Fedtet hår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.094 visninger
26 svar
9 synes godt om
12. januar 2014

Kristensen

Hej alle. 

Jeg ved ikke om det er den rigtige kategori. Men jeg er simpelthen i det dilemma at mit hår bliver så ufattelig hurtigt fedte.

Jeg skal vaske mit hår hver dag, ellers kommer det til at se fedte ud. Nogen gange hvis jeg går i bad om aftenen, så er det allerede fedte næste morgen... Det er så irriterende.

Nogen der har nogen gode råd? Eller oplevet det samme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2014

Trine89

Det kan have noget at gøre med den shampoo du bruger ? 

Anmeld

12. januar 2014

lucas<3

Hva shampoo bruger du?

for mit hår bliver os hurtigt fedtet..

Anmeld

12. januar 2014

Kristensen

Jeg har prøvet en masse forskellige slags. 

Både fra frisøren, matas osv. 

Lige nu bruger jeg head and shoulders 

Anmeld

12. januar 2014

Lukas&Liam<3

Det gjorde mit hår også da jeg vaskede det hver dag, men nu når jeg er på barsel og hvis ikke jeg skal noget går jeg kun i bad hver 2 dag og nu gør det det ikke mere
Jeg tror det er fordi det er van til hårvask hver dag

Anmeld

12. januar 2014

Michella2

Det kan ofte hjælpe ikke at vaske håret mere end to dage om ugen i en periode.. Jeg har lidt rigtig meget af fedtet hår.. Nu bliver mit hår først fedtet på 3. Dagen, og det er også der jeg vasker håret 

Prisen er at du så skal finde dig i at have fedtet hår en periode inden håret vænner sig til ikke at blive vasket konstant.. Men det kan en hårelastik og hårnåle skam sagtens skjule 

Anmeld

12. januar 2014

Rockertand

Kristensen skriver:

Hej alle. 

Jeg ved ikke om det er den rigtige kategori. Men jeg er simpelthen i det dilemma at mit hår bliver så ufattelig hurtigt fedte.

Jeg skal vaske mit hår hver dag, ellers kommer det til at se fedte ud. Nogen gange hvis jeg går i bad om aftenen, så er det allerede fedte næste morgen... Det er så irriterende.

Du vasker det alt for tit, det er en ond cirkel.
Jeg kender flere frisører, der kun vasker hår 1 gang i ugen, det skulle være det sundeste for håret - i stedet bruger de tørshampoo, jeg har prøvet det nogle gange og er blevet positivt overrasket, men jeg vælger at vaske hår oftere, da jeg ikke har hårproblemer.

Anmeld

12. januar 2014

AnthonsMor

Kristensen skriver:

Hej alle. 

Du skal tage at lade være med at vaske det så tit.. MAX hver anden dag, og gerne mindre end det.. Jeg vasker mit en gang om ugen, og det er faktisk kun aftenen før, at det fedter til..

Men der var også engang hvor jeg vaskede det hver dag.. Hvis man vænner håret til det danner det hurtigt fedtlaget, men hvis man vænner det til at det kun er hver 2-3-4-5-6-7 dag man vasker det, så dannes det ikke så hurtigt

Anmeld

12. januar 2014

Sandratoft

Kristensen skriver:

Hej alle. 

Jeg vil som de andre også anbefale dig at vaske hår lidt mindre. Ca hver tredje dag. Har du glat hår eller krøllet? 

Du kan prøve at skifte over til sulfatfri shampoo, det udtørrer ikke håret på samme måde, og du kan derved nemmere komme ind i en god cirkel igen. 

I starten får du sikkert rigtig meget fedtet hår, prøv at brug lidt tørshampoo i hovedbunden i starten

Anmeld

12. januar 2014

Annette A

Kristensen skriver:

Hej alle. 

Altså jeg har siden min barndom været plaget af fedtet hår og har altid måttet vaske det hver dag. På et tidspunkt begyndte jeg at sætte mit hår i en knold den første dag efter vask og så begyndte jeg at kunne trække den i to dage, men hvis jeg havde det løst måtte jeg altid vaske det hver dag.

Efter jeg fyldte 30 begyndte det så at ændre sig noget og nu kan jeg faktisk gå 3-4 dage uden vask, men stadig lidt forudsat at det ikke er løst flere dage i træk. For mit vedkommende tror jeg det skyldes jeg altid har haft skæl og nu hvor jeg har fået mere bugt med skælene blliver det også mindre fedtet. Hårkure kan også gøre underværker og balsam, men nogen mirakelkur tror jeg desværre ikke der er.

Men ja det er ret så irreterende og ikke specielt godt for håret at det skal vaske så ofte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.