Jer med skolebørn eller børn der starter i næste måned...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

952 visninger
21 svar
0 synes godt om
30. juli 2009

Honningblomst

Kunne godt tænke mig at høre hvor mange børn der er I jeres børns klasser.

Da min den store startede for 6 år siden var de 28!!! børn, det var alt for mange, syntes jeg...både af hensyn til læreren der skulle tage sig af  og tage individuelle hensyn til så mange små børn, men også fordi de fysiskerammer slet ikke var til det...så trist at man bare maser så mange børn ind...
De var 20 drenge og 8 piger og det gjorde det virkelig interessant at være mor til en meget forsigtig dreng og ikke mindst til fødselsdage osv...hvor alle børn jo skulle med-griner Men det har fungeret og min søn er glad for sin klasse, heldigvis, ellers var han flyttet til anden skole...
Nu starter Bertram om 14 dage og der er heldigvis kun 18 børn i hans klasse....9 drenge og 9 piger...så perfekt som det kan være...ikke for få ikke for mange og god fordeling af drenge og piger, så der er nok at vælge imellem for børnene...
Hvordan ser det ud i Jeres børns klasser og skoler....og fungerer det?
Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2009

oo

nu har jeg jo ikke nogen børn, men der var 28 i min klasse i folkeskolen og det var mange, men det fungerede alligevel - for mig, der er dog ingen tvivl om, at nogle af de børn der ikke var ligeså gode til dansk, engelsk osv som jeg var, de blev tabt på gulvet. jeg blev tabt med hensyn til matematik og har det stadig rigtig svært med det idag...lidt spøjst man blir gift med en matematiklærer så!

Søren er gymnasielærer og han har 4 klasser, hvilket gir 120 navne i alt. han har kun een fortsætterklasse i år, så der er lige 90 nye navne at lære efter sommerferien! det syntes jeg er rigtig mange og når jeg ser det fra hans side af katederet, så er det jo tydeligt, at det blir umuligt at få et klart billede af hver eneste af de 90 elever. de kommer direkte fra folkeskolen og skal lære at begå sig i et helt nyt uddannelsessystem, så der er uden tvivl også en del der tabes der.

jeg kunne rigtig godt tænke mig at sende evt fremtidige børn i lilleskole, for 18 børn virker da umiddelbart langt mere overskueligt end 28!!

Anmeld

30. juli 2009

Honningblomst

Tjuhl skriver:

nu har jeg jo ikke nogen børn, men der var 28 i min klasse i folkeskolen og det var mange, men det fungerede alligevel - for mig, der er dog ingen tvivl om, at nogle af de børn der ikke var ligeså gode til dansk, engelsk osv som jeg var, de blev tabt på gulvet. jeg blev tabt med hensyn til matematik og har det stadig rigtig svært med det idag...lidt spøjst man blir gift med en matematiklærer så!

Søren er gymnasielærer og han har 4 klasser, hvilket gir 120 navne i alt. han har kun een fortsætterklasse i år, så der er lige 90 nye navne at lære efter sommerferien! det syntes jeg er rigtig mange og når jeg ser det fra hans side af katederet, så er det jo tydeligt, at det blir umuligt at få et klart billede af hver eneste af de 90 elever. de kommer direkte fra folkeskolen og skal lære at begå sig i et helt nyt uddannelsessystem, så der er uden tvivl også en del der tabes der.

jeg kunne rigtig godt tænke mig at sende evt fremtidige børn i lilleskole, for 18 børn virker da umiddelbart langt mere overskueligt end 28!!

Lige præcis...hernede på landet er alternativet bare ikke et alternativ...de små frskoler der er i nærheden fyldes af børn af forældre som har det svært...så det er ikke fagligheden der står højest der(ikke at det er vigtigst, men....) men snarere at give disse børn en god skolegang og noget selvværd på dette område....det sådan en skole ville jeg ikke byde mine unger, hernede,
Men jeg savner nogle gode friskoler, i nærheden...men der er vidst desværre ikke et "marked" for dem hernede...
Knus Eva og tak for svar...

Anmeld

30. juli 2009

Bastian

6 . Det er fordelene ved at gå i en specialklasse. Der bliver virkelig individuel undervisning, hvilket jeg er så glad for, da min søn er langt fremme med mange ting.

Anmeld

30. juli 2009

oo

nej, vi bor også på landet  og jeg ved der er en friskole hernede i byen, og der er også en helt almindelig folkeskole, men jeg har jo ikke undersøgt nogen af dem overhovedet.

Anmeld

30. juli 2009

Honningblomst

Bastian skriver:

6 . Det er fordelene ved at gå i en specialklasse. Der bliver virkelig individuel undervisning, hvilket jeg er så glad for, da min søn er langt fremme med mange ting.

Men det er der jo også en grund til at de får-smiler- og selvfølgelig skal de børn med problematikker tages hensyn til...

Her er det så lige jeg med stolthed må sige at min søn er nummer et i klassen i matematik(og jeg er et matematik uland uden lige...griner) og mellem de bedste i de andre fag...så trods store klasser en stille dreng og en ikke altid heldig lærer, så kan de gode gener ikke holdes nede...
Nej, jeg er stolt af min store dreng, det fortjener han bare så meget...smiler- han er bare super doven, fordi han har det så let, så jeg må piske lidt nu han er blevet ældre...
Knus Eva..

Anmeld

30. juli 2009

Honningblomst

Tjuhl skriver:

nej, vi bor også på landet  og jeg ved der er en friskole hernede i byen, og der er også en helt almindelig folkeskole, men jeg har jo ikke undersøgt nogen af dem overhovedet.

Her er der to-tre stykker lige i nærheden og det er ikke børn jeg ville lade mine unger gå sammen med...synd det er sådan. Men det er jo ikke sikkert det er det samme der hvor I bor-smiler
Knus..

Anmeld

30. juli 2009

oo

Eva skriver:

Her er der to-tre stykker lige i nærheden og det er ikke børn jeg ville lade mine unger gå sammen med...synd det er sådan. Men det er jo ikke sikkert det er det samme der hvor I bor-smiler
Knus..

øv!

der er generelt to grupper af børn hernede...eller unge: den ene gruppe har tunede knallerter og ja.., og den anden gruppe er goth med pink i...

jeg satser naturligvis på, at få så overseje unger, at de starter deres egen gruppe

Anmeld

30. juli 2009

Honningblomst

Tjuhl skriver:

øv!

der er generelt to grupper af børn hernede...eller unge: den ene gruppe har tunede knallerter og ja.., og den anden gruppe er goth med pink i...

jeg satser naturligvis på, at få så overseje unger, at de starter deres egen gruppe

Det var børnene på privatskolen jeg ikke ville have mine med-smiler
De andre på folkeskolen er helt almindelige skønne unger, hvor det eneste jeg hidser mig op over er at de ikke cykler med hjelm på...men det gør min søn, heldigvis...onde mor, her er intet valg-griner
Knus

Anmeld

30. juli 2009

oo

Eva skriver:

Det var børnene på privatskolen jeg ikke ville have mine med-smiler
De andre på folkeskolen er helt almindelige skønne unger, hvor det eneste jeg hidser mig op over er at de ikke cykler med hjelm på...men det gør min søn, heldigvis...onde mor, her er intet valg-griner
Knus

nååårh okay!

ja, onde onde mor!  men ja, privatskolebørn er ofte ...

og i det hele taget er det jo bare pisseærgeligt at den danske folkeskole skal nedprioriteres på den måde, som den blir! jeg ville i hvert fald syntes det var at foretrække, at mine unger gik med andre unger fra alle samfundslag og verdensdele - og ikke kun dem hvor forældrene har økonomien mere end i orden.

ja, nu begynder jeg helt at hidse mig op...måske skulle jeg lade nogen MED børn svare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.