Hvis du vil dekorere lys selv kan du ret og slet bruge almindelige, billige, hvide lys og så male dem med almindelige vandfarver og en pensel. Du skal bare blande farven med lidt sæbe. Det bliver lidt groft, men til at lave f eks sorte lys med dødningehoveder på burde det fungere fint.
Jeg var i en piratfødselsdag, hvor langbordet var dækket af blåt papir, og så var der lagt vingummifisk og "guldmønter" ud over bordet.
Kagen var et piratskib i chokoladekage, som var sat ned i en bradepande, der var fyldt med gele, så det så ud som vand omkring skibet. Båden var bemandet af slikfigurer, kanonkuglerne var spejderhagl.
Hold op det lyder også fedt da!
Jeg har købt duge med pirater på, har sorte og guld mønter, jeg har lavet en masse skattekort rullet sammen med snor som pynt og tre flasker med skilte hvorpå der står ROM. Derudover har jeg malet to billeder - er lige blevet færdig med dette. Der kommer så allerede muffins med dødningehoveder (den del af en fødselsdag lader jeg andre om, aner ikke ret meget om bagning af sådanne kager)
Så det betaler jeg mig fra indtil videre. Ved min mand bestiller en kageransagning fra Fyn, ja en brunsviger. De smager bare ikke rigtigt ellers. Han er fynbo
Apropos - kunne I som forældre have lyst til at have sådanne billeder hængende på jeres børns værelser? Her tænker jeg - barnets interesser og så måske et par bestemte farver - hvor resten så var frit tilgængeligt?
Jeg ville nemlig gerne selv, og hygger mig med det. Kunne være fedt at male billeder til børn på hospitalet for eksempel der ligger indlagt...
Kom på ideen her til aften. Ville ønske jeg kunne gøre det til min fuldtidsbeskæftigelse.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld