Anonym skriver:
Oki. Så man bliver mere begrænset. Nu er mine 6 og 3 og vil være 7 og 4 hvis/når baby kommer og de er ret så rolige og selvstændige.
Mine var 7 og næsten 3. Og begrænsningen for mig var alt det jeg gerne ville med dem - de kunne sagtens en masse selv, den på 3 har altid været et barn det ønsker meget alene tid. Men det var mit hjerte der græd, over alle de zoo ture vi ikke tog på, alle de spil vi ikke fik spiller, for ikke at tale om de lektier jeg gerne havde siddet og lavet i rolige omgivelser. De store havde det godt, de kunne meget selv og det de ikke kunne, kunne jeg sagtens. Jeg havde skønne morgener hvor vi knoklede enten med cykel eller barnevogn til skole og børnehave, så på den måde var det hverken mere eller mindre hårdt end med nummer 2, men jeg følte mig stoppet i forhold til de store, for en tur i zoo med tog og bus var bare det lidt mere uoverkommeligt med 3 end med 2, et brætspil med hende på 7 krævede at både ham på 3 og baby gav tid til det, lektier krævede det samme. Og jo farmand var der og han er en fantastisk far, men han var på arbejde og ellers var der bare også en masse praktisk (det med at have styr på madplanen og sætte i struktur hænger på mig, og i starten med 3 børn havde jeg ikke overblikket), plus begge drenge er så mor syge....
Skal ikke lyde som jeg ville sige: lad vær! For jeg elskede det, jeg elsker det. Men at sige, det var en dans på roser er løgn, men jeg er glad for det skete selvom det på ingen måde var planlagt.
Anmeld