Børnefødselsdag - spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2014

MortilElias2010

Update: 

Så langt så godt - er i fuld gang herhjemme med forberedelserne til fødselsdags festen på lørdag  

Nu mangler jeg bare at vikle snor rundt om alle skattekortene (gab, lav IKKE 30+) og de skal bare bruges til pynt  Blev bare så grebet af det  

En skattejagt med billeder men dem kan jeg først tage på fredag, når jeg pynter op på værestedet. 

Har en hel kasse med alt det indkøbte plus har snuppet nogen af Elias egne sørøverting fra værelset han kan undvære de næste dage  Og så er de her ting jeg selv har kreeret. 

Mangler at male en papegøje endnu og skilte til dørene og så skal jeg have fundet på navne til maden .. 

Vi skal have lasagne og bland selv salat og chokolademuffins med banansmagsfondant der ligner dødningehoveder Som dessert samt evt. en kagemand som min mand insistere lidt på han SKAL have.

HJÆLP SØGES HER!  Giv mig nogen gode bud på hvad sørøvermaden skal hedde! 

ROMMEN bliver kakaomælk/sodavand og kommer i flaskerne undtagen een da der skal ligge en flaskepost - et brev som start til skattejagten. 

Derudover har jeg skrevet hans yndlingssange over fra SKATTEØEN og dekoreret dem med det sangen indeholder såsom DET SORTE TEGN (der skal jeg have lavet en bunke små runde papstykker hvor jeg klistrer billedet fra det sorte tegn på og så kan børnene gå rundt og give alle de voksne det sorte tegn i venstre hånd (det dør man af  Noget der hitter helt vildt for Elias pt.) og så kan gæsterne synge med hvis de har lyst - og jeg skal lave en cd mere udelukkende med de sange og måske hvis jeg kan finde en lydfil med en papegøje  

Hmm ja var der mere til det....  

Sikkert 

Nu vil jeg få lidt søvn og stå op til en mysser fra min nu 4 årige søn (tillykke med fødselsdagen min skat ) som skal fejres i børnehaven idag 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2014

MortilElias2010

Jeg skal lige have den her oppet, da jeg søger inspiration i teksten ovenover 

Anmeld

13. januar 2014

MortilElias2010

Hvad skal maden hedde? Er tom for ideer. 

Anmeld

13. januar 2014

Isabella_mor

print papir ud med teksten ROM på. klip/riv det ud og brænd det lidt i kanterne, sæt det på med lim.. og evt gør flaskerne lidt beskidte med noget fint sand og støv..

Anmeld

13. januar 2014

MortilElias2010

Isabella_mor skriver:

print papir ud med teksten ROM på. klip/riv det ud og brænd det lidt i kanterne, sæt det på med lim.. og evt gør flaskerne lidt beskidte med noget fint sand og støv..

Super Isabella_mor  Men hvis du ser mit nyeste indlæg, som der ikke er ret mange af i denne tråd, så har jeg lagt billeder ud af det jeg er færdig med og mangler kun navne til pirat-maden som jeg efterspørger i to indlæg siden mit første.. 

Anmeld

13. januar 2014

majba

MortilElias2010 skriver:

Hvad skal maden hedde? Er tom for ideer. 

Måske salaten kan hedde noget efter de forskellige lande. Altså at man laver det som om de noget de har fundet på deres rejser. 

Majs hedder f Els guler tingester fra Kina, Agurk lange planter fra Sverige, gulerødder er spanske kaniners livret. 

Og lasange er måske noget med sørøve eller noget skibe.  Skibsplanker med sørøver sovs eller noget i den retning. 

Anmeld

13. januar 2014

Isabella_mor

MortilElias2010 skriver:

Update: 

Så langt så godt - er i fuld gang herhjemme med forberedelserne til fødselsdags festen på lørdag  

Nu mangler jeg bare at vikle snor rundt om alle skattekortene (gab, lav IKKE 30+) og de skal bare bruges til pynt  Blev bare så grebet af det  

En skattejagt med billeder men dem kan jeg først tage på fredag, når jeg pynter op på værestedet. 

Har en hel kasse med alt det indkøbte plus har snuppet nogen af Elias egne sørøverting fra værelset han kan undvære de næste dage  Og så er de her ting jeg selv har kreeret. 

Mangler at male en papegøje endnu og skilte til dørene og så skal jeg have fundet på navne til maden .. 

Vi skal have lasagne og bland selv salat og chokolademuffins med banansmagsfondant der ligner dødningehoveder Som dessert samt evt. en kagemand som min mand insistere lidt på han SKAL have.

HJÆLP SØGES HER!  Giv mig nogen gode bud på hvad sørøvermaden skal hedde! 

ROMMEN bliver kakaomælk/sodavand og kommer i flaskerne undtagen een da der skal ligge en flaskepost - et brev som start til skattejagten. 

Derudover har jeg skrevet hans yndlingssange over fra SKATTEØEN og dekoreret dem med det sangen indeholder såsom DET SORTE TEGN (der skal jeg have lavet en bunke små runde papstykker hvor jeg klistrer billedet fra det sorte tegn på og så kan børnene gå rundt og give alle de voksne det sorte tegn i venstre hånd (det dør man af  Noget der hitter helt vildt for Elias pt.) og så kan gæsterne synge med hvis de har lyst - og jeg skal lave en cd mere udelukkende med de sange og måske hvis jeg kan finde en lydfil med en papegøje  

Hmm ja var der mere til det....  

Sikkert 

Nu vil jeg få lidt søvn og stå op til en mysser fra min nu 4 årige søn (tillykke med fødselsdagen min skat ) som skal fejres i børnehaven idag 

Lasagne = Splittede bramsejl med kannibalfyld. 

Bland selv salat = Slaraffengrønt

Chokolademuffins = Mudderklatter. 

Anmeld

13. januar 2014

MortilElias2010

majba skriver:

Måske salaten kan hedde noget efter de forskellige lande. Altså at man laver det som om de noget de har fundet på deres rejser. 

Majs hedder f Els guler tingester fra Kina, Agurk lange planter fra Sverige, gulerødder er spanske kaniners livret. 

Og lasange er måske noget med sørøve eller noget skibe.  Skibsplanker med sørøver sovs eller noget i den retning. 

Skide godt!  Det tager jeg med. 

Anmeld

13. januar 2014

MortilElias2010

Isabella_mor skriver:

Lasagne = Splittede bramsejl med kannibalfyld. 

Bland selv salat = Slaraffengrønt

Chokolademuffins = Mudderklatter. 

Også bare helt super!  Det tager jeg også med 

Anmeld

13. januar 2014

Ciss

Hvis du vil dekorere lys selv kan du ret og slet bruge almindelige, billige, hvide lys og så male dem med almindelige vandfarver og en pensel. Du skal bare blande farven med lidt sæbe. Det bliver lidt groft, men til at lave f eks sorte lys med dødningehoveder på burde det fungere fint.

Jeg var i en piratfødselsdag, hvor langbordet var dækket af blåt papir, og så var der lagt vingummifisk og "guldmønter" ud over bordet.

Kagen var et piratskib i chokoladekage, som var sat ned i en bradepande, der var fyldt med gele, så det så ud som vand omkring skibet. Båden var bemandet af slikfigurer, kanonkuglerne var spejderhagl.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.