Hvor meget samvær skal farens kæreste have??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.838 visninger
24 svar
105 synes godt om
6. januar 2014

Anonym trådstarter

Ja hvor meget samvær må kæresten til børnenes far have med børnene uden tilladelse af moren til børnene? Er der nogle regler om det?

F.x. er det altid kæresten som aflevere børnene i deres daginstitutioner når de er hos ham? Og henter også alene nogle gange.
Hun passer dem alene op til flere gange i ugen hvor det burde være ham der skal være sammen med dem?

Der er tale om fælles forældremyndighed over børnene med en 7/7 ordning og en bopælsadresse hver.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2014

et-ønske

Det er der heldigvis ingen regler for jeg har selv to ekstra hveranden weekend fra torsdag til søndag - og det er mig der bringer og henter, da det er mig der har bilen.
Jeg bor og er gift med børnenes far - og hvis de skal acceptere mig som en primær person i deres liv, så skal jeg også have dagligdags "opgaver" med dem. Det samme gælder omkring min datter der tager min mand også tørnen.
Så nej, det er der heldigvis ingen regler omkring

Anmeld

6. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

uden at vide noget om det, så vil jeg da mene at det er noget de bestemmer på faderens adresse. Deres hverdag skal jo hænge sammen, og nogen dage har faderen måske ærinder så kæresten er alene hjemme med børnene. kan jeg ikk se noget galt i. 

Børnene skal jo helst være en del af hverdagen når det er en 7/7 ordning, så det vil i min verden være underligt at forlange at livet skal pauses når der er børn, som om de var på besøg og skulle "passes". 

Men selvfølgelig skal kæresten ikk have hovedansvaret for børnene, for så skulle faderen måske bare have dem nogen færre dage i ugen, hvis han har SÅ travlt  

Anmeld

6. januar 2014

lineog4

Anonym skriver:

Ja hvor meget samvær må kæresten til børnenes far have med børnene uden tilladelse af moren til børnene? Er der nogle regler om det?

F.x. er det altid kæresten som aflevere børnene i deres daginstitutioner når de er hos ham? Og henter også alene nogle gange.
Hun passer dem alene op til flere gange i ugen hvor det burde være ham der skal være sammen med dem?

Der er tale om fælles forældremyndighed over børnene med en 7/7 ordning og en bopælsadresse hver.

Jeg tror ikke du skal give tilladelse til noget i de dage de er hos far. Og tænker også at det at være skilsmissebarn handler om man får en så normal hverdag som muligt hos sine forældre og det betyder jo også at den man er hos stadig går til fodbold eller hvad det kan være og man som barn ikke opfattes som en besøgende, men som en del af familien.

har selv altid været glad for min fars nye kone, og kunne lige så godt være sammen med hende som med min far. Men kan huske jeg en gang netop fik følelsen af jeg virkelig bare var gæst og ikke bare Line som boede lidt bos far og lidt hos mor og det gjorde sgu ondt....

Jeg kan ikke forestille mig hvor svært det kan være som mor at aflevere sine børn en hel uge og vide der er en anden kvinde i huset der overtager ens rolle (eller jo kan forestille mig det), men på den anden side er det jo fantastisk når nu ikke det kan være anderledes at det er en som vil ens børn og vil bruge sin tid på dem

Anmeld

6. januar 2014

FrkZier

Anonym skriver:

jeg tænker umiddelbart bare det er skønt at faderens kæreste er så involveret at hun gider gøre alle disse ting sammen med barnet/børnene

Anmeld

6. januar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Det er jo ikke samværd, det er en hverdag..

men hun skal ikke have hovedansvaret for børnene. . Det er faren.

Anmeld

6. januar 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Der er ikke regler på det område, og syntes det er flot at kæresten vil involvere sig på den måde i børnene.

Men må sige jeg syntes det er børnenes far, der har hovedansvaret for jeres børn, når de er hos ham. Kan godt forstå dig.

Anmeld

6. januar 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Har du da et problem med at det er sådan? (og nu spørger jeg på en pæn nysgerrig måde, selvom det ikke ser sådan ud på skrift )

Anmeld

6. januar 2014

TNBC

Sandratoft skriver:

Har du da et problem med at det er sådan? (og nu spørger jeg på en pæn nysgerrig måde, selvom det ikke ser sådan ud på skrift )

Nu ved jeg godt at jeg ikke er ts, men som jeg læser det, lyder det som om at faren ik rigtig er sammen med børnene og lægger hovedansvaret på kæresten.

jeg synes det er skønt at kæresten er så meget i deres liv, men faren har hovedansvaret, og kæresten skal ikke sidde med børnene flere gange om ugen.

Hvor er faren henne??

Anmeld

6. januar 2014

lineog4

Yurie skriver:

Nu ved jeg godt at jeg ikke er ts, men som jeg læser det, lyder det som om at faren ik rigtig er sammen med børnene og lægger hovedansvaret på kæresten.

jeg synes det er skønt at kæresten er så meget i deres liv, men faren har hovedansvaret, og kæresten skal ikke sidde med børnene flere gange om ugen.

Hvor er faren henne??

Når jeg læser det, læser jeg anderledes nok fordi det er med mine briller. Skulle min mand og jeg gå fra hinanden ville han også skulle have hjælp til at aflevere i daginstitution da han skal køre hjemme fra 5.30, jeg ville skulle have hjælp til at få hentet og måske en dag om ugen have dem passet qua arbejde og frivilligt arbejde... Ja kunne stoppe det frivillige arbejde, og går man til fodbold eller andet kan man stoppe det. Men arbejdet.... Og er det for det bedste for børnene man stopper sine fritidsinteresser eller andet fordi man bliver skilt eller i det hele taget fordi man får børn? De skal ikke tage overhånd men skal man en gang om ugen væk fra hjemmet synes jeg da at det er fint signal til børnene at ma. Også er andet end mor og far

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.