Nu skriver du selv at han bor i en meget lille lejlighed, og så kan jeg godt forstå hvis det bliver for meget med et feks legekøkken. Havde jeg fået den besked du har givet, var jeg nok også blevet sur eller fornærmet.
Hvis du så gerne vil have jeres datter har noget at lege med, så lav en lille rygsæk med hans yndlings legetøj hver gang, som han kan have med derud og tage med hjem igen. Vi gør det feks hvis vores skal ud til bedsterne eller derud på overnatning. Det kan være nogle biler, skinner til en lille brio togbane, en hr skæg "tablet" puslespil, ting til at tegne med, et par gryder og lidt tilbehør fra legekøkkenet eller hvad der nu er spændende for din datter
Jeg havde helt op i en stor alder, ingen legesager stående hos min far jeg så hver 2 weekend. Og jeg manglede det aldrig, jeg fandt andre måder at lege på, og ja et par stykker papir og hans penalhus kunne der bruges meget tid med, hans ørebøffer, musik osv
Når far har så lidt plads forstår jeg ham godt når han ikke har jeres datter oftere, og det kan jo være med tiden han får råd til noget større hvor der kan være plads til noget, men der er mange andre måder at stimulere børn eller lege, og har som sagt aldrig selv haft eget værelse eller mit eget hjørne eller legetøj hos far. I mange år, slog han en sovesofa ud, som blev til 3 kvart seng og så sov vi begge der, senere tog han en drømmeseng når jeg var der, og da han fandt sin kone, var det enten madras på gulvet eller en seng på deres lukkede altan
Tror vi i dag kræver mere hvor mindre sagtens kan løse og fungere uden at det bliver et problem.
Nyd at din datter og far kan få hyggetider sammen, og hun har jo en stabil base med en masse legetøj hos dig
Anmeld