Kan ikke aflevere barn???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2014

Sitrani

Anonym skriver:

Hej!

Jeg er gravid i 33 uge og har en masse smerter, så mange smerter at jeg ikke kan aflevere mit barn én morgen uden at have enormt mange smerter resten af dagen (specielt aften/nattetimerne). Jeg kan godt aflevere ham, men det resulterer i, at når jeg går fra daginstitutionen så kan jeg stort set ikke gå. Jeg afleverede ham i går og endte med at ligge på sofaen resten af dagen og kunne ikke komme op igen. Jeg har sovet helt af H til i nat og har dårligt kunne komme ud af sengen her til morgen Jeg har valgt at holde mit barn hjemme i dag fordi jeg har så mange smerter. Da vi lige er flyttet, ligger daginstitutionen 1-1.5 time herfra med offentlig transport, så det er jo en lang tur selvom der kun er 15 km hvis jeg havde en bil. Min kæreste afleverede og hentede mit barn før, men da han har fået arbejde med så trælse tider at han hverken kan aflevere eller hente, så står jeg for det. Jeg aner bare virkelig ikke hvad jeg skal gøre??? Nogle der har nogle råd eller ideer? Jeg har spurgt faren til barnet om hjælp, men han kan kun hjælpe en gang i mellem, mine forældre arbejder og det samme gør min kærestes, så der er ikke nogen der kan hjælpe der.

det lyder som mig da jeg var gravid.. Jeg havde bækkenløsning, dog har vi kun én pige, og jeg har derfor aldrig sku gå nogen steder i min graviditet, hvis ikke det var nødvendigt.. Jeg fik undervisning i hvordan jeg fx sku rejse mig rigtig fra en stole, en seng, gulvet osv. Samt hvordan det er bedst at gå på trapper med bækkenløsning - det var et kursus på sygehuset for gravide med bækkensmerter. Derfra fik jeg også bækken-bælte og glidelagen til min seng, som gjorde at jeg ikke skulle "humpe" mig rundt i sengen, men bare kunne glide rundt, så jeg ikke havde så mange smerter om natten. Det hjalp lidt. Prøv at hør din læge eller jordemoder.

Har du evt. en veninde der kan hjælpe med at afleverer engang imellem? Du kan jo ikke holde til det... Ellers som en anden skrev, så ofre de penge det koster at få en ung pige til at gøre det..det er ærgerligt at ødelægge sig selv på den måde, kan tydeligt huske det.... God bedring!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Mht at aflevere sent, pædagogerne nævner det nok bare fordi det måske forstyrre lidt at der bliver afleveret et barn midt i frugten, men så må i jo forklare situationen. I har lang vej, og står tidligt op, men transporttiden er som den er og i vil ikk vække sønnen midt om natten for deres skyld. Og at i iøvrigt også arbejder på at få en ny plads, men det er ikk så nemt.  Desuden er 9-9.30 da ikk så vanvittig sent. Kunne forstå det hvis det var kl 10-11 stykker. 

Synes ikk du skal føle dig presset af institutionen, men fortælle dem hvordan det hænger sammen med smerter, transport osv 

Anmeld

7. januar 2014

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Jeg ved ikke 100% hvad jeg er bange for. Der har aldrig været problemer før, men siden vi er flyttet er han blevet afleveret senere i takt med transport tiden. De havde nævnt for min søns far, om han godt havde set og om han var klar over hvor sent min søn blev/bliver afleveret, hvilket jeg jo så føler de ser rigtig meget ned på. Jeg ved godt at det er sundt at komme ned til de andre børn, men hvis det "smadrer" resten af vores dag sammen, så er det jo ikke særlig rart for ham at komme hjem.

nej jeg skriver også at det er ligeså sund for barnet at være derhjemme sammen med mor eller far  

og det er jo kun her imens du er gravid.. 

vuggestuen kan ikke se ned på jer, eller bestemme hva tid jeres barn skal komme om morgen. 

da min søn gik i dagpleje og børnehave gik jeg hjemme, og han kom først afsted kl 9:30 - 10:00 ... fordi vi hyggede om morgen... 

jeg hentede ham også gerne igen senest kl 14  

Anmeld

7. januar 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Det kan aldrig skade at ringe til pladsansvisningen og forklare situationen, kunne jo også være der var en dagplejeplads eller en anden mulighed hvor han bliver taget ud af vuggestuen og du kunne få tilskud til en ung pige så han kunne komme i legestue mm.

Da jeg var på barsel var jeg heller ikke god til at få afleveret før 9 og ofte blev den 9.30 - jeg kan se nu at det dumt for min søn (men han var også børnehavebarn) for det var svært for ham at komme ind i legene, men med min datter var det ikke et problem så det afhænger jo også af barnet... 

kender ikke jeres historie, men umiddelbart vil jeg da ikke synes der er noget at være bange for alene fordi du giver din søn fridage der giver ro i familien. Eneste er dog at hvis du ikke kan klare afleveringen er spørgsmålet om du kan klare at få han på legeplads, biblioteket og og og hvad der skal til for at stimulere.

Ja en dagpleje eller lignende kunne også være en idé
Da min søn er så for tidligt født som han er og er en del sensitiv, så skal der ikke meget til før han bliver overstimuleret. Jeg kan lige opdatere dig når jeg har snakket med pladsanvisningen -Det er den bedste løsning for hele familien, så jeg kan aflevere og hente, samt min søn får lidt mere input i løbet af en dag.

Anmeld

7. januar 2014

DianaRJS

Anonym skriver:

Hej!

Jeg er gravid i 33 uge og har en masse smerter, så mange smerter at jeg ikke kan aflevere mit barn én morgen uden at have enormt mange smerter resten af dagen (specielt aften/nattetimerne). Jeg kan godt aflevere ham, men det resulterer i, at når jeg går fra daginstitutionen så kan jeg stort set ikke gå. Jeg afleverede ham i går og endte med at ligge på sofaen resten af dagen og kunne ikke komme op igen. Jeg har sovet helt af H til i nat og har dårligt kunne komme ud af sengen her til morgen Jeg har valgt at holde mit barn hjemme i dag fordi jeg har så mange smerter. Da vi lige er flyttet, ligger daginstitutionen 1-1.5 time herfra med offentlig transport, så det er jo en lang tur selvom der kun er 15 km hvis jeg havde en bil. Min kæreste afleverede og hentede mit barn før, men da han har fået arbejde med så trælse tider at han hverken kan aflevere eller hente, så står jeg for det. Jeg aner bare virkelig ikke hvad jeg skal gøre??? Nogle der har nogle råd eller ideer? Jeg har spurgt faren til barnet om hjælp, men han kan kun hjælpe en gang i mellem, mine forældre arbejder og det samme gør min kærestes, så der er ikke nogen der kan hjælpe der.

hvad med en barnepige der kunne hente og bringe???

har jeg før brugt pga mine arbejdstider bare ikke passede, så jeg fik en ung pige til at hente og aflevere for mig de dage hvor det bare ikke kunne lade sig gøre, og er lidt billigere end pige i huset

Anmeld

7. januar 2014

Anonym trådstarter

Sitrani skriver:

det lyder som mig da jeg var gravid.. Jeg havde bækkenløsning, dog har vi kun én pige, og jeg har derfor aldrig sku gå nogen steder i min graviditet, hvis ikke det var nødvendigt.. Jeg fik undervisning i hvordan jeg fx sku rejse mig rigtig fra en stole, en seng, gulvet osv. Samt hvordan det er bedst at gå på trapper med bækkenløsning - det var et kursus på sygehuset for gravide med bækkensmerter. Derfra fik jeg også bækken-bælte og glidelagen til min seng, som gjorde at jeg ikke skulle "humpe" mig rundt i sengen, men bare kunne glide rundt, så jeg ikke havde så mange smerter om natten. Det hjalp lidt. Prøv at hør din læge eller jordemoder.

Har du evt. en veninde der kan hjælpe med at afleverer engang imellem? Du kan jo ikke holde til det... Ellers som en anden skrev, så ofre de penge det koster at få en ung pige til at gøre det..det er ærgerligt at ødelægge sig selv på den måde, kan tydeligt huske det.... God bedring!

Jeg har også overvejet meget at købe et silkelagen og lægge det dobbelt, så jeg nemmere kan komme rundt i sengen. Er vågen flere gange i timen for at vænne mig, men det er jo bare ikke lige det nemmeste Jeg skal til fødselslæge på onsdag, så tænker jeg kan høre hende ad.

Mine veninder arbejder, går på uddannelse og er på barsel, så de kan ikke rigtig hjælpe. Overvejer meget en ung pige, men vil lige høre pladsanvisningen, om de muligvis kan fremskynde en plads Og tusind tak! Jeg håber godt nok at det bliver bedre

Anmeld

7. januar 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Mht at aflevere sent, pædagogerne nævner det nok bare fordi det måske forstyrre lidt at der bliver afleveret et barn midt i frugten, men så må i jo forklare situationen. I har lang vej, og står tidligt op, men transporttiden er som den er og i vil ikk vække sønnen midt om natten for deres skyld. Og at i iøvrigt også arbejder på at få en ny plads, men det er ikk så nemt.  Desuden er 9-9.30 da ikk så vanvittig sent. Kunne forstå det hvis det var kl 10-11 stykker. 

Synes ikk du skal føle dig presset af institutionen, men fortælle dem hvordan det hænger sammen med smerter, transport osv 

De kender til hele situationen og kan godt se det er problematisk for os, men det skulle åbenbart nævnes for min søns far alligevel, at han bliver afleveret lige sent nok. Vi har altid sørget for, at kom vi mens de spiser/spiste frugt, så ventede vi til de var færdige og listede ham ind, men oftest er vi kommet med ham når de var færdige med at spise frugt. De spiser frugt og synger kl. 08.45, og han blev afleveret mellem 9-9.30. Jeg synes heller ikke 9-9.30 er vanvittig sent, specielt ikke med 1-1,5 times transport.

Jeg vil prøve ikke at føle mig presset

Anmeld

7. januar 2014

Anonym trådstarter

MariaKyedDK skriver:

nej jeg skriver også at det er ligeså sund for barnet at være derhjemme sammen med mor eller far  

og det er jo kun her imens du er gravid.. 

vuggestuen kan ikke se ned på jer, eller bestemme hva tid jeres barn skal komme om morgen. 

da min søn gik i dagpleje og børnehave gik jeg hjemme, og han kom først afsted kl 9:30 - 10:00 ... fordi vi hyggede om morgen... 

jeg hentede ham også gerne igen senest kl 14  

Ja det skulle helst ikke fortsætte Håber og regner med at vi senest får en plads i marts-april måned, så det hele kan blive som det var før og så vi kan få en ordentlig struktur
Jeg hygger og værdsætter meget stille og rolige morgener, hvor vi har tid til at hygge og ikke skal stresse rundt fordi vi skal nå i vuggestue til en bestemt tid. Glæder mig bare utroligt meget til, at vi kan få en plads tæt på, så vi både kan få hyggelige morgener men også komme i vuggestue til kl. 08-08.30

Personligt synes jeg ikke 9-9.30 er helt vildt sent, selvfølgelig er det bedst hvis han kunne komme før, men når det ikke er muligt, så synes jeg faktisk ikke det er så sent

Anmeld

7. januar 2014

Anonym trådstarter

DianaRJS skriver:

hvad med en barnepige der kunne hente og bringe???

har jeg før brugt pga mine arbejdstider bare ikke passede, så jeg fik en ung pige til at hente og aflevere for mig de dage hvor det bare ikke kunne lade sig gøre, og er lidt billigere end pige i huset

Undskyld hvis jeg spørger lidt for personligt, men hvor meget ga' du for en barnepige? For mig drejer det sig om to-tre dage om ugen

Anmeld

7. januar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Tusind tak! Jo men det er lidt der jeg tænker, er det ikke dyrt? Tanken ligger og lurer rigtig meget, men hvordan finder man sådan en og de vil og skal jo helst gerne have noget for det, og det er ikke penge jeg har flest af

Sætte et opslag op i vs - måske der kunne være nogen som kender nogen. Jeg ved ikke, hvad det koster. Men hvis du fik en ung pige til, at aflevere om morgen var du måske i stand til selv, at hente og få en nogenlunde smertefri dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.