Vores har gået i en fantastisk integreret vs. De startede ved hhv 10 og 11 måneder.
Personlig er jeg mere tryg ved vs end dp. Her, hvor vi bor, har der været nogle meget uheldige eksempler på dp-mødre, som slet ikke burde have været det i mine øjne. I tillæg synes jeg personlig ikke noget om, at en enkelt person skal stå helt alene med ansvaret for så mange børn så længe ad gangen.
I en vs er der flere, som arbejder sammen, kan aflaste hinanden, hjælpe hinanden og få ideer af hinanden osv. Hvis den ene skifter bleer på badet, er der stadig flere andre, som er sammen med resten af ungerne imens. Det betyder også, at uheldig opførsel hos de voksne kan blive opdaget og stoppet.
En afgørende faktor for os i valget af pasningssted var også samtaler med andre forældrer i vores nærområde. Samtlige, som havde børn i den lokale vs, var superfornøjet! Ingen, jeg snakkede med, var helt tilfreds med sin dp. Det var altid "Ja, hun er jo god, men...". Så da blev det vs for vores børn, og det har vi ikke fortrudt!
Men: Der findes supergode og helt elendige vs'er OG dp'er. Mit råd vil være at snakke med forældrer i lokalområdet.
Forresten: Jeg er rigtig glad for integreret vs. Det har været rigtig godt for vores. Selv efter at de skiftede over til børnehaven er de fortsat med at gå på besøg til sine venner i vs'en. Og da de skiftede over, kendte de allerede de nye pædagoger fra den fælles legeplads. Godt og trygt både for os og dem.
Anmeld