Et barn mere eller ej - hvornår vidste I det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2014

modesty

Anonym skriver:

Ja, simpelt spørgsmål. Min kæreste og jeg har nu ét barn og hun er over ½ år nu, men vi er stadig ikke helt sikre på om vi skal have flere. Vi er begge i starten af 30'erne allerede, så tænker ikke vi skal vente for længe med at bestemme os. 

Der er øjeblikke hvor jeg tænker at det er da vildt hårdt at være forælder (selvom vi vist har et såkaldt nemt barn) og det var også hård for kroppen at være gravid og fødslen var heller ikke lige en drømmefødsel. Men så er der også tidspunkter hvor jeg tænker at jeg da har været glad for at have søskende og min pige skal ikke være enebarn. Og det kunne da være hyggeligt at mærke liv i maven igen...

Men hvornår vidste du/I om I skulle have flere børn eller ej?

Vores søn er 2,3 år. Min mand har fra starten sagt at han kun ville have et barn. Jeg vil gerne have to - men kun hvis han er med på den, og med på at tage sin del af "slæbet". Og jeg tror desværre ikke at den lyst kommer. Så selvom vi ikke har besluttet os for noget endnu, så tror jeg at det ender med vores ene søn.

Jeg er selv enebarn og har aldrig savnet en søskende, så det er mest for min egen skyld at jeg gerne vil have to.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Ja, simpelt spørgsmål. Min kæreste og jeg har nu ét barn og hun er over ½ år nu, men vi er stadig ikke helt sikre på om vi skal have flere. Vi er begge i starten af 30'erne allerede, så tænker ikke vi skal vente for længe med at bestemme os. 

Der er øjeblikke hvor jeg tænker at det er da vildt hårdt at være forælder (selvom vi vist har et såkaldt nemt barn) og det var også hård for kroppen at være gravid og fødslen var heller ikke lige en drømmefødsel. Men så er der også tidspunkter hvor jeg tænker at jeg da har været glad for at have søskende og min pige skal ikke være enebarn. Og det kunne da være hyggeligt at mærke liv i maven igen...

Men hvornår vidste du/I om I skulle have flere børn eller ej?

Jeg har altid vist at jeg skulle have mere end et barn - allerede inden jeg fik børn.

Jeg kommer ud af en stor søskendeflok så det lå fjernt og ikke muligt for mig kun at skulle have et barn.

Anmeld

8. januar 2014

Trekløver(:

Masig skriver:

Præcis som jeg ville skrive det 

Har altid vidst jeg ville have to.... Kæresten skulle overtales til bare et, men han er nu med på at få nr to også  (Utroligt hvad børn gør ved en!!)

Dejligt din kæreste er gået med til det Børn er skønne er de.

Anmeld

8. januar 2014

SjeBets

jeg tror min datter var omkring 3 før jeg begyndte at føle for at skulle have flere. Synes ikke om at være gravid, eller føde og synes der var så mange andre ting som jeg hellere ville

Men nu havde jeg så heller aldrig været sikker på at jeg ville have børn før jeg stod og var gravid med min datter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.