Valg af pasningssted?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.408 visninger
25 svar
1 synes godt om
8. januar 2014

lau85

Hej

Hvilke tanker gjorde I ang pasning af jeres barn? Dagpleje, vuggestue eller integreret vuggestue/børnehave...

fordele vs ulemper

og hvor gammel er/var jeres lille pus, da de startede?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

Chris86

lau85 skriver:

Hej

Hvilke tanker gjorde I ang pasning af jeres barn? Dagpleje, vuggestue eller integreret vuggestue/børnehave...

fordele vs ulemper

Pga. Arbejdstider er dagpleje mere eller mindre udelukket her...

Men uanset havde vi stadig valgt vuggestue (samme sted som børnehave)... MEN kun pga lige nøjagtig den vuggestue vi har

Har et halv dårligt indtryk af mange af dagplerne her omkring... Arbejder i daglivarebutik og kan ik se hvorfor vores barn sku med ud og handle flere gange om ugen/hber dag...

Har bildt mig ind, at vuggestuen er bedre for vores unger.. Der sker mere, tror de bliver udfordret mere, udforsker lidt mere...

Tjaa begge er startet op lige omkring et år gamle...

Anmeld

8. januar 2014

Mor Christa

For mig var der ingen tvivl med barn nummer 1: Han skulle bare i dagpleje. 
Jeg ved egentlig ikke om det er en mening jeg er vokset op med hjemmefra, eller hvor den stammer fra, men jeg havde en idé om at et så lille barn har brug for ro omkring sig, så jeg valgte at han skulle i en dagpleje.
Der er jo kun én voksen og ca 4 børn, og på denne måde følte jeg at han kunne binde sig mere til dem og føle sig mere tryg. Desuden foregik det jo hjemme ved dp mor, og jeg havde også en idé om at det gav nogle tryggere rammer, da det foregår i et hjem frem for en institution. 
Jeg er så gravid igen, og jeg tror gerne at jeg vil have vores kommende datter i samme DP som vores søn har været, hvis dette kan lade sig gøre. Det er en gammel gavet dagplejemor, og hun er supr cool. Hvis vi ikke kan få passet datteren hos hende, så er jeg faktisk lidt ligeglad med hvor hun skal hen - jeg har overvejet at sende hende i VS for at se hvad det er for noget, men jeg har ingen beslutninger taget endnu :-)

Anmeld

8. januar 2014

Mor Christa

Og nå ja! Victor startede i dagpleje da han var 11 måneder, og den kommende datter skal starte når hun er omkring 7 måneder

Anmeld

8. januar 2014

Monski

lau85 skriver:

Hej

fordele vs ulemper

Anthon gik i dagpleje da han var 8 måneder da han startede .. Det var uden tvivl det bedste for ham og hans dagpleje mor var fantastisk.

Men, lillebror skal helt sikkert i vuggestue, han kommer til at være 1 år når han starter og så var børnehave starten ALT (!!!!) for hård for Anthon, det var simpelhen for stor en omvæltningen

Anmeld

8. januar 2014

Kay

puhh jeg er pædagog... så jeg var ude og kigge en masse stæder for at snuse lidt til deres pædagogiske tilgange... 

vi valgte vuggestue i en intrigeret, da vi havde en ide om at vores datter ville være en pige med krudt i bagdelen og havde brug for en masse børn og leg og vi havde ret... 

vi har en meget social pige der ikke ville kunne nøjes med 3 andre børn og 1 voksen... vi har det barn du møder i netto der siger hej til ALLE og hvis du ik svare så gentager hun det gerne 1000 gange for at være sikker på du forstod det 

vuggestue eller dagplejer det er en smags sag hvis du spørg mig... tror du dit barn bliver en stille mus der har brug for, en rolig hverdag uden for mange mennesker og den samme voksen hver dag, så vælg en dagplejer... 

vi valgte intrigeret fordi hendes venner fra vuggestuen så automatisk vil følge med "op" i børnehaven, så hun vil kende dem hun kommer i børnehave med. de er på samme legeplads så hun kender også de voksne fra børnehaven, det giver hende større tryghed i skiftet og giver mindre indkørrings tid... 

håber du kunne bruge det til noget 

Anmeld

8. januar 2014

PernilleogLouis

Vi ville have vuggestue - er selv pædagog og for mig betyder det noget at der var et uddannet personale til at tag sig af ham.

Jeg var rundt mange steder og læste mange pædagogiske læreplaner og derudover havde deres kostpolitik også en betydning for mit valg. Jeg kiggede også på om der var stor personaleudskiftning og bare hvordan jeg havde det når jeg kom på stedet. Også var det vigtigt for mig at de kom ud hver dag.

Han startede da han var 17 mdr

Anmeld

8. januar 2014

SHERO

Jeg ønskede en vs til min søn, men det var ikke muligt, så han kom i DP. I starten var jeg faktisk ret glad for det, hun havde været dp i 25 år og havde jo masser af erfaring. Desværre gjorde hun SÅ mange ting jeg ikke var tilfreds med, og er ikke et sekundt i tvivl hun og dagplejen generalt har den stor del af skylden for min søns manglende sprog og sociale kompetencer (som han heldigvis er kommet rigtig godt efter efter han er startet i børnehave). Jeg er derfor ikke i tvivl om at dagplejen slet ikke er noget jeg ønsker at prøve igen, og når min datter er født og skal passes skal hun i den int vs/bh min søn går i nu.

Er dog slet ikke i tvivl om der findes en masse helt fantastiske dagplejer, og har selv kendt flere, men tør simpelthen ikke tage chancen igen.

Anmeld

8. januar 2014

lineog4

Min datter startede i vuggestue da hun var 14 mnd, det var ikke den vuggestue der var min 1. Prioritet, den nåede huj lige i da hun var 2 år og 8 mnd så hun var sikret plads videre i børnehaven (integreret institution valgt ud fra deres pædagogiske grundsyn og at der er mad i børnehaven). Den viste sig at være det perfekte sted for vores familie og vi kan lige om lidt fejre 8 års jubilæum og kommer til at nå 10 år - det er som vores andet hjem ;-)

Jeg kunne ikke tanken om en dagpleje, for synes det er sårbart med en voksen, hvad om jeg ikke var enig med grundsyn, hvad om vi var for forskellige...?

Anmeld

8. januar 2014

Clisolka

lau85 skriver:

Hej

fordele vs ulemper

Vi valgte vuggestue til vores datter i en integreret institution, hvor hun nu er kommet videre til børnehaven. 

For mig var det særligt vigtigt at det var tæt på hvor vi bor, da vi ingen bil har. Vi kan gå på max 5 min. 

Fordelen er at hun altid skal afleveres det samme sted, kender de samme børn (som hun nu er i børnehave sammen med) og kender de samme pædagoger. Vi skal ikke ud i den anden ende af byen hvis der er sygdom hos en dagplejer. 

Lillebror starter til juli i samme institution. 

Bella var knap 10 mrd. da hun startede, da jeg skulle tilbage på arbejdet. Lillebror bliver også knap 10 mrd. - nu bliver det også en fordel at han kender sin storesøster i samme "hus" 

Hun har været det perfekte vuggestue-barn med krudt i numsen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.