Børneeksem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.186 visninger
27 svar
0 synes godt om
3. januar 2014

Aluka

Nogle der kan anbefale nogle gode produkter mod børneeksem.

Eller andre gode råd til at lindre det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2014

Sjwf

Hej
Jeg led selv rigtig meget af børneeksem da jeg var barn, og har det også stadig dog heldigvis i noget middel grad.

For mig er det som regel værst i vinter månederne hvor luften er meget kold og tør.

Men en god fed crem eks. La roche-posay som kan købes på apoteket, og hvis det er rigtig slemt har jeg en crem der hedder locoid, men den er receptpligtig.
Håber det kunne hjælpe lidt

Anmeld

3. januar 2014

Tin

Profilbillede for Tin
Aluka skriver:

Vores søn lider meget af det, især om vinteren og det er virkelig frygteligt.
Når han er slemt ramt så behandler vi med Mildison. En mild homoncreme der kan købes uden resept på apoteket. Der er virkelig effektivt. Derudover har vi en creme fra Decubal til hovedbunden,hvor han i perioder er slemt medtaget. Den er super god, og også købt på apotek uden resept. Beregnet til psoriasis. Derudover bruger vi Locobase eller Aderma fedt creme ved bad mv. Mandelolie er forøvrigt også godt til
hovedbunden. Hvis en løsning skal findes her og nu, kan kartoffelmel pudret på udbruddet tage den værste kløe..

Pas på med vaskepulver,sæbe,shampoo mv. Brug kun noget uden parfurme.

Mvh Tina

Anmeld

3. januar 2014

Fuglemor

Aluka skriver:

Vi har haft vores den mindste til en special hudlæge. Kg hun anbefalede daglige bade. Man tror normalt det udtørrer huden men for at få cremen vasket af og holde huden ren så er det nødvendigt. Og det skal være en mild sæbe. Lige nu bruge vi baby bad fra mini risk. Men har også brug den fra A-Derma.

vi har to forskellige hormon cremer, den som bruges på kroppen er både hormon creme samt der er noget bakterie dræbende i. Og til numse, under arme, i ansigt og hovedbund har vi en mildere hormon creme. Når hun er smurt med hormon creme så bruger vi for det meste den fede creme fra A-Derma. Men er det rigtig slemt bruger vi creme der hedder Ceridal. Den er meget fed. Har også brugt locobase creme men den synes vi ikke er god.

Anmeld

3. januar 2014

Fuglemor

Vi har fået at vide at vi endelig ikke må bruge olie da det lukker huden inde så den ikke kan ånde. Begge hormon cremer er på recept. Den mildee r locoid mens den anden hedder fucibet. Men den har vores hudlæge udskrevet og tvivler på en alm læge vil give det. Vores læge er i hvert fald ikke glad når vi skal forny recepten. Men de kan ikke sige så meget. 

Vores er medtaget hele året rundt, men nogen perioder er bedre end andre. Jeg har fået at vide man helst ikke skal have dem i sandkassE. Det skal åbenbart irritere huden. Vores datters eksem bliver slem hvis hun får noget hun ikke tåler. Så nogen gange kan allergi udløse eksem. Så det er da værd at få lægen til at tjekke. 

Gå på apoteket og forklar din situation. Det gjorde vi og fik en masse forskellige prøver med hjem på creme så vi kunne finde den eksemen reagerede bedst på

Anmeld

4. januar 2014

MorDk

Min søn lider af børneeksem og det er værst i vinterhalvåret. 

Herhjemme har vi prøvet ALT! Og vores læge har sagt at vi lige så godt kan købe en billig fra MATAS de stribet eller Body Butter fra Änglamark (den bruger vi) Det er effektiv. Den er fed og absorberes hurtigt. Den er god. Han kommer ikke i bad hver dag. Og når han bader så sørger vi får det ikke er i for varmt vand. Køligt vand dulmer kløen og udslættet mindskes en smule. 

Anmeld

4. januar 2014

lineog4

Jeg gik til en børnelæge med speciale i allergi ds min datter havde det, jeg havde smurt og smurt med hormoncreme og det hjalp ikke indtil han sagde det ikke hjalp uden fugt.

hans råd var locobase ds den var præcis lige  god som de dyre fedtcremer. Jeg smurte to gange om dagen med den røde locobase: en gang før lur og en gang før natten. Om morgenen og efter bad smurte jeg med den gule (og mere hvis eksemen var slem). Og vupti med den behandling begyndte hormoncreme at hjælpe.... Jeg har stadig "kun" locobase i huset - kan også finde påsat bruge det til mig selv. Det er kun min datter der har en sensibel hud som mig og selvom hun er 10 kan hun stadig få lidt men på med den røde locobase og så kan vi holde det nede.

Anmeld

4. januar 2014

Fuglemor

lineog4 skriver:

Jeg gik til en børnelæge med speciale i allergi ds min datter havde det, jeg havde smurt og smurt med hormoncreme og det hjalp ikke indtil han sagde det ikke hjalp uden fugt.

hans råd var locobase ds den var præcis lige  god som de dyre fedtcremer. Jeg smurte to gange om dagen med den røde locobase: en gang før lur og en gang før natten. Om morgenen og efter bad smurte jeg med den gule (og mere hvis eksemen var slem). Og vupti med den behandling begyndte hormoncreme at hjælpe.... Jeg har stadig "kun" locobase i huset - kan også finde påsat bruge det til mig selv. Det er kun min datter der har en sensibel hud som mig og selvom hun er 10 kan hun stadig få lidt men på med den røde locobase og så kan vi holde det nede.

Der skal altid en anden creme til også. Men hvis man ikke får det at vide kan man jo ikke prøve deT af. Min mand bruger også locobase og den virker godt på ham. Men den har ingen effekt hos vores datter. Så det er også forskelligt men de fleste apoteker er heldigvis søde til at give prøver på forskellige cremer.

men er glad for at høre i har fundet noget der hjælper. børne eksem er et helvede. Og alt det tid man bruger på at smøre ind osv. jeg har oplevet folk der siger godt det ikke er dem og det må tage lang tid, men det er utroligt hvad man lærer at leve med. Jeg ville synes det var underligt hvis vi ikke skulle smøre

Anmeld

4. januar 2014

lineog4

Der skal altid en anden creme til også. Men hvis man ikke får det at vide kan man jo ikke prøve deT af. Min mand bruger også locobase og den virker godt på ham. Men den har ingen effekt hos vores datter. Så det er også forskelligt men de fleste apoteker er heldigvis søde til at give prøver på forskellige cremer.

men er glad for at høre i har fundet noget der hjælper. børne eksem er et helvede. Og alt det tid man bruger på at smøre ind osv. jeg har oplevet folk der siger godt det ikke er dem og det må tage lang tid, men det er utroligt hvad man lærer at leve med. Jeg ville synes det var underligt hvis vi ikke skulle smøre

Hos min egen læge fik vi intet at vide om fugt og smurte med hormoncreme uden virkning i laaaaaang tid indti, Heg sagde nu ville jeg videre i systemet.... 

Er jjo heldigvis på den anden side nu (hun fylder lige straks 11), men locobase er stadig en fastbestandel af toilettasken her hjemme. 

Og vores apotek var ikke for gode, de pegede straks på den dyreste creme og samtidig med jeg købte hormoncreme og fedtcreme spurgte jeg efter solcreme og de solgte mig en med en god del parfume - resultat et ansigt slået fuldstændig ud....

Anmeld

4. januar 2014

livhemdrup

Her hjemme bruge vi helo creme. Kan kun bestilles via fåborg onLine apotek men det virker. Og det er ikke helosan salve men HELO creme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.