LCHF, Paleo, low cabo osv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.428 visninger
28 svar
9 synes godt om
3. januar 2014

L&V

Jeg savner lidt inspiration til div. måltider der er under den type diæt? Hva får i andre til morgen, middag og aften og der i mellem..

Hva har i haft sværest ved at undvære og hvad hitter?

Og har i en ugentlig "spisedag"?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2014

MyLove E

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Jeg savner lidt inspiration til div. måltider der er under den type diæt? Hva får i andre til morgen, middag og aften og der i mellem..

Jeg følger gerne :-D

Anmeld

3. januar 2014

L&V

MyLove E skriver:

Jeg følger gerne :-D

Du ska være mere end velkommen

Anmeld

3. januar 2014

MsDane

Vi har netop lige spist paleo-risotto (blomkålsris) med grillet kylling, det var totalt lækkert! I morgen bruger vi den anden halvdel af kyllingen på helt tynde omeletter a la pandekager med krydret kylling og salat. Søndag bruger vi den anden halvdel af blomkålet fra risottoen til kødsovs og blomkålsris. Har handlet for 150 kr til tre dage - så det er ikke engang dyrt.
Spiser grød til morgenmad og rugbrød til frokost, ikke 100% paleo eller low carb, men det fungerer i hverdagen

Anmeld

3. januar 2014

L&V

MsDane skriver:

Vi har netop lige spist paleo-risotto (blomkålsris) med grillet kylling, det var totalt lækkert! I morgen bruger vi den anden halvdel af kyllingen på helt tynde omeletter a la pandekager med krydret kylling og salat. Søndag bruger vi den anden halvdel af blomkålet fra risottoen til kødsovs og blomkålsris. Har handlet for 150 kr til tre dage - så det er ikke engang dyrt.
Spiser grød til morgenmad og rugbrød til frokost, ikke 100% paleo eller low carb, men det fungerer i hverdagen

Det lyder godt nok os bare super lækkert..

Det er os det med brødet jeg frygter mest og pasta men der har jeg fundet opskrifter på noget man selv kan lave..

Kan det så ses på vægten?

Anmeld

3. januar 2014

Mamalou

MsDane skriver:

Har du en opskrift på risottoen?

Til TS følger også med

Vh. Louise

Anmeld

3. januar 2014

MsDane

Det lyder godt nok os bare super lækkert..

Det er os det med brødet jeg frygter mest og pasta men der har jeg fundet opskrifter på noget man selv kan lave..

Kan det så ses på vægten?

Er næsten lige startet.. Så har ikke vejet mig endnu, men kombineret med træning regner jeg bestemt med resultater! ;-)
Altså det der paleobrød indeholder jo rigtig mange kalorier, så jeg holder mig til rigtig rugbrød...

Anmeld

3. januar 2014

MsDane

Mamalou skriver:

Har du en opskrift på risottoen?

Til TS følger også med

Vh. Louise

Svitser løg og hvidløg, tilsætter blomkålsris og en god dl fond, koger ind og smider ristede champignon og persille i.. Meget ligesom almindelig risotto og det smager virkelig godt!
Man kan også putte parmesanost i, men det bryder jeg mig ikke om

Anmeld

3. januar 2014

lineog4

Jeg kører det ikke fuldstændig har gjort men det holdt ikke i længden også selvom det uden tvivl gav gode resultater på vægten, men det er bare ikke en realistisk madfredmtid for mig 

Men du kan feks. Lave lasagne hvor du erstatter pasta med hvidkål. Men egentlig fandt jeg ud af det ikke var så meget brød, pasta og ris jeg savnede men mere kartofler - jeg spiser ellers ikke meget kartofler, men bruger det meget i supper. Det var også linser, kikærter osv som man vist godt må i palæo???? 

Anmeld

3. januar 2014

Mamalou

MsDane skriver:

Svitser løg og hvidløg, tilsætter blomkålsris og en god dl fond, koger ind og smider ristede champignon og persille i.. Meget ligesom almindelig risotto og det smager virkelig godt!
Man kan også putte parmesanost i, men det bryder jeg mig ikke om

Lyder lækkert! Hvordan laver med risene af blomkål? Sort, men skal have det skåret ud i pap

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.