lau85 skriver:
Hej
Hvilke tanker gjorde I ang pasning af jeres barn? Dagpleje, vuggestue eller integreret vuggestue/børnehave...
fordele vs ulemper
og hvor gammel er/var jeres lille pus, da de startede?
Vi valgte vuggestue som første prioritet og dagpleje som anden og ønskede en plads til jeg skulle starte på job/studie. Der var han 8 mdr. Først fik vi dp, men inden han startede, var vi så heldige at få en vs plads.
Vi har valgt vuggestue fordi vi gerne vil undgå at ende i perioder med gæstedagplejer. I vuggestuen kender min søn alle pædagogerne, især fordi han er vågen når de andre sover, også er han med rundt og hygger med de pædagoger der ikke er på pause. Nu her har der været skift af pædagogerne på stuen og fordi han kendte dem i forvejen, har det ikke været et problem. Havde det være en dagplejer der blev sygemeldt, ville skiftet måske have være mere mærkbart, fordi han så skulle i gæstedagplejer.
I vuggestue har de lækker madordning, hvor han får sund, varieret og virkelig god mad hver dag. Så skal jeg ikke bekymre mig hvis han ikke gider spise andet end kartofler og gulerødder hjemme til aften, eller hvis han er for træt til at spise.

Jeg kan generelt godt lide at han er omgivet af masser af børn og voksne og at alle har en uddannelse til at varetage børnepasningen. Jeg tror at vuggestuen forberede ham rigtig godt på børnehaven.
Jeg siger ikke at dagpleje er skidt - dagplejen har mere frihed til at tage ud med børnene, og får man en dagpleje der bare passer til ens barn, så kan det være virkelig fantastisk. Og de har helt sikkert også god mad osv.
Der er for og imod begge dele.
Anmeld