ingen legetøj hos far....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.842 visninger
20 svar
37 synes godt om
2. januar 2014

Anonym trådstarter

Godaften

Har altså lige brug for at læsse af herinde....

Jeg er godt nok anonym da barnets far ved jeg er herinde.....

Hvor er jeg bare ja ved ikke om jeg er direkte ked.... er nok mere skuffet...

Sagen er den at jeg har et barn på snart 2 år som indtil nu har set sin far hver 14 dag uden overnatning.... nu skal barnet overnatte for første gang næste lørdag og det har jeg det egentlig fint med.... barnet er glad for far og omvendt......

Far bor i en MEGET lille lejlighed... det har jeg som sådan heller ikke noget problem med.. og kommer jo egentlig heller ikke mig ved  det der gør mig skuffet er at hver gang jeg tilbyder ham noget legetøj til vores barn takker han nej men svaret..... det har jeg ikke plads til   senest i søndags hvor jeg tilbød ham et legekøkken da jeg har fået et ekstra..... og ved vores barn eeeeeelsker at lege med det.... men nej det har jeg ikke plads til.....

bliver sku så ked for seriøst han har ikke noget legetøj til barnet overhovedet.... en lille stofdukke og to biler det er hvad der er af legetøj.....  Jeg siger ikke at vores barn skal overøses med legetøj men altså barnet har jo da brug for lidt legetøj for at blive stimuleret og for at synes det er skægt og for at de sammen kan sidde og lege noget barnet godt kan li eller er jeg helt forkert på den???  bare lidt lego.. pudslespil .. en lille dukkevogn eller noget.....  Men altså hans svar er at det er der ikke plads til i hans stue for så skal han fjerne noget af hans eget.....altså har set hans stue og han kan SAGTENS ha et lille hjørne han evt ku lave til barnets lille legeplads

Får det helt skidt i maven når jeg tænker på at der bare ikke er noget spændende og sjovt legetøj til vores barn.... og det er der ikke fordi han ikke vil undvære nogen af sine egne ting???  Jeg mener er det for meget forlangt at man ønsker at faderen i det mindste viser at han giver plads til barnet og prøvet at opfylde barnets behov for leg og stimuli mens barnet er der??.....

Jeg har  sagt til ham at jeg hjertens gerne vil hjælpe ham hvis han mangler ideer til hvordan han kan få plads... og vil gerne give ham lidt legetøj herhjemme fra.. men det ville han ikke og har faktisk ikke svaret overhovedet.... så skrev jeg at okay fint jeg kan ikke gøre noget ved du ikke vil ofrer lidt plads på dit barn så h*n kan få sit eget lille hyggehjørne med lidt legetøj..... men ved du hvad.. så kan h*n bare ikke være længere ved dig end nu... altså en overnatning....... det er da en af vores opgaver som forældre at sørge for vores barn har noget at underholde sig med og sørge for at barnet bliver stimuleret og er glad og tilfreds.... (altså sorry men man kommer altså ikke langt med en stofdukke der er fedtet og ulækker og to biler der er 20 år gammel)... og jaaaaa... så har jeg ikke hørt fra ham siden

Altså kan jo ikke selv gøre ved jeg føler som jeg gør..... men er det helt hen i hegnet???? eller???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes det er lidt overdrevent at reagere på den måde, og ka endelig godt forstå at han ik har svaret tilbage.

Men altså syntes også godt at han ku ha lidt flere ting. 

Hvis jeg var dig ville jeg bare sende en lille taske med lidt legetøj med, som så bare sku med tilbage igen! Vh stine

Anmeld

2. januar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Godaften

Sagen er den at jeg har et barn på snart 2 år som indtil nu har set sin far hver 14 dag uden overnatning.... nu skal barnet overnatte for første gang næste lørdag og det har jeg det egentlig fint med.... barnet er glad for far og omvendt......

Far bor i en MEGET lille lejlighed... det har jeg som sådan heller ikke noget problem med.. og kommer jo egentlig heller ikke mig ved  det der gør mig skuffet er at hver gang jeg tilbyder ham noget legetøj til vores barn takker han nej men svaret..... det har jeg ikke plads til   senest i søndags hvor jeg tilbød ham et legekøkken da jeg har fået et ekstra..... og ved vores barn eeeeeelsker at lege med det.... men nej det har jeg ikke plads til.....

bliver sku så ked for seriøst han har ikke noget legetøj til barnet overhovedet.... en lille stofdukke og to biler det er hvad der er af legetøj.....  Jeg siger ikke at vores barn skal overøses med legetøj men altså barnet har jo da brug for lidt legetøj for at blive stimuleret og for at synes det er skægt og for at de sammen kan sidde og lege noget barnet godt kan li eller er jeg helt forkert på den???  bare lidt lego.. pudslespil .. en lille dukkevogn eller noget.....  Men altså hans svar er at det er der ikke plads til i hans stue for så skal han fjerne noget af hans eget.....altså har set hans stue og han kan SAGTENS ha et lille hjørne han evt ku lave til barnets lille legeplads

Får det helt skidt i maven når jeg tænker på at der bare ikke er noget spændende og sjovt legetøj til vores barn.... og det er der ikke fordi han ikke vil undvære nogen af sine egne ting???  Jeg mener er det for meget forlangt at man ønsker at faderen i det mindste viser at han giver plads til barnet og prøvet at opfylde barnets behov for leg og stimuli mens barnet er der??.....

Jeg har  sagt til ham at jeg hjertens gerne vil hjælpe ham hvis han mangler ideer til hvordan han kan få plads... og vil gerne give ham lidt legetøj herhjemme fra.. men det ville han ikke og har faktisk ikke svaret overhovedet.... så skrev jeg at okay fint jeg kan ikke gøre noget ved du ikke vil ofrer lidt plads på dit barn så h*n kan få sit eget lille hyggehjørne med lidt legetøj..... men ved du hvad.. så kan h*n bare ikke være længere ved dig end nu... altså en overnatning....... det er da en af vores opgaver som forældre at sørge for vores barn har noget at underholde sig med og sørge for at barnet bliver stimuleret og er glad og tilfreds.... (altså sorry men man kommer altså ikke langt med en stofdukke der er fedtet og ulækker og to biler der er 20 år gammel)... og jaaaaa... så har jeg ikke hørt fra ham siden

Altså kan jo ikke selv gøre ved jeg føler som jeg gør..... men er det helt hen i hegnet???? eller???

Du mener at faren ikke må have sit eget barn, fordi han ikke har noget legetøj?? Den besked ville jeg faktisk også blive fornærmet over.

Jeg har da passet min nevø hjemme hos min far(som ikke har meget legetøj til en lille dreng) og vi har da klaret også fint. Vi hyggede os uden en masse legetøj.
Man kan jo gå ud og lave noget. Tegne, bage.. Det er jo gået fint ind til videre, hvorfor skulle det så ikke gå bare fordi det er med overnatning?

Barnet er vel ikke ked af det når det har været hos faren, kedet sig..
Jeg synes du skal lade vær med at plage ham over det, så længe barnet har det godt og ikke bare blive plantet foran tvet.

Anmeld

2. januar 2014

Elbæk

Anonym skriver:

Godaften

Ja, det er da super surt at han ikke har ret meget legetøj. Men det kan være at han prioritere anderledes, og istedet er meget ude med hende, fx legeplads osv. 

Men ellers pak en kuffert med hendes yndlings legetøj, som hun kan tage med frem og tilbage, så står det ikke og fylder ved ham, og hun får noget mere at lege med.

Anmeld

2. januar 2014

modesty

Godaften

Jeg synes det er helt utilstedeligt at true faren med at han ikke må se barnet mere end én overnatning hvis ikke han får mere legetøj (og desuden er det ikke dig der bestemmer hvor meget han må se sit barn).

Ja, det ville da være fint at han havde lidt mere legetøj, og ja, han kunne sikkert godt have været lidt mere samarbejdsvillig, men herregud, et barn på 2 år dør sgu ikke af at være uden legetøj i en dag eller to (eller tre). Snart er barnet stort nok til selv at efterspørge legetøj når hun er på besøg hos far, og så skal der nok komme andre boller på suppen.

Du gør kun livet sværere for dig selv ved at kanøfle faren med den slags beskeder.

Anmeld

2. januar 2014

LinLin

Er nu ret sikker på dit barn overlever to dage uden legetøj hver 14. Dag.... Jeg synes du overdriver ret meget!

Men kan faktisk stimuleres med en tur på legeplads, i skoven eller på stranden fx... Man kan tegne eller spille eller læse bøger, fortælle historier eller bare snakke sammen!

Tror faktisk det er sundt - måske jeg skulle lave legetøjsfrie dage herhjemme!

Anmeld

2. januar 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Du mener at faren ikke må have sit eget barn, fordi han ikke har noget legetøj?? Den besked ville jeg faktisk også blive fornærmet over.

Jeg har da passet min nevø hjemme hos min far(som ikke har meget legetøj til en lille dreng) og vi har da klaret også fint. Vi hyggede os uden en masse legetøj.
Man kan jo gå ud og lave noget. Tegne, bage.. Det er jo gået fint ind til videre, hvorfor skulle det så ikke gå bare fordi det er med overnatning?

Barnet er vel ikke ked af det når det har været hos faren, kedet sig..
Jeg synes du skal lade vær med at plage ham over det, så længe barnet har det godt og ikke bare blive plantet foran tvet.

jo da selvfølgelig må han have sit barn...... det er skam stadig planen han skal det........ fra næste uge....

Jeg forstår bare ikke hvordan man kan afvise at få legetøj ganske gratis.... andre end mig der har tilbudt ham det...... og så indrømme at det er fordi han ikke vil skippe sine egne ting????  det er sku da dit barn... og så vil du ikke af med en skide reol eller en skammel der står i hjørnet..... så forstår man vist ikke heeelt hvad det drejer sig om......

men jeg agter heller ikke at køre mere i det...

jeg giver hende bare en pose legetøj med og så er den prut slået

Nok bare mig der ikke forstår hvordan man kan vælge sine egne ting frem for at barnet kan få lidt ting til når h*n er der.....

Anmeld

2. januar 2014

Anonym trådstarter

Elbæk skriver:

Ja, det er da super surt at han ikke har ret meget legetøj. Men det kan være at han prioritere anderledes, og istedet er meget ude med hende, fx legeplads osv. 

Men ellers pak en kuffert med hendes yndlings legetøj, som hun kan tage med frem og tilbage, så står det ikke og fylder ved ham, og hun får noget mere at lege med.

ja det må jeg nok bare erkende at ikke alle prioriterer ens....

Agter også at gøre det med at pakke lidt legetøj med til hende  

Anmeld

2. januar 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg synes det er helt utilstedeligt at true faren med at han ikke må se barnet mere end én overnatning hvis ikke han får mere legetøj (og desuden er det ikke dig der bestemmer hvor meget han må se sit barn).

Ja, det ville da være fint at han havde lidt mere legetøj, og ja, han kunne sikkert godt have været lidt mere samarbejdsvillig, men herregud, et barn på 2 år dør sgu ikke af at være uden legetøj i en dag eller to (eller tre). Snart er barnet stort nok til selv at efterspørge legetøj når hun er på besøg hos far, og så skal der nok komme andre boller på suppen.

Du gør kun livet sværere for dig selv ved at kanøfle faren med den slags beskeder.

Jeg har aldrig nogensinde forlangt at han skal købe noget legetøj til barnet faktisk.... har bare tilbudt ham ganske gratis at han må få noget.......  men det vil han ikke og ja det har jeg lidt svært ved at forstå........

Nu er det sådan... det ku du så ikke vide... at han først har fået tilkendt overnatning når barnet er 2½ år... men er gået med til at prøve nu for at se hvordan det går.... men han gør mig da ikke mere rolig ved stadig at te sig som om hele verden drejer sig om ham...... det var netop af denne årsag han først fik tilkendt overnatning ved 2½ år......

men du har helt ret..... gider ikke køre mere i det...... h*n får legetøj med fra mig af og ja om han så vælger h*n skal lege med det eller ej må han jo så finde ud af 

Anmeld

2. januar 2014

Newsence

Både og hvis du spørger mig. Syntes du holder barnet som gidsel ved at nægte ham tid grundet dine ideer om hvad der bør være. Du må stole på at far nok skal stimulere. Kan heller ikke forstå han siger nej men det kan og bør du ikke blande dig i. Og syntes du går over stregen med at skrive at hvis han ikke gør som du vil så vil du holde barnet fra at få mere tid. Fars tid er fars tid og du ved jo ikke om ham laver legeaftaler eller andet så behovet dækkes og du har heller ikke krav på at vide det.
Mon ikke han har kontaktet statsforvaltningen for at få en aftale du ikke bare kan bryde når tingene ikke er som du vil.. Det ville jeg have gjort. Så hellere en fast aftale.

Så ja hvis du spørger mig så er du gået for vidt og har misbrugt din magt på en ubehagelig måde. Og kan godt forstå han går i baglås. Et barn behøver ikke legetøj for at blive stimuleret ( nogen sværger til at børn ingen har men bruger fantasi. Er ikke en af dem men det kan godt lade sig gøre.. Så ingen legetøj hos far er absolute ikke nødvendigt og han kan sakkens få alle behov dækket.

Så syntes du bør skrive at det var forkert af dug og at du self ikke vil bruge hans tid med barn som gidsel og så vil jeg foreslå at I får en aftale om samvær på skrift også med hvornår samvær skal udvides til en hel weekend eller hvad I nu bliver enige om at ende med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.