Hvad skal jeg ha' købt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.563 visninger
38 svar
7 synes godt om
11. januar 2014

liten-mamma

Som nogle nok ved er Nicolines far og jeg gået fra hinanden, og vi flytter om en uges tid. 

Sidst jeg boede alene var jeg 16 år, så er helt på bar bund omkring hvad jeg skal have købt til hjemmet. Dvs stue, køkken, soveværelse og Nicolines værelse. 

Jeg har et tv, that's it. Så kom gerne med nogle ting jeg bare ikke kan undvære

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2014

Jupiter

liten-mamma skriver:

Som nogle nok ved er Nicolines far og jeg gået fra hinanden, og vi flytter om en uges tid. 

Sidst jeg boede alene var jeg 16 år, så er helt på bar bund omkring hvad jeg skal have købt til hjemmet. Dvs stue, køkken, soveværelse og Nicolines værelse. 

Det åbenlyse:

Seng, sofa, sofabord, Klædeskab (hvis ikke der er det), spiseplads af en art, stol der passer til din datter, service (tallerkener, glas, kopper, bestik), gryder, pander osv, lamper, sengetøj...

Det ikke så nødvendige, men rare:

Bademåtte, microovn, kaffemaskine, gardiner...

Ja, man kan jo lave en meget lang liste  betragt det som et mindmap du selv kan bygge videre på 

Held og lykke med flytningen og den nye tilværelse

Anmeld

11. januar 2014

livhemdrup

liten-mamma skriver:

Sofa

sofa bord

spisebord med stole

skabe til tøj

sengetøj

håndklæder

viske stykker

opvaske børste

opvaskemiddel

vaskepulver

tallerkner

koppee

bestik

micro ovn

gryder

grydeske

skåle

seng

dyner og puder

hmm der var da lidt. Men håber da du får lidt med fra exs lejlighed ellers bliver det da en meget dyr fornøjelse for dig

Anmeld

11. januar 2014

serinasmor

liten-mamma skriver:

Vigtigst: noget at sove på og med
Gryder med låg (2 stk) pande grydeske paletkniv piskeris... Tallerkener (til 4) noget at drikke af (til 4) bestik (til 4) - skarp kniv og skærebræt

Børneværelse (hvis det ikke flytter med)

Lamper til alle rum

Kan vente lidt: spisebord+ stole, reoler og anden opbevaring , sofa + bord , gardiner

Anmeld

11. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Basis :

sofa 

sofabord

tv-møbel

spisebord

stole til spisebord 

ved ikk hvor gammel din datter er, men en højstol.

lamper til alle rum

gryder og pander

bestik

tallerkner og dybe tallerkner

glas

krus

knive og evt knivblok

røreskåle

fade

håndklæder både store og små

badeforhæng

toiletbørste

toiletspand

seng til din datter

seng til dig

puslebord med diverse tilbehør

gardiner (vigtigst i soveværelserne i starten)

reol eller lign til opbevaring a legetøj på værelset (synes det er vigtigt at datteren får pakket helt ud, så hun føler sig hjemme)

Klædeskab/kommode til jer begge

det må være basislisten. resten, som pynt, ekstra opbevaringsmøbler, køkkenmaskiner osv, kan godt vente lidt hvis der ikk er penge til alt, lige med det samme  

Anmeld

11. januar 2014

liten-mamma

Jupiter skriver:

Det åbenlyse:

Seng, sofa, sofabord, Klædeskab (hvis ikke der er det), spiseplads af en art, stol der passer til din datter, service (tallerkener, glas, kopper, bestik), gryder, pander osv, lamper, sengetøj...

Det ikke så nødvendige, men rare:

Bademåtte, microovn, kaffemaskine, gardiner...

Ja, man kan jo lave en meget lang liste  betragt det som et mindmap du selv kan bygge videre på 

Held og lykke med flytningen og den nye tilværelse

Tusind tak for listen og de søde ord! 

Anmeld

11. januar 2014

liten-mamma

livhemdrup skriver:

Sofa

sofa bord

spisebord med stole

skabe til tøj

sengetøj

håndklæder

viske stykker

opvaske børste

opvaskemiddel

vaskepulver

tallerkner

koppee

bestik

micro ovn

gryder

grydeske

skåle

seng

dyner og puder

hmm der var da lidt. Men håber da du får lidt med fra exs lejlighed ellers bliver det da en meget dyr fornøjelse for dig

Puha der var da nogle ting jeg lige havde glemt, som f.eks sengetøj. Tak for listen! 

Får ikke noget med fra min eks, udover mit tv og en kommode, så det bliver en rigtig dyr fornøjelse.

Anmeld

11. januar 2014

liten-mamma

serinasmor skriver:

Vigtigst: noget at sove på og med
Gryder med låg (2 stk) pande grydeske paletkniv piskeris... Tallerkener (til 4) noget at drikke af (til 4) bestik (til 4) - skarp kniv og skærebræt

Børneværelse (hvis det ikke flytter med)

Lamper til alle rum

Kan vente lidt: spisebord+ stole, reoler og anden opbevaring , sofa + bord , gardiner

Tak! 

Børneværelse flytter ikke med, så skal have alt fra nyt

Anmeld

11. januar 2014

liten-mamma

Mor11 skriver:

Basis :

sofa 

sofabord

tv-møbel

spisebord

stole til spisebord 

ved ikk hvor gammel din datter er, men en højstol.

lamper til alle rum

gryder og pander

bestik

tallerkner og dybe tallerkner

glas

krus

knive og evt knivblok

røreskåle

fade

håndklæder både store og små

badeforhæng

toiletbørste

toiletspand

seng til din datter

seng til dig

puslebord med diverse tilbehør

gardiner (vigtigst i soveværelserne i starten)

reol eller lign til opbevaring a legetøj på værelset (synes det er vigtigt at datteren får pakket helt ud, så hun føler sig hjemme)

Klædeskab/kommode til jer begge

det må være basislisten. resten, som pynt, ekstra opbevaringsmøbler, køkkenmaskiner osv, kan godt vente lidt hvis der ikk er penge til alt, lige med det samme  

God liste! Tusind tak

Anmeld

11. januar 2014

livhemdrup

liten-mamma skriver:

Puha der var da nogle ting jeg lige havde glemt, som f.eks sengetøj. Tak for listen! 

Får ikke noget med fra min eks, udover mit tv og en kommode, så det bliver en rigtig dyr fornøjelse.

Overvej kraftigt den blå avis og genbrugs butikker bare til en start for ellers kommer du godt nok op i den meget dyre ende :-(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.