Et barn mere eller ej - hvornår vidste I det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2014

lineog4

Jeg sagde før jeg blev gravid (og overhovedet overvejede at blive gravid) at jeg ville have to børn - er selv enebarn og selv om jeg ikke ser det som dårligt så har jeg tit været misundelig på dem med søskende.

Da jeg  fik min datter var det slet ikke i mine tanker at få flere, havde rigeligt i bare at kigge på hende, nyde hende 110 % - havde en forsinket mens lige før hun blev 2 år og var grædefærdig for ønskede mig ikke at ødelægge vores tresomhed. Men da hun nærmede sig de 3 år kom det pludseligt ønsket om endnu et barn. 

Det er også kommet nu her efter nummer 4 lige omkring han blev 3 år - ved ikke om det er fordi jeg der får et andet overskud, kan se de bliver store eller hvad det er.... Med nummer 2 og 3 er det andre historier og ingen af dem nåede at blive 3 før jeg var gravid igen så ved ikke om det havde været det samme....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

Papillon

Min far er enebarn og på trods af, at han fik sit første barn som 37-årig (min mor er fem år yngre), er han i dag far til tre. Han savnede selv søskende som barn, og har i dag ikke anden familie end min mors og os børn. 

Min mor har altid sagt, at det bedste man kan give sine børn er søskende.

Så min holdning er meget præget af de to, og jeg vil, hvis muligt, have mere end et barn.

Min mor fortalte i øvrigt om et par, hun kender, der havde fået børn sent (tæt på de 40). De havde pga. deres alder besluttet, at de skulle havde to, for at de to kunne have hinanden, når forældrene gik bort. Det er en anden måde at se det på

Anmeld

8. januar 2014

*Pingvinen*

Jeg har altid vidst jeg skulle have to børn og efter nr to, gik der også 5 år inden nr 3 kom.
Det har været hele mit liv at skulle have børn og ikke kun barn.
Er også af den opfattelsr at den største gave, man kan give sit barn, er søskende.
Jeg arbejder selv på plejehjem og ser hvilket arbejde og tyngde børnene har. Og det er bare ikke sjovt at stå alene.

Anmeld

8. januar 2014

lycly

Anonym skriver:

Ja, simpelt spørgsmål. Min kæreste og jeg har nu ét barn og hun er over ½ år nu, men vi er stadig ikke helt sikre på om vi skal have flere. Vi er begge i starten af 30'erne allerede, så tænker ikke vi skal vente for længe med at bestemme os. 

Der er øjeblikke hvor jeg tænker at det er da vildt hårdt at være forælder (selvom vi vist har et såkaldt nemt barn) og det var også hård for kroppen at være gravid og fødslen var heller ikke lige en drømmefødsel. Men så er der også tidspunkter hvor jeg tænker at jeg da har været glad for at have søskende og min pige skal ikke være enebarn. Og det kunne da være hyggeligt at mærke liv i maven igen...

Men hvornår vidste du/I om I skulle have flere børn eller ej?

Jeg har altid vidst at jeg ville have mere end et barn
Nu har jeg to og er meget i tvivl om jeg vil have flere. Men efter mit første barn vidste jeg at det ikke var mit sidste

Anmeld

8. januar 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Ja, simpelt spørgsmål. Min kæreste og jeg har nu ét barn og hun er over ½ år nu, men vi er stadig ikke helt sikre på om vi skal have flere. Vi er begge i starten af 30'erne allerede, så tænker ikke vi skal vente for længe med at bestemme os. 

Der er øjeblikke hvor jeg tænker at det er da vildt hårdt at være forælder (selvom vi vist har et såkaldt nemt barn) og det var også hård for kroppen at være gravid og fødslen var heller ikke lige en drømmefødsel. Men så er der også tidspunkter hvor jeg tænker at jeg da har været glad for at have søskende og min pige skal ikke være enebarn. Og det kunne da være hyggeligt at mærke liv i maven igen...

Vi har altid snakket om at vi skulle have 2, men det var først da Bella var omkring de 2 år at vi besluttede at gå i gang  Der var min alder ved at være stop for mit vedkommende 

Anmeld

8. januar 2014

Troldemommi

Anonym skriver:

Jeg fødte vores andet barn i september måned 2013 og der var der ligesom noget der sagde mig at dette er det sidste barn jeg skal føde. Sådan har jeg det stadigt men min kære mand vil gerne have en nr tre, men nu er jeg 34 så syntes jeg er ved at være lidt gammel 

Monica

Anmeld

8. januar 2014

Karina84

Det vidste vi inden vi blev gravide med den første.

Vi har altid været enige om og vidst, at vi ville have mere end en, og også gerne at der ikke skulle være alt for mange år imellem dem (det kan man jo så slet ikke planlægge).

Da vi så fik en lillesøster og vi dermed er så heldige at have både en dreng og pige, ja så er især faderen fast besluttet på at det er det. Og jeg har det efterhånden også rigtig godt med den beslutning og vil ikke prøve at rokke den.

Jeg har fået de to dejligste unger jeg kunne ønske og drømme om, føler vores familie er som den skal være 

Anmeld

8. januar 2014

Kris89

har lige fået den første og det er IKKE den sidste... men om vi ender på 2 eller 5 må tiden vise manden mener 3 og jeg 4, så nu må vi se hvornår vi bliver enige om et antal

kan slet ikke sætte mig ind i tanken om "aldrig mere", men det er jo nok også fordi jeg ikke har mere end den ene...

kan slet ikke forholde mig til, aldrig mere gravid, mærke liv, fødsel. lille baby som udvikler sig som en sindssyg...

Anmeld

8. januar 2014

Masig

M_V skriver:

Har altid vidst, at jeg vil have mere end et barn. Jeg syntes søskende er en gave, og tanken om at min datter skulle være "helt alene", når min kæreste og jeg engang er borte, kan jeg ikke lide.

Præcis som jeg ville skrive det 

Har altid vidst jeg ville have to.... Kæresten skulle overtales til bare et, men han er nu med på at få nr to også  (Utroligt hvad børn gør ved en!!)

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

Rigtig interessant at læse alle jeres svar 

Jeg har også altid haft i tankerne at jeg da skulle have i hvert fald 2 børn, men nu efter den første er kommet, er jeg lidt i tvivl. Det kan være tingene ser lidt anderledes ud når hun er ældre. Har i hvert fald ikke lyst til at have to blebørn samtidig 

Min søster var trods alt 37 med sin første og 40 da hun fik andet barn, fordi de blev enige om at deres første ikke skulle være enebarn... og jeg bliver jo kun 32 i år, så vi har lidt tid at løbe på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.