Hvad skal jeg ha' købt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2014

Mamalou

Ærgerlig du bor på Sjælland. Jeg har ellers et fint puslebord, der kan laves til en kommode du måtte få. For det er da godt nok mange ting du skal investere i. Jeg blev selv alene i sep '12 og selvom jeg havde flere ting end dig, og var heldig at få lidt møbler, så var det en dyr omgang. Min anbefaling til børneværelset er at købe rumdeler i Ikea, koster kun 179 kr af stykket, super fine.

Vh. Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2014

Mamalou

Lige et billede

Ikke så opryddelige, men du kan se hvilke det er jeg mener

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. januar 2014

2babygirls

liten-mamma skriver:

Puha der var da nogle ting jeg lige havde glemt, som f.eks sengetøj. Tak for listen! 

Får ikke noget med fra min eks, udover mit tv og en kommode, så det bliver en rigtig dyr fornøjelse.

Får du virkelig ikke andet med?? Hvor længe har i boet sammen, for der er jo bodelingsregler om man er gift eller ej.

Anmeld

12. januar 2014

liten-mamma

Maria&Lukas skriver:

Ja det er lige det
Nå, det er da dejligt at i ikke kommer længere fra hinanden.

Ja det er rigtig dejligt! Og det tager kun 5 minutter på cykel til skole og dp, så det er bare rigtig godt

Anmeld

12. januar 2014

liten-mamma

Ciss skriver:

Jeg ville prioritere:

- Senge, madrasser, dyner og sengetøj til to + et par sæt at skifte med.

- Et køkkenbord med stole til.

- Noget at sidde rimelig komfortabelt på i stuen.

- Skab/kommode eller lign til opbevaring af jeres tøj.

- Nogle hylder til bøger, legetøj osv.

På køkkenet ville jeg gerne have:

- Et par gryder + en stegepande

- Et piskeris + et par grydeskeer

- Tallerkner + kopper + glas + bestik

Generelt:

- Klude

- Viskestykker

- Håndklæder

- Dørmåtte

- Gardiner

- Et par lamper

- Noget at vaske gulvet med

- En støvsuger

- Et par grydelapper

Det bliver hurtigt en lang liste, men der er mange småting. Personlig ville jeg vente lidt med ting som mikrobølgeovn, brødrister og skohylde osv til man ser, hvad man savner, og så man slipper at skulle have alle udgifterne på en gang.

Gud ja, støvsuger. Det havde jeg helt glemt! 

Kan godt se der er mange små ting man skal have med. Tak

Anmeld

12. januar 2014

liten-mamma

Mamalou skriver:

Ærgerlig du bor på Sjælland. Jeg har ellers et fint puslebord, der kan laves til en kommode du måtte få. For det er da godt nok mange ting du skal investere i. Jeg blev selv alene i sep '12 og selvom jeg havde flere ting end dig, og var heldig at få lidt møbler, så var det en dyr omgang. Min anbefaling til børneværelset er at købe rumdeler i Ikea, koster kun 179 kr af stykket, super fine.

Vh. Louise

Det var ellers pænt af dig! Jeg har dog fundet et helt nyt puslebord fra ikea på dba til kun 400,-  

Rumdeler lyder da som en god idé! Havde jeg selv da jeg var barn, så vidt jeg husker. Meget praktisk.

Anmeld

12. januar 2014

liten-mamma

Mamalou skriver:

Lige et billede

Ikke så opryddelige, men du kan se hvilke det er jeg mener

Super god idé! Og god idé med at de hænger på væggen, ser pænt ud

Tusind tak!

Anmeld

12. januar 2014

liten-mamma

2babygirls skriver:

Får du virkelig ikke andet med?? Hvor længe har i boet sammen, for der er jo bodelingsregler om man er gift eller ej.

Jeg får min fladskærm, anlæg, kommode og nogle kurve med. 

Vi har boet sammen siden april 2012. Det er hans møbler, da han har betalt dem helt selv, så synes det er fair at han beholder dem. 

Han vil dog gerne bidrage med lidt penge til nye møbler, hvis de 15.000,- ikke rækker

Anmeld

12. januar 2014

Pigent

liten-mamma skriver:

Som nogle nok ved er Nicolines far og jeg gået fra hinanden, og vi flytter om en uges tid. 

Sidst jeg boede alene var jeg 16 år, så er helt på bar bund omkring hvad jeg skal have købt til hjemmet. Dvs stue, køkken, soveværelse og Nicolines værelse. 

Jeg har et tv, that's it. Så kom gerne med nogle ting jeg bare ikke kan undvære

Jeg tænker de ting i har købt til jeres datter dem skal du have med. Kan se på din profil at hun ikke er så gammel, så der går vel noget tid inden hun skal være ved sin far længere tid adgangen.
Jeg tænker lidt har du slet ingen ting der er dine udover et tv? Tænker hvis i har købt noget sammen så skal du vel have noget af det.

Men der er jo møbler som seng, skab/kommende til tøj og andre ting (hvis det ikke er der hvor i skal bo), sofa, sofabord, tv møbel, spisebord og stole, alt køkken udstyr, håndklæder, vaskemaskine hvis det ikke er der, tøjkurve jamen alt skal du vel have hvis du intet har.

Tror du skal tag en tur i Ikea og få købt det hele

Anmeld

12. januar 2014

2babygirls

liten-mamma skriver:

Jeg får min fladskærm, anlæg, kommode og nogle kurve med. 

Vi har boet sammen siden april 2012. Det er hans møbler, da han har betalt dem helt selv, så synes det er fair at han beholder dem. 

Han vil dog gerne bidrage med lidt penge til nye møbler, hvis de 15.000,- ikke rækker

Nå det var da godt, blev lige helt forskrækket over hvor led han måske var ved dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.