nu har jeg jo ikke nogen børn, men der var 28 i min klasse i folkeskolen og det var mange, men det fungerede alligevel - for mig, der er dog ingen tvivl om, at nogle af de børn der ikke var ligeså gode til dansk, engelsk osv som jeg var, de blev tabt på gulvet. jeg blev tabt med hensyn til matematik og har det stadig rigtig svært med det idag...lidt spøjst man blir gift med en matematiklærer så!
Søren er gymnasielærer og han har 4 klasser, hvilket gir 120 navne i alt. han har kun een fortsætterklasse i år, så der er lige 90 nye navne at lære efter sommerferien! det syntes jeg er rigtig mange og når jeg ser det fra hans side af katederet, så er det jo tydeligt, at det blir umuligt at få et klart billede af hver eneste af de 90 elever. de kommer direkte fra folkeskolen og skal lære at begå sig i et helt nyt uddannelsessystem, så der er uden tvivl også en del der tabes der.
jeg kunne rigtig godt tænke mig at sende evt fremtidige børn i lilleskole, for 18 børn virker da umiddelbart langt mere overskueligt end 28!!
Anmeld