Når det er svært at blive gravid med nr 2.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2014

Kløver

Anonym skriver:

Tak for din trøst. Min oplevelse er bare at mange gange når man lufter sine frustrationer herinde så bliver man hakket ned. Fordi man skal være glad for det man har. Og jeg elsker da også min datter overalt i verden og hvis vi ikke kunne få barn nr to ville jeg da blive ulykkelig men min verden ville ikke ramle sammen for vi er velsignet med vores datter.
Men da min kæreste er ene barn ønsker han sig også brændende at vores datter får en søskende. For selvom han altid har haftd et godt. Så bekymre det ham den dag hun går bort for selvom han har hans fætter og kusine så er det ikke det samme som en søskende man kan læne sig opad.

Har i haft problemer ved hvert barn siden i startede i behandling? Eller havde i prøvet et år i forvejen?

Jeg går jo også med de tanker at jeg ikke kan forstå hvis vi skal i behandling for vi blev jo gravide på naturligvis med vores datter. Så synes da det ville være underligt hvis vi ikke selv kunne.

Jeg ka. Følge dig fuldt ud, her er eneste mulighed for fætre kusiner, mine søster som er noget yngre og ikke klar til børn de næste par år. Vi var i gang med nr 1 da jeg har pco og ventede på opstart da det lykkedes, med nr 2 kom det helt naturligt, jeg fik minipiller ca 8 mdr og ødelagde min cyklus så skulle have hormoner 3 gang for at få æl, sådan i korte træk

Her sagde alle også da vi ventede nr 2, set var da hurtigt, det bliver hårdt hva ! Ja men øhm tak, og da vi fik en af hver, så kunne vi da umuligt ønske os mere, og vi skulle være taknemmelige for det vi havde. Blev sgu bitter, for jeg har aldrig sagt at jeg var utilfreds eller ikke var taknemmelig, tvært imod takker jeg Gud hver dag for hans velsignelse, men vi ønskede os meget et barn mere og det var uanset køn, vi er da rigtig glade for at have fået en af hver, men været lige så glade om det havde været 2 af samme køn, bare de er sunde og raske sjov mentalitet at man ikke må ønske endnu et barn og have følelser og være frustreret fordi man har. Må parret i en 2 vær med 1 barn ikke være kede af et afslag på en større lejlighed, fordi en anden stod foran på ventelisten, for de har da trods alt tag over hovedet
Jeg var egentlig overbevist om at nu er det slut, men er begyndt at tvivle en smule, især efter alle siger og dikterer at nu må det da være slut og være den sidste. Det er det når JEG siger det!!! Det kan udelukkende være min og min mands beslutning og alle andre udenfor matriklen har intet at sige i den sag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2014

gruener

Min søn blev jeg gravid med på p-piller og min datter kom efter vi havde forsøgt i 9 mdr  Så det kan bare godt tage lang tid.. Men jeg kan sagtens følge dig. Jeg tuede hver måned den var negativ.. Men så en dag.. Wups.. Så var den der! 

Anmeld

2. januar 2014

Louise H.

Hvis min mens kommer i dag, tager vi hul på 10. Cyklus i forsøget på nr 2.. Nåede ikke at få mit lort da vi lavede nr 1. Så jeg forstår sagtens din frustration!

Jeg er begyndt at gå med en følelse at alle bliver gravide eller føder for tiden... Alle bortset fra mig...

Men jeg håber så meget at jeg snart er gravid igen!
Håber heller ikke du skal vente meget længere

Anmeld

2. januar 2014

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Jeg ka. Følge dig fuldt ud, her er eneste mulighed for fætre kusiner, mine søster som er noget yngre og ikke klar til børn de næste par år. Vi var i gang med nr 1 da jeg har pco og ventede på opstart da det lykkedes, med nr 2 kom det helt naturligt, jeg fik minipiller ca 8 mdr og ødelagde min cyklus så skulle have hormoner 3 gang for at få æl, sådan i korte træk

Her sagde alle også da vi ventede nr 2, set var da hurtigt, det bliver hårdt hva ! Ja men øhm tak, og da vi fik en af hver, så kunne vi da umuligt ønske os mere, og vi skulle være taknemmelige for det vi havde. Blev sgu bitter, for jeg har aldrig sagt at jeg var utilfreds eller ikke var taknemmelig, tvært imod takker jeg Gud hver dag for hans velsignelse, men vi ønskede os meget et barn mere og det var uanset køn, vi er da rigtig glade for at have fået en af hver, men været lige så glade om det havde været 2 af samme køn, bare de er sunde og raske sjov mentalitet at man ikke må ønske endnu et barn og have følelser og være frustreret fordi man har. Må parret i en 2 vær med 1 barn ikke være kede af et afslag på en større lejlighed, fordi en anden stod foran på ventelisten, for de har da trods alt tag over hovedet
Jeg var egentlig overbevist om at nu er det slut, men er begyndt at tvivle en smule, især efter alle siger og dikterer at nu må det da være slut og være den sidste. Det er det når JEG siger det!!! Det kan udelukkende være min og min mands beslutning og alle andre udenfor matriklen har intet at sige i den sag

Jeg synes det er hårdt at folk dømmer en fordi man har et ønske. Det er jo ikke fordi man ikke elsker den man har i forvejen fordi man vil have en mere. Og her tror jeg desværre ikke vores datter får nogen kusiner eller fætre. Min storesøster får ikke børn. Hun er psykisk syg. Og min lillebror ja det kan godt være han får børn i fremtiden men det er meget uvis selvom han ikke er nær så syg som min søster. De er begge skitzofrene i hver sin grad.
Så på den front er der nok heller ikke noget at hente for vores datter.

Og jeg har et ønske om en mere. Og så tror jeg ikke vi skal have flere. Det vil tiden vise. Og hvis vi bliver enige om et tredie barn bliver det nok langt henne i fremtiden. Og vi har ikke et ønske om det ene eller det andet køn bare barnet er sundt og raskt er vi bedøvende ligeglade med hvad det bliver.
Før vi fik vores datter ønskede jeg mig en dreng. Men fra den dag vi fik afvide vi ventede os en pige. Har jeg ikke ønsket et bestemt køn siden.

Anmeld

2. januar 2014

Anonym trådstarter

gruener skriver:

Min søn blev jeg gravid med på p-piller og min datter kom efter vi havde forsøgt i 9 mdr  Så det kan bare godt tage lang tid.. Men jeg kan sagtens følge dig. Jeg tuede hver måned den var negativ.. Men så en dag.. Wups.. Så var den der! 

Jeg har endnu ikke haft de tude dage når min mens kom. Men tror så småt de begynder og dukke op nu for jeg er simpelthen så frustreret efterhånden at jeg nok ikke kan holde tårende tilbage mere

Anmeld

2. januar 2014

Anonym trådstarter

Louise <3 Isabella skriver:

Hvis min mens kommer i dag, tager vi hul på 10. Cyklus i forsøget på nr 2.. Nåede ikke at få mit lort da vi lavede nr 1. Så jeg forstår sagtens din frustration!

Jeg er begyndt at gå med en følelse at alle bliver gravide eller føder for tiden... Alle bortset fra mig...

Men jeg håber så meget at jeg snart er gravid igen!
Håber heller ikke du skal vente meget længere

Jeg har det på samme måde. Synes alle omkring mig bliver gravide og føder lige for tiden. Ved godt man tænker mere over det fordi man selv er frustreret men jeg ønsker mig bare brændende at blive gravid.

Krydser for at din mens ikke kommer og du er gravid denne gang.
Og at det snart er vores tur. Jeg skal have min mens på lørdag. Og tror bare desværre den kommer. Men håber det ikke.

Anmeld

2. januar 2014

Kløver

Anonym skriver:

Jeg synes det er hårdt at folk dømmer en fordi man har et ønske. Det er jo ikke fordi man ikke elsker den man har i forvejen fordi man vil have en mere. Og her tror jeg desværre ikke vores datter får nogen kusiner eller fætre. Min storesøster får ikke børn. Hun er psykisk syg. Og min lillebror ja det kan godt være han får børn i fremtiden men det er meget uvis selvom han ikke er nær så syg som min søster. De er begge skitzofrene i hver sin grad.
Så på den front er der nok heller ikke noget at hente for vores datter.

Og jeg har et ønske om en mere. Og så tror jeg ikke vi skal have flere. Det vil tiden vise. Og hvis vi bliver enige om et tredie barn bliver det nok langt henne i fremtiden. Og vi har ikke et ønske om det ene eller det andet køn bare barnet er sundt og raskt er vi bedøvende ligeglade med hvad det bliver.
Før vi fik vores datter ønskede jeg mig en dreng. Men fra den dag vi fik afvide vi ventede os en pige. Har jeg ikke ønsket et bestemt køn siden.

Enig, man må jo gerne have et ønske, barn nr 2 kan være lige så ønsket som barn nr 1. Det jeg synes var svært var folks manglende forståelse og hensynsløse kommentarer og det at jeg nu vidste hvad jeg ville gå glip af hvis det ikke lykkedes

Anmeld

2. januar 2014

Sitrani

Anonym skriver:

Hej de damer.
Jeg har brug for at lufte mine frustrationer. Og da det eneste sted jeg kan det er herinde så kommer det desværre til at gå ud over jer. Håber det er okay?

Vi har i forevejen en datter på 2,5 år. Og vi ønsker hun skal være storesøster. Så vi gik igang med projekt baby 2 for 8 mdr siden.
Jeg er idag 3+5. Og ved nærmest bare det heller ikke er her denne gang. Jeg testede imorges selvom det er tidligt og jeg selvfølgelig ikke kan gå ud fra en test nu. Jeg er bare så frustreret. Med vores datter blev jeg gravid i 3. Forsøg.
Jeg bruger æl teste og hver gang de sidste 8 mdr har vi sexet når jeg har haft en positiv test. Nogen cykluser opføre min krop sig underligt fra æl og frem til mens. Jeg ved godt psyken kan spille et puds, men kun første gang udeblev min mens 2 dage ellers er den altid kommet samme dag som forventet.
Ellers har der været alt, ømme bryster, ømme dutter, kvalme, opkastninger, hovedpine, svimmelhed, murren og stikken i underlivet. Og nogen cykluser slet intet.

Jeg synes bare det er så frusterende at der bare ikke sker noget. Ved godt nogen kæmper en kamp med at bare få nr 1. Men derfor har jeg vel ret til at være frustreret?
Jeg tænkte som de fleste nok gør at det var legende nemt at lave nr 2. Da det gik nemt med den første. Men sådan skal det åbentbart ikke være
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at slappe af og sige det kommer når det kommer. For for hver mdr/cyklus der går, jo mere frustreret og opsat bliver jeg på at blive gravid.

Beklager mit opkast men har nok bare brug for at få nogle succes historier og få afvide det nok skal blive vores tur til at få nr 2.

Hilsen en der så gerne vil have nr 2.

Kan godt forstå dig, selvom I ikke har forsøgt i flere år! Vi er også i gang med Mr 2, og har forventet mens d. 11. januar.. Så nu må vi se.. Har kun været i gang siden d. 15. November hvor jeg fik taget min spiral ud, men ventede til denne cyklus med at prøve, da der lige var en julefrokost først Haha.. Nå, men.. Jeg håber sådan der er der i første forsøg! Sidst blev jeg gravid i anden cyklus, så håber lige som dig, at det blir det samme her anden gang.... Synes også jeg er mere "ivrig" og også bekymret for at det kommer til at ta lang tid.... ved ikke hvorfor... Irriterende man skal have det sådan, når det gik så nemt første gang...

Men held og lykke

Anmeld

2. januar 2014

An&Jo

Til maj har vi forsøgt i to år på at få et fælles barn.. Vi har begge hver et barn med ind i forholdet, men ønsker os brændende en sammen.. Vi får også smidt i hovedet at vi skal være glade for hvad vi har, og det er vi jo også, men derfor har vi stadig drømme og ønsker..

Her var vi egentlig enige om at vi ikke ville i behandling.. Men nu er vi alligevel endt videre i systemet til udredning..

Anmeld

2. januar 2014

Sujan

Det er møg hårdt...
Har altid gerne ville have børn hurtigt efter hinanden.. Så har slet ikke brugt beskyttelse siden jeg fødte vores datter..
Hun bliver 2 til marts og endnu er der ikke sket noget...
Alle fra min mødregruppe har fået eller venter nr. 2...

Er sgu helt bange for vi kun får 1 barn.. Så må det jo så være sådan. Ville bare ønske hun kunne få nogle søskende....
Dumme dumme krop..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.