ingen legetøj hos far....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2014

Anonym trådstarter

newsence skriver:

Både og hvis du spørger mig. Syntes du holder barnet som gidsel ved at nægte ham tid grundet dine ideer om hvad der bør være. Du må stole på at far nok skal stimulere. Kan heller ikke forstå han siger nej men det kan og bør du ikke blande dig i. Og syntes du går over stregen med at skrive at hvis han ikke gør som du vil så vil du holde barnet fra at få mere tid. Fars tid er fars tid og du ved jo ikke om ham laver legeaftaler eller andet så behovet dækkes og du har heller ikke krav på at vide det.
Mon ikke han har kontaktet statsforvaltningen for at få en aftale du ikke bare kan bryde når tingene ikke er som du vil.. Det ville jeg have gjort. Så hellere en fast aftale.

Så ja hvis du spørger mig så er du gået for vidt og har misbrugt din magt på en ubehagelig måde. Og kan godt forstå han går i baglås. Et barn behøver ikke legetøj for at blive stimuleret ( nogen sværger til at børn ingen har men bruger fantasi. Er ikke en af dem men det kan godt lade sig gøre.. Så ingen legetøj hos far er absolute ikke nødvendigt og han kan sakkens få alle behov dækket.

Så syntes du bør skrive at det var forkert af dug og at du self ikke vil bruge hans tid med barn som gidsel og så vil jeg foreslå at I får en aftale om samvær på skrift også med hvornår samvær skal udvides til en hel weekend eller hvad I nu bliver enige om at ende med.

vi har en aftale i sfv der siger at han ikke skal ha overnatning inden barnet er 2½ så vi har været der så nej det er nok helt sikkert ikke det han bruger sin tid på....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2014

TNBC

Anonym skriver:

jo da selvfølgelig må han have sit barn...... det er skam stadig planen han skal det........ fra næste uge....

Jeg forstår bare ikke hvordan man kan afvise at få legetøj ganske gratis.... andre end mig der har tilbudt ham det...... og så indrømme at det er fordi han ikke vil skippe sine egne ting????  det er sku da dit barn... og så vil du ikke af med en skide reol eller en skammel der står i hjørnet..... så forstår man vist ikke heeelt hvad det drejer sig om......

men jeg agter heller ikke at køre mere i det...

jeg giver hende bare en pose legetøj med og så er den prut slået

Nok bare mig der ikke forstår hvordan man kan vælge sine egne ting frem for at barnet kan få lidt ting til når h*n er der.....

Nu skal du huske på at faren kun har haft barnet en halv/hel dag i hver 14dag, resten tiden er han sig selv, og bruger måske den plads der er i stuen, fordi han kan. Og så kommer du og mener at han sagtens kan flytte rundt på det hele for to dage om måneden??? og resten af tiden skulle det bare stå der.. Selvfølgelig må man ofre lidt for sit barn, men han har et lille sted, der er jo en chance for når barnet er større og skal være der mere, at han finder et større sted så barnet kan få sit eget værelse.

Lad vær med at gør mere ud af det og lad vær med at spørg hele tiden. Jeg ville blive irriteret, hvis jeg havde sagt nej tak flere gange og folk blev ved med at spørge. I det mindste vil han have sin datter hos sig og hun er sund, rask og glad, så ville jeg ikke gå så meget op i hvordan det var hjemme hos ham og hvad de lavede.

Anmeld

2. januar 2014

Anitta Kristiansen

så længe dit barn virker glad og tilfreds med at komme hjem til far er der jo intet galt i han ikke har mere. nogen gange kan legetøjet også blive for meget. et barn har bedst af at der kun er få ting af gangen, da det skaber forvirring over at der kan være for meget.
der ud over er det hellere ikke fedt at have et helt rum eller hjørne at se på hvis ikke man ser sit barn så meget, det kan skabe ubehagelig tanker om hvorfor man ikke var en del af det eller andet. Jeg har haft mit barn som dele barn, til faren sagde fra, når min søn ikke var hjemme var det ubehageligt at kigge på hans værelse for ønskede han var der hele tiden, så jeg lukkede alt der ind og lukkede så jeg ikke blev mindet om det, det er fx ikke let hvis barnet har et hjørne i stuen, og det kan ikke komme væk.
det er ikke altid let at forstå hvad der foregår i farens hoved, men er bedre at tage det med ro og undgå sure miner og tag det når i ses, frem for sms beskeder der bliver misforstået.
Håber det kunne give en smule forståelse, men som sagt kan være af mange grunde.

Anmeld

2. januar 2014

stjernehimmel

NYD at barnets far er der og vil sit barn....  Jeg tvivler faktisk på at barnet tænker på Legesager når det er der.... Hende af min brugte aldrig sit da hun ikke havde tid da de hyggede på andre måder og var ude osv.....

igen nyd faderen vil sit barn, la vær at ødlæg det fordi du ikke får det som du synes og LA vær at brug dit barn som våben mod ham....la vær at ødelæg noget værdifuldt pga egene behov

Anmeld

2. januar 2014

janne1986

Anonym skriver:

Godaften

Har altså lige brug for at læsse af herinde....

Jeg er godt nok anonym da barnets far ved jeg er herinde.....

Hvor er jeg bare ja ved ikke om jeg er direkte ked.... er nok mere skuffet...

Sagen er den at jeg har et barn på snart 2 år som indtil nu har set sin far hver 14 dag uden overnatning.... nu skal barnet overnatte for første gang næste lørdag og det har jeg det egentlig fint med.... barnet er glad for far og omvendt......

Far bor i en MEGET lille lejlighed... det har jeg som sådan heller ikke noget problem med.. og kommer jo egentlig heller ikke mig ved  det der gør mig skuffet er at hver gang jeg tilbyder ham noget legetøj til vores barn takker han nej men svaret..... det har jeg ikke plads til   senest i søndags hvor jeg tilbød ham et legekøkken da jeg har fået et ekstra..... og ved vores barn eeeeeelsker at lege med det.... men nej det har jeg ikke plads til.....

bliver sku så ked for seriøst han har ikke noget legetøj til barnet overhovedet.... en lille stofdukke og to biler det er hvad der er af legetøj.....  Jeg siger ikke at vores barn skal overøses med legetøj men altså barnet har jo da brug for lidt legetøj for at blive stimuleret og for at synes det er skægt og for at de sammen kan sidde og lege noget barnet godt kan li eller er jeg helt forkert på den???  bare lidt lego.. pudslespil .. en lille dukkevogn eller noget.....  Men altså hans svar er at det er der ikke plads til i hans stue for så skal han fjerne noget af hans eget.....altså har set hans stue og han kan SAGTENS ha et lille hjørne han evt ku lave til barnets lille legeplads

Får det helt skidt i maven når jeg tænker på at der bare ikke er noget spændende og sjovt legetøj til vores barn.... og det er der ikke fordi han ikke vil undvære nogen af sine egne ting???  Jeg mener er det for meget forlangt at man ønsker at faderen i det mindste viser at han giver plads til barnet og prøvet at opfylde barnets behov for leg og stimuli mens barnet er der??.....

Jeg har  sagt til ham at jeg hjertens gerne vil hjælpe ham hvis han mangler ideer til hvordan han kan få plads... og vil gerne give ham lidt legetøj herhjemme fra.. men det ville han ikke og har faktisk ikke svaret overhovedet.... så skrev jeg at okay fint jeg kan ikke gøre noget ved du ikke vil ofrer lidt plads på dit barn så h*n kan få sit eget lille hyggehjørne med lidt legetøj..... men ved du hvad.. så kan h*n bare ikke være længere ved dig end nu... altså en overnatning....... det er da en af vores opgaver som forældre at sørge for vores barn har noget at underholde sig med og sørge for at barnet bliver stimuleret og er glad og tilfreds.... (altså sorry men man kommer altså ikke langt med en stofdukke der er fedtet og ulækker og to biler der er 20 år gammel)... og jaaaaa... så har jeg ikke hørt fra ham siden

Altså kan jo ikke selv gøre ved jeg føler som jeg gør..... men er det helt hen i hegnet???? eller???

Blir egentlig lidt paf... 

Du skriver barnet er glad for sin far osv. Og det tyder da på med mine øjne at de hygger sig, og det kan jo være de bruger tiden på noget andet end og lege inden døre? 

Anmeld

2. januar 2014

Kløver

Nu skriver du selv at han bor i en meget lille lejlighed, og så kan jeg godt forstå hvis det bliver for meget med et feks legekøkken. Havde jeg fået den besked du har givet, var jeg nok også blevet sur eller fornærmet.

Hvis du så gerne vil have jeres datter har noget at lege med, så lav en lille rygsæk med hans yndlings legetøj hver gang, som han kan have med derud og tage med hjem igen. Vi gør det feks hvis vores skal ud til bedsterne eller derud på overnatning. Det kan være nogle biler, skinner til en lille brio togbane, en hr skæg "tablet" puslespil, ting til at tegne med, et par gryder og lidt tilbehør fra legekøkkenet eller hvad der nu er spændende for din datter

Jeg havde helt op i en stor alder, ingen legesager stående hos min far jeg så hver 2 weekend. Og jeg manglede det aldrig, jeg fandt andre måder at lege på, og ja et par stykker papir og hans penalhus kunne der bruges meget tid med, hans ørebøffer, musik osv

Når far har så lidt plads forstår jeg ham godt når han ikke har jeres datter oftere, og det kan jo være med tiden han får råd til noget større hvor der kan være plads til noget, men der er mange andre måder at stimulere børn eller lege, og har som sagt aldrig selv haft eget værelse eller mit eget hjørne eller legetøj hos far. I mange år, slog han en sovesofa ud, som blev til 3 kvart seng og så sov vi begge der, senere tog han en drømmeseng når jeg var der, og da han fandt sin kone, var det enten madras på gulvet eller en seng på deres lukkede altan
Tror vi i dag kræver mere hvor mindre sagtens kan løse og fungere uden at det bliver et problem.

Nyd at din datter og far kan få hyggetider sammen, og hun har jo en stabil base med en masse legetøj hos dig

Anmeld

2. januar 2014

Anonym trådstarter

tak for alle jeres svar og imput.... det er altid rart at høre andres meninger omkring det

Jeg har haft en lang snak med barnets far og vi har fundet ud af det så det var rart  og selvfølgelig som det så ofte sker på sms så misforstod vi faktisk ret så meget hinanden........ derfor greb jeg knoglen og ringede......

men tak for jeres input i hvert fald

Anmeld

2. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Godaften

Har altså lige brug for at læsse af herinde....

Jeg er godt nok anonym da barnets far ved jeg er herinde.....

Hvor er jeg bare ja ved ikke om jeg er direkte ked.... er nok mere skuffet...

Sagen er den at jeg har et barn på snart 2 år som indtil nu har set sin far hver 14 dag uden overnatning.... nu skal barnet overnatte for første gang næste lørdag og det har jeg det egentlig fint med.... barnet er glad for far og omvendt......

Far bor i en MEGET lille lejlighed... det har jeg som sådan heller ikke noget problem med.. og kommer jo egentlig heller ikke mig ved  det der gør mig skuffet er at hver gang jeg tilbyder ham noget legetøj til vores barn takker han nej men svaret..... det har jeg ikke plads til   senest i søndags hvor jeg tilbød ham et legekøkken da jeg har fået et ekstra..... og ved vores barn eeeeeelsker at lege med det.... men nej det har jeg ikke plads til.....

bliver sku så ked for seriøst han har ikke noget legetøj til barnet overhovedet.... en lille stofdukke og to biler det er hvad der er af legetøj.....  Jeg siger ikke at vores barn skal overøses med legetøj men altså barnet har jo da brug for lidt legetøj for at blive stimuleret og for at synes det er skægt og for at de sammen kan sidde og lege noget barnet godt kan li eller er jeg helt forkert på den???  bare lidt lego.. pudslespil .. en lille dukkevogn eller noget.....  Men altså hans svar er at det er der ikke plads til i hans stue for så skal han fjerne noget af hans eget.....altså har set hans stue og han kan SAGTENS ha et lille hjørne han evt ku lave til barnets lille legeplads

Får det helt skidt i maven når jeg tænker på at der bare ikke er noget spændende og sjovt legetøj til vores barn.... og det er der ikke fordi han ikke vil undvære nogen af sine egne ting???  Jeg mener er det for meget forlangt at man ønsker at faderen i det mindste viser at han giver plads til barnet og prøvet at opfylde barnets behov for leg og stimuli mens barnet er der??.....

Jeg har  sagt til ham at jeg hjertens gerne vil hjælpe ham hvis han mangler ideer til hvordan han kan få plads... og vil gerne give ham lidt legetøj herhjemme fra.. men det ville han ikke og har faktisk ikke svaret overhovedet.... så skrev jeg at okay fint jeg kan ikke gøre noget ved du ikke vil ofrer lidt plads på dit barn så h*n kan få sit eget lille hyggehjørne med lidt legetøj..... men ved du hvad.. så kan h*n bare ikke være længere ved dig end nu... altså en overnatning....... det er da en af vores opgaver som forældre at sørge for vores barn har noget at underholde sig med og sørge for at barnet bliver stimuleret og er glad og tilfreds.... (altså sorry men man kommer altså ikke langt med en stofdukke der er fedtet og ulækker og to biler der er 20 år gammel)... og jaaaaa... så har jeg ikke hørt fra ham siden

Altså kan jo ikke selv gøre ved jeg føler som jeg gør..... men er det helt hen i hegnet???? eller???

Børn i den alder kan sagtens finde ud af at underholde sig uden legetøj i et par dage. Min dreng har masser af legetøj, men mange gange leger han med ting og sager vi har i lejligheden. Farmor og farfar har legetøj han ikke rigtig gider mere, men han keder sig ikke alligevel når vi er der, for så leger han bare med en kost han lige fandt i køkkenet, puderne fra sofaen, leger bus med stole, laver mad i skål fra køkkenet osv. Altsammen ganske fint stimulerende lege

Anmeld

2. januar 2014

Newsence

Anonym skriver:

tak for alle jeres svar og imput.... det er altid rart at høre andres meninger omkring det

Jeg har haft en lang snak med barnets far og vi har fundet ud af det så det var rart  og selvfølgelig som det så ofte sker på sms så misforstod vi faktisk ret så meget hinanden........ derfor greb jeg knoglen og ringede......

men tak for jeres input i hvert fald

Godt at høre. Det er klart til barnets bedste at I kan samarbejde. Super flot gået

Anmeld

2. januar 2014

Anonym trådstarter

newsence skriver:

Godt at høre. Det er klart til barnets bedste at I kan samarbejde. Super flot gået

kan ikke være mere enig med dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.