Et barn mere eller ej - hvornår vidste I det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår vidste du/I om I skulle have mere end ét barn?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.358 visninger
23 svar
7 synes godt om
7. januar 2014

Anonym trådstarter

Ja, simpelt spørgsmål. Min kæreste og jeg har nu ét barn og hun er over ½ år nu, men vi er stadig ikke helt sikre på om vi skal have flere. Vi er begge i starten af 30'erne allerede, så tænker ikke vi skal vente for længe med at bestemme os. 

Der er øjeblikke hvor jeg tænker at det er da vildt hårdt at være forælder (selvom vi vist har et såkaldt nemt barn) og det var også hård for kroppen at være gravid og fødslen var heller ikke lige en drømmefødsel. Men så er der også tidspunkter hvor jeg tænker at jeg da har været glad for at have søskende og min pige skal ikke være enebarn. Og det kunne da være hyggeligt at mærke liv i maven igen...

Men hvornår vidste du/I om I skulle have flere børn eller ej?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2014

MortilElias2010

Anonym skriver:

Ja, simpelt spørgsmål. Min kæreste og jeg har nu ét barn og hun er over ½ år nu, men vi er stadig ikke helt sikre på om vi skal have flere. Vi er begge i starten af 30'erne allerede, så tænker ikke vi skal vente for længe med at bestemme os. 

Der er øjeblikke hvor jeg tænker at det er da vildt hårdt at være forælder (selvom vi vist har et såkaldt nemt barn) og det var også hård for kroppen at være gravid og fødslen var heller ikke lige en drømmefødsel. Men så er der også tidspunkter hvor jeg tænker at jeg da har været glad for at have søskende og min pige skal ikke være enebarn. Og det kunne da være hyggeligt at mærke liv i maven igen...

Jeg ved det stadigvæk ikke og er snart 35, min mand fylder 43 i år og satser ikke på flere end ham vi har - men jeg gruer stadigvæk over at Elias måske ikke får en søskende, men er MEGET splittet, da jeg heller ikke syntes jeg egner mig 100% til at være mor. Men kan være ægteskabet der bærer en del af det. Så måske er det meget godt han kun bliver en enkelt. Selvom jeg er ud af en børnegruppe på 5 og min mand ud af 4. Kan ikke helt forholde mig til det, ja er meget splittet. Men manden mener ikke der skal være flere selvom vi har snakket om at ihvertfald at få to. Men det er flere år siden Sidst. Har ikke opgivet håbet og tænker sker det sker det. Men vi bruger altid kondom såeh.. 

Anmeld

7. januar 2014

liten-mamma

Anonym skriver:

Min datter fylder 1 år om 8 dage og jeg ved stadig ikke om der kommer en nr. 2  

Til tider er jeg da møg skruk og ønsker brændende nr. 2, men når jeg så tænker det hele igennem ønsker jeg mig faktisk ikke flere børn. Tror der går nogle år endnu før jeg er klar på nr. 2 (hvis jeg overhovedet bliver det).

Anmeld

7. januar 2014

o1Mutte

Anonym skriver:

Jeg ønsker mig 2 børn.. Men nu er jeg i behandling og vil være ovenud lykkelig for bare at få et

Anmeld

7. januar 2014

Aabye

Anonym skriver:

Jeg har ikke oplevet min den første fra han var 2 mdr til han var nærmest 6 mdr.. 
Det er en meget lang historie, med en masse sygdom involveret hvor jeg lå på sygehuset det meste af tiden, og den resterende tid hvor jeg ikke var på sygehuset, kunne jeg ikke tage mig af ham, fordi jeg var dopet på morfin, og ikke kunne løfte mere end en liter mælk på de gode dage.

Anyhow.. Da jeg ENDELIG var rask, og fit for fight igen, og rent faktisk kunne tage mig af min dreng, savnede jeg min baby. Han ville mig overhovedet ikke.. Men det er jo klart, det var jo hans far der tog sig af ham.. 

Så jeg spurgte en dag, meget forsigtigt, om ikke vi kunne lave en mere.. Manden sagde jo, og måneden efter stod jeg med en positiv test..

Nr 2 er ikke en erstatning for min første.. Men jeg manglede virkelig at være MOR.. For det fik jeg ikke rigtig lov til med den første.. Det kom jo stille og roligt jo mere jeg var der, og jo mere jeg kunne med ham..
Men i dag søger han stadig sin far mere end han søger mig, hvor lillebror udelukkende er mors dreng.. :p 

Anmeld

7. januar 2014

Marts<3

Jeg vidste det før jeg forlod hospitalet... Jeg syntes det er mega fedt og føde...

Men aller mest fordi at jeg ikke vil efterlade min søn alene tilbage når vi dør.

Anmeld

7. januar 2014

Trekløver(:

Har altid vidst, at jeg vil have mere end et barn. Jeg syntes søskende er en gave, og tanken om at min datter skulle være "helt alene", når min kæreste og jeg engang er borte, kan jeg ikke lide.

Anmeld

7. januar 2014

Ciss

Min mand har hele tiden sagt, at han ville have to. - Jeg var mere skeptisk og ville ikke binde mig til noget, før jeg havde prøvet det og vidste lidt mere om, hvad jeg snakkede om.

- Men da Lillepigen var 3 måneder var jeg ikke i tvivl om at jeg gerne ville have flere - og gerne inden særlig lang tid. Nr to kom, da Lillepigen var 23 måneder.

I dag ved jeg, at hvis omstændighederne havde været til det, ville jeg gerne have haft både 3 og 4 børn. Jeg troede egentlig aldrig, at jeg ønskede mig børn - men så fik jeg den første, og det var som at trykke på en knap.

MEN: Det aller vigtigste er, at I skal gøre det, som er rigtigt for JER. Der er enorm forskel på at have en nyfødt - en 6-måneders baby eller en 1-åring. Der sker så meget i løbet af det første års tid, så det kan godt være, at du føler helt annerledes om et halvt eller helt års tid. - Og om du til den tid føler dig klar, bliver der stadig ikke stor aldersforskel på dem.

Anmeld

8. januar 2014

dorthemus

Inden min datter blev født. Jeg blev 39 år lige efter jeg havde født og fik hende vha donorsæd så jeg var glad for, at jeg i det mindste nåede at få hende

Anmeld

8. januar 2014

M &.I

Anonym skriver:

det er hårdt jeg har kun et barn , han er 18 mdr, jeg vil gerne have nr 2, men min mand vil ikke og siger jeg vil sove.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.