Angelspot skriver:
Jeg har over noget tid erfaret, at mange mennesker er begyndt at begrave deres opmærksomhed i deres smartfones. Det resulterer i, at deres børn og mænd/koner, gang på gang oplever, at det er svært at komme i kontakt med vedkommende.
Hvad er Jeres erfaring med den, efterhånden ikke så nye trend? Hvor går grænsen for brugen af smartfones i hjemmet? Skal der være restriktioner på eller er det okay at lukke den rigtige verden ude og fordybe sig i youtube, facebook eller hvad der ellers måtte opretholde de forskelliges opmærksomhed?
Og så har jeg tænkt over, hvor grænsen går for telefonitis.... Hvornår er man så afhængig af sin smartfon, at man kan 'diagnosticeres' med telefonitis? Kan det reelt set blive en sygdom, ligesom feks. ludomani, hvor man bliver spundet ind i en verden hvor det er drøn svært at komme ud af igen?
Herhjemme er det et problem. For os begge. Forstået på den måde, at jeg er opmærksom på, at jeg selv, og især kæresten bruger for meget tid på vores telefon. Det kan være spil, facebook, at vi lige googler et eller andet osv.
Jeg prøver at begrænse min tid på mobilen, når jeg er sammen med vores dreng. Så bruger jeg i stedet tiden når han er lagt i seng = ingen kæreste tid, da han også sidder med sin telefon.
Jeg har flere gange overvejet om vi skulle lave regler for vores telefon brug. Har en gang nævnt
det for kæresten, og kunne mærke han synes det var lidt plat.
Men sådan bliver det altså, hvis han (og jeg selv) ikke snart tager sig sammen.