Fedtet hår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2014

Pikku Myy

Annette A skriver:

Altså jeg har siden min barndom været plaget af fedtet hår og har altid måttet vaske det hver dag. På et tidspunkt begyndte jeg at sætte mit hår i en knold den første dag efter vask og så begyndte jeg at kunne trække den i to dage, men hvis jeg havde det løst måtte jeg altid vaske det hver dag.

Efter jeg fyldte 30 begyndte det så at ændre sig noget og nu kan jeg faktisk gå 3-4 dage uden vask, men stadig lidt forudsat at det ikke er løst flere dage i træk. For mit vedkommende tror jeg det skyldes jeg altid har haft skæl og nu hvor jeg har fået mere bugt med skælene blliver det også mindre fedtet. Hårkure kan også gøre underværker og balsam, men nogen mirakelkur tror jeg desværre ikke der er.

Men ja det er ret så irreterende og ikke specielt godt for håret at det skal vaske så ofte.

Jeg døjer også med skæl. Må jeg have lov til at spørge hvordan du fik bugt med dit? Jeg kan kun holde mit nede ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2014

Annette A

Pikku Myy skriver:

Jeg døjer også med skæl. Må jeg have lov til at spørge hvordan du fik bugt med dit? Jeg kan kun holde mit nede ...

Bruger Head and Shoulders efter anbefaling. Det er den eneste der virker på mine skæl for ellers har jeg heller ikke haft held med noget overhovedet. Skal dog bruge shampooen regelmæssigt for at de ikke kommer tilbage. Hver tredie gang jeg vasker håret bruger jeg den og engang imellem vasker jeg min hårbørste med skælshampooen samt smider hårelstikker i vaskemaskinen. Det holder skælene på afstand.

Anmeld

12. januar 2014

Happiness

Vi også sige at du skal "lære" dit hår at det ikke skal vaskes hver dag. Du kan evt. supplere med en tørshampoo i starten. Så det er til at holde ud

Jeg vasker mit hver 2. eller 3. dag. Men det ville have godt af at det er ved 3. - 4. dag, da det bliver så slidt. Så overvejer også om jeg skulle strække min hårvask lidt igen

Anmeld

12. januar 2014

Papillon

Sandratoft skriver:

Jeg vil som de andre også anbefale dig at vaske hår lidt mindre. Ca hver tredje dag. Har du glat hår eller krøllet? 

Du kan prøve at skifte over til sulfatfri shampoo, det udtørrer ikke håret på samme måde, og du kan derved nemmere komme ind i en god cirkel igen. 

I starten får du sikkert rigtig meget fedtet hår, prøv at brug lidt tørshampoo i hovedbunden i starten

Jeg er rigtig interesseret i, hvor man finder sulfatfri shampoo? Kan du nævne et mærke?

Anmeld

12. januar 2014

Masig

Kristensen skriver:

Hej alle. 

Jeg ved ikke om det er den rigtige kategori. Men jeg er simpelthen i det dilemma at mit hår bliver så ufattelig hurtigt fedte.

Jeg skal vaske mit hår hver dag, ellers kommer det til at se fedte ud. Nogen gange hvis jeg går i bad om aftenen, så er det allerede fedte næste morgen... Det er så irriterende.

Nogen der har nogen gode råd? Eller oplevet det samme?

Prøv den her shampoo... Den er lavet til netop fedtet hovedbund.. Den virkede rigtig godt på mig, jeg havde fedtet hår selvom jeg lige havde vasket det... Håret holder sig ikke-fedtet i 2-3 dage med denne shampoo.... Og så som de andre siger, så nøjes med at vaske det hver anden eller tredje dag og brug tørshampoo hvis det ser fedtet ud inden...

http://www.beautycos.dk/kerastase/kerastase-specifique-hovedbund-og-har/kerastase-specifique-bain-divalent-shampoo-250ml.html

Anmeld

12. januar 2014

Clisolka

Annette A skriver:

Altså jeg har siden min barndom været plaget af fedtet hår og har altid måttet vaske det hver dag. På et tidspunkt begyndte jeg at sætte mit hår i en knold den første dag efter vask og så begyndte jeg at kunne trække den i to dage, men hvis jeg havde det løst måtte jeg altid vaske det hver dag.

Efter jeg fyldte 30 begyndte det så at ændre sig noget og nu kan jeg faktisk gå 3-4 dage uden vask, men stadig lidt forudsat at det ikke er løst flere dage i træk. For mit vedkommende tror jeg det skyldes jeg altid har haft skæl og nu hvor jeg har fået mere bugt med skælene blliver det også mindre fedtet. Hårkure kan også gøre underværker og balsam, men nogen mirakelkur tror jeg desværre ikke der er.

Men ja det er ret så irreterende og ikke specielt godt for håret at det skal vaske så ofte.

Det samme har jeg døjet med, men jeg skal max vaske mit hår en gang om ugen, ellers er skæl tilbage  Håret er ikke fedtet mere, da det har vænnet sig til det 

Anmeld

12. januar 2014

Clisolka

Annette A skriver:

Bruger Head and Shoulders efter anbefaling. Det er den eneste der virker på mine skæl for ellers har jeg heller ikke haft held med noget overhovedet. Skal dog bruge shampooen regelmæssigt for at de ikke kommer tilbage. Hver tredie gang jeg vasker håret bruger jeg den og engang imellem vasker jeg min hårbørste med skælshampooen samt smider hårelstikker i vaskemaskinen. Det holder skælene på afstand.

Jeg har haft god erfaring med Sanex antiskæl - den virker på mig  Gode råd du kommer med 

Anmeld

12. januar 2014

...,

Papillon skriver:

Jeg er rigtig interesseret i, hvor man finder sulfatfri shampoo? Kan du nævne et mærke?

Pure pact laver gode shampoo'er uden sulfat og parabener

Anmeld

12. januar 2014

C&C

Kristensen skriver:

Hej alle. 

Jeg ved ikke om det er den rigtige kategori. Men jeg er simpelthen i det dilemma at mit hår bliver så ufattelig hurtigt fedte.

Jeg skal vaske mit hår hver dag, ellers kommer det til at se fedte ud. Nogen gange hvis jeg går i bad om aftenen, så er det allerede fedte næste morgen... Det er så irriterende.

Nogen der har nogen gode råd? Eller oplevet det samme?

Mit hår gjorde det samme før hen , men nu vasker jeg det kun 2-3 gange om ugen max ! og det har virkelig hjulpet , det var selvfølgelig fedtet i starten men nu er det næsten aldrig  

Hvis du kan holde ud og have fedtet hår i en periode så ordbog kun og vask det 2 gange om ugen , det hjælper  

Anmeld

12. januar 2014

Muffinmus

Der er flere ting i det...

1- hårvask hver dag gør du udtørrer din hovedbund. For at kompensere vil man ofte opleve at hovedvunden begynder sat producere endnu mere fedt...så det kan være en ond cirkel. Hver anden bryder for de fleste rigeligt, med mindre man er meget fysisk aktiv, så kan det være nødvendigt hver dag. 

2- vælg den korrekte shampo,meget shampo tilføjer endnu mere fugt til din hovedbund...dvs dobbelt op på fedtet....billigt shampo kan have den mødte effekt og tørre hovedbunden hvorefter den igen kompenserer ved at danne fedtlag. Derud over det det smart at skifte sin shampo ud jævnligt da den samme godt kan gå ind og fedte håret efter længere brug.

3- balsam fedter og må kun bruges i det nederste hår, aldrig i det øverste

4- hårvask om aftenen giver fugtigt hår der er længere om at tørre og dermed også fedter hovedbunden hvorefter det så kommer i rse af håret relativt hurtigt.

5- skælshampo kan være hårdt for hovedbunden. Brug evt Matas da den har fået super gode anmelder. Bruger aldrig andet når jeg har tør hovedbund. Efter 1-2 uger det det stort se væk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.