Børneeksem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2014

CaWi

Aluka skriver:

Nogle der kan anbefale nogle gode produkter mod børneeksem.

Eller andre gode råd til at lindre det?

Herhjemme bruger vi voksne locobase mod vores eksem.
Vores den lilles holdes bedst i skak med A-derma produkter.
Vi bruger to cremer. En til når der er udbrud, og en til daglig.
Til hans bad og tøjvask bruger vi kun produkter der er astma allergi mærket.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2014

Fuglemor

lineog4 skriver:

Hos min egen læge fik vi intet at vide om fugt og smurte med hormoncreme uden virkning i laaaaaang tid indti, Heg sagde nu ville jeg videre i systemet.... 

Er jjo heldigvis på den anden side nu (hun fylder lige straks 11), men locobase er stadig en fastbestandel af toilettasken her hjemme. 

Og vores apotek var ikke for gode, de pegede straks på den dyreste creme og samtidig med jeg købte hormoncreme og fedtcreme spurgte jeg efter solcreme og de solgte mig en med en god del parfume - resultat et ansigt slået fuldstændig ud....

Synes de alm læger er meget dårlige. Dem vi havde ville helst ikke udskrive hormon creme til trods for der begyndte at gå betændelse i eksemen. 

Vi kommer også altid til at skulle bruge de cremer for faren bruger dem stadig. Så ekaemen slipper nok ikke lige sit tag. Men skidt man vænner sig jo til at det er sådan. Og hellere holde eksemen nede på den måde,

dere r godt nok også forskel på apoteker, det vi har har jeg fået den bedste hjælp og fik jeg ved ikke hvor mange prøver med hjem. Men ja nogen har tendens til at give de dyreste cremer som ikke altid er de bedrebedre

Anmeld

4. januar 2014

Fuglemor

lineog4 skriver:

Hos min egen læge fik vi intet at vide om fugt og smurte med hormoncreme uden virkning i laaaaaang tid indti, Heg sagde nu ville jeg videre i systemet.... 

Er jjo heldigvis på den anden side nu (hun fylder lige straks 11), men locobase er stadig en fastbestandel af toilettasken her hjemme. 

Og vores apotek var ikke for gode, de pegede straks på den dyreste creme og samtidig med jeg købte hormoncreme og fedtcreme spurgte jeg efter solcreme og de solgte mig en med en god del parfume - resultat et ansigt slået fuldstændig ud....

Synes de alm læger er meget dårlige. Dem vi havde ville helst ikke udskrive hormon creme til trods for der begyndte at gå betændelse i eksemen. 

Vi kommer også altid til at skulle bruge de cremer for faren bruger dem stadig. Så ekaemen slipper nok ikke lige sit tag. Men skidt man vænner sig jo til at det er sådan. Og hellere holde eksemen nede på den måde,

dere r godt nok også forskel på apoteker, det vi har har jeg fået den bedste hjælp og fik jeg ved ikke hvor mange prøver med hjem. Men ja nogen har tendens til at give de dyreste cremer som ikke altid er de bedrebedre

Anmeld

4. januar 2014

mele

min mellemste datter har været meget plaget af det, i de værste perioder (når det skifter i vejret altså forår/efterår) har vi været nødsaget til at behandle med hormon cremer efter anbefaling fra hudlægen.

ellers så kom i bad maks 2-3 gange om ugen, hvis det er badekar så kom kokosolie i (kan købes i matas i en plastik bøtte til under 100 kr og der er til mange gange) og så smør skiftevis ind i fedtcreme fra a-derma og helo creme, sidste nævnte kan din læge søge om tilskud til så koster den ikke ret meget.

Anmeld

4. januar 2014

mele

min mellemste datter har været meget plaget af det, i de værste perioder (når det skifter i vejret altså forår/efterår) har vi været nødsaget til at behandle med hormon cremer efter anbefaling fra hudlægen.

ellers så kom i bad maks 2-3 gange om ugen, hvis det er badekar så kom kokosolie i (kan købes i matas i en plastik bøtte til under 100 kr og der er til mange gange) og så smør skiftevis ind i fedtcreme fra a-derma og helo creme, sidste nævnte kan din læge søge om tilskud til så koster den ikke ret meget.

Anmeld

4. januar 2014

Aluka

Fuglemor skriver:

Nej, jeg er oså noget skuffet over min læge.

For det første har vi både været ved børnelæge og indlagt på børneafdelingen (af anden årsag) og der har de bare sagt at det var voldsom arp. Først da han han havde udslet i hele ansigtet, fik de mistanke om børneeksem. Og på trods af at han vågner konstant om natten fordi det klør, vil min læge ikke gøre noget ved det.

Anmeld

4. januar 2014

Aluka

Tin skriver:

Vores søn lider meget af det, især om vinteren og det er virkelig frygteligt.
Når han er slemt ramt så behandler vi med Mildison. En mild homoncreme der kan købes uden resept på apoteket. Der er virkelig effektivt. Derudover har vi en creme fra Decubal til hovedbunden,hvor han i perioder er slemt medtaget. Den er super god, og også købt på apotek uden resept. Beregnet til psoriasis. Derudover bruger vi Locobase eller Aderma fedt creme ved bad mv. Mandelolie er forøvrigt også godt til
hovedbunden. Hvis en løsning skal findes her og nu, kan kartoffelmel pudret på udbruddet tage den værste kløe..

Pas på med vaskepulver,sæbe,shampoo mv. Brug kun noget uden parfurme.

Mvh Tina

Ja vi bruger mildison creme og det hjælper. Men han klør stadig helt vanvittigt om natten, kunne være vi skulle prøve kartoffelmel

Anmeld

4. januar 2014

Aluka

lineog4 skriver:

Jeg gik til en børnelæge med speciale i allergi ds min datter havde det, jeg havde smurt og smurt med hormoncreme og det hjalp ikke indtil han sagde det ikke hjalp uden fugt.

hans råd var locobase ds den var præcis lige  god som de dyre fedtcremer. Jeg smurte to gange om dagen med den røde locobase: en gang før lur og en gang før natten. Om morgenen og efter bad smurte jeg med den gule (og mere hvis eksemen var slem). Og vupti med den behandling begyndte hormoncreme at hjælpe.... Jeg har stadig "kun" locobase i huset - kan også finde påsat bruge det til mig selv. Det er kun min datter der har en sensibel hud som mig og selvom hun er 10 kan hun stadig få lidt men på med den røde locobase og så kan vi holde det nede.

Ja vi ville også bede vores læge om at sende os videre. Hun vil overhovedet ikke hjælpe os.

Hvor hurtigt begyndte det at virke efter i begyndte på fugtgivende creme? Han klør elt vildt i det om natten 

Anmeld

4. januar 2014

Bettina90

Aluka skriver:

Nogle der kan anbefale nogle gode produkter mod børneeksem.

Eller andre gode råd til at lindre det?

Har selv lidt af det, og archiv creme fungerer godt for mig  Kan købes på apoteket

Anmeld

4. januar 2014

Fuglemor

Aluka skriver:

Nej, jeg er oså noget skuffet over min læge.

For det første har vi både været ved børnelæge og indlagt på børneafdelingen (af anden årsag) og der har de bare sagt at det var voldsom arp. Først da han han havde udslet i hele ansigtet, fik de mistanke om børneeksem. Og på trods af at han vågner konstant om natten fordi det klør, vil min læge ikke gøre noget ved det.

Jeg giver intet for de læger.

nu kom vi til hudlægen gennem vores tryg sundhedsforsikring. Ellers koster det vist 2200 kr. Men de penge ville jeg godt have givet ud. Men i har ikke den mulighed?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.