video

Ja den giver lidt stof til eftertanke

Anmeld

13. januar 2014

Loa

Jeg synes det er blevet MEGET slemt.
Jeg prøver virkelig at begrænse mig når min datter er vågen, men er bestemt ikke perfekt. Min mand er slem med både telefon og ipad, og det er SÅ frustrerende.

Det samme er hele min familie faktisk. Når vi er på besøg der og alle små størrelser er puttet, så sidder hele familien faktisk med hver deres mobil Lidt deprimerende.

Anmeld

13. januar 2014

helle85

mor:) skriver:

Tag blot forbi nogle legepladser. Her vil du hurtigt se forældre sidde med hovedet begravet i deres telefoner.
I vores gård er der en dreng som leger meget alene. Han søger altid vores opmærksomhed når vi er der. Faren sidder evig altid med sin mobil...super frustrerende at se på

jeg må ærlig indrømme, at nå vi er på lege pladsen med vores børn, så sidder vi også med mobilen, men de er så store at de kan lege med hinanden og ikke gider at have mor og far med til legen men nå de kommer hen til os, og siger noget eller viser os noget, så snakker vi da med dem og kigger på dem, og det samme hvis de slå sig så er vi der også med det samme

men da vi boede i boligeblok da børnene var små, der sad folk bare og snakkede med hinanden, uden at hole øje med børnene.
jeg sad på kanten af sandkassen og lege med mine børn, og alle de andre ville være med (de fik da lov til at være med nå vi lege med sandting). men hvis jeg gyngede mine børn, så regnede de andre børn også med at jeg ville gynge dem, nå mine var færdig, hvor jeg tit måtte sige at de måtte spørge deres forældre om de ville gynge dem(for jeg havde jo mine egene)

tit søgte vi hen til andre legeplader eller gik ture for kun at bruge tid med vores børn

så det er ikke altid kun tlf der optager forældrene

Anmeld

13. januar 2014

TNBC

Angelspot skriver:

Jeg har over noget tid erfaret, at mange mennesker er begyndt at begrave deres opmærksomhed i deres smartfones. Det resulterer i, at deres børn og mænd/koner, gang på gang oplever, at det er svært at komme i kontakt med vedkommende.

Hvad er Jeres erfaring med den, efterhånden ikke så nye trend? Hvor går grænsen for brugen af smartfones i hjemmet? Skal der være restriktioner på eller er det okay at lukke den rigtige verden ude og fordybe sig i youtube, facebook eller hvad der ellers måtte opretholde de forskelliges opmærksomhed?

Og så har jeg tænkt over, hvor grænsen går for telefonitis.... Hvornår er man så afhængig af sin smartfon, at man kan 'diagnosticeres' med telefonitis? Kan det reelt set blive en sygdom, ligesom feks. ludomani, hvor man bliver spundet ind i en verden hvor det er drøn svært at komme ud af igen?

Jeg har en ven der blev stoppet af sådan nogle reklame fiduser, og spurgte om de måtte se hans mobil(Kan ikke huske grunden) og han sagde at den lå derhjemme. De blev helt chokeret og så på ham som om det var bare det mærkeligste.. at man altid skulle have den med sig.

Anmeld

13. januar 2014

Maria-s

CAWI skriver:

Herhjemme er det et problem. For os begge. Forstået på den måde, at jeg er opmærksom på, at jeg selv, og især kæresten bruger for meget tid på vores telefon. Det kan være spil, facebook, at vi lige googler et eller andet osv.
Jeg prøver at begrænse min tid på mobilen, når jeg er sammen med vores dreng. Så bruger jeg i stedet tiden når han er lagt i seng = ingen kæreste tid, da han også sidder med sin telefon.
Jeg har flere gange overvejet om vi skulle lave regler for vores telefon brug. Har en gang nævnt
det for kæresten, og kunne mærke han synes det var lidt plat.
Men sådan bliver det altså, hvis han (og jeg selv) ikke snart tager sig sammen.

Her er det det samme Jeg er selv bevidst om det, men derfor griber jeg stadig mig selv i at nørde med telefonen, mens min søn ser fx en tegnefilm eller leger med sine biler. Jeg prøver virkelig at lægge den væk, mens vi er sammen, men nogen gange falder jeg altså i, fordi jeg lige får en tanke eller ide og liiige skal tjekke fx. pinterest eller google/ youtube et eller andet. ELLER nogen gange er det bare ren rastløshed, noget jeg ikke engang tænker over fx med lige at tjekke baby.dk eller FB i 2 min.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.