Når det er svært at blive gravid med nr 2.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.559 visninger
25 svar
1 synes godt om
2. januar 2014

Anonym trådstarter

Hej de damer.
Jeg har brug for at lufte mine frustrationer. Og da det eneste sted jeg kan det er herinde så kommer det desværre til at gå ud over jer. Håber det er okay?

Vi har i forevejen en datter på 2,5 år. Og vi ønsker hun skal være storesøster. Så vi gik igang med projekt baby 2 for 8 mdr siden.
Jeg er idag 3+5. Og ved nærmest bare det heller ikke er her denne gang. Jeg testede imorges selvom det er tidligt og jeg selvfølgelig ikke kan gå ud fra en test nu. Jeg er bare så frustreret. Med vores datter blev jeg gravid i 3. Forsøg.
Jeg bruger æl teste og hver gang de sidste 8 mdr har vi sexet når jeg har haft en positiv test. Nogen cykluser opføre min krop sig underligt fra æl og frem til mens. Jeg ved godt psyken kan spille et puds, men kun første gang udeblev min mens 2 dage ellers er den altid kommet samme dag som forventet.
Ellers har der været alt, ømme bryster, ømme dutter, kvalme, opkastninger, hovedpine, svimmelhed, murren og stikken i underlivet. Og nogen cykluser slet intet.

Jeg synes bare det er så frusterende at der bare ikke sker noget. Ved godt nogen kæmper en kamp med at bare få nr 1. Men derfor har jeg vel ret til at være frustreret?
Jeg tænkte som de fleste nok gør at det var legende nemt at lave nr 2. Da det gik nemt med den første. Men sådan skal det åbentbart ikke være
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at slappe af og sige det kommer når det kommer. For for hver mdr/cyklus der går, jo mere frustreret og opsat bliver jeg på at blive gravid.

Beklager mit opkast men har nok bare brug for at få nogle succes historier og få afvide det nok skal blive vores tur til at få nr 2.

Hilsen en der så gerne vil have nr 2.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2014

Jannieb

Anonym skriver:

Hej de damer.
Jeg har brug for at lufte mine frustrationer. Og da det eneste sted jeg kan det er herinde så kommer det desværre til at gå ud over jer. Håber det er okay?

Vi har i forevejen en datter på 2,5 år. Og vi ønsker hun skal være storesøster. Så vi gik igang med projekt baby 2 for 8 mdr siden.
Jeg er idag 3+5. Og ved nærmest bare det heller ikke er her denne gang. Jeg testede imorges selvom det er tidligt og jeg selvfølgelig ikke kan gå ud fra en test nu. Jeg er bare så frustreret. Med vores datter blev jeg gravid i 3. Forsøg.
Jeg bruger æl teste og hver gang de sidste 8 mdr har vi sexet når jeg har haft en positiv test. Nogen cykluser opføre min krop sig underligt fra æl og frem til mens. Jeg ved godt psyken kan spille et puds, men kun første gang udeblev min mens 2 dage ellers er den altid kommet samme dag som forventet.
Ellers har der været alt, ømme bryster, ømme dutter, kvalme, opkastninger, hovedpine, svimmelhed, murren og stikken i underlivet. Og nogen cykluser slet intet.

Jeg synes bare det er så frusterende at der bare ikke sker noget. Ved godt nogen kæmper en kamp med at bare få nr 1. Men derfor har jeg vel ret til at være frustreret?
Jeg tænkte som de fleste nok gør at det var legende nemt at lave nr 2. Da det gik nemt med den første. Men sådan skal det åbentbart ikke være
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at slappe af og sige det kommer når det kommer. For for hver mdr/cyklus der går, jo mere frustreret og opsat bliver jeg på at blive gravid.

Beklager mit opkast men har nok bare brug for at få nogle succes historier og få afvide det nok skal blive vores tur til at få nr 2.

Først lige et stort 

Jeg er i samme båd som dig. Vi har en søn fra september 2012 og har været igang med nr 2 nu i 5 mdr. Jeg har testedag her D. 10 Januar. Men tror desværre heller ikke der er gevinst her  Jo, det er frustrerende! Og kan virkelig godt følge dig. Vi blev gravide i første hug med vores søn, så vi troede også at det bare ville gå som en leg, men nej! Jeg har også brugt ægløsningstests hver månede, så synes det er lidt mærkeligt 

Jeg håber at vi snart får 2 fine streger! 

Anmeld

2. januar 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Hej de damer.

Kan godt forstå dig...,

her er har vi været igang siden juli... Blev gravid i første forsøg som desværre endte i en bio...

min on datter på 8 år blev lavet på p-piller og et kondom der sprang.... Men frygt var egentlig i starten at jeg ikke kunne blive gravid mere eller at manden ikke kunne lave børn... Det er så bevist at det kan la sig gøre.... Men hvor er det frusterende at det er evige negative test der popper op....  Os selvom man ikke har forsøgt så længe som andre.... Pt frygter jeg egentlig at den ik bliver positiv igen og hvis at jeg så mister igen  

Anmeld

2. januar 2014

M&N

Anonym skriver:

Hej de damer.

Jeg kender dine frustrationer
Vi har været igang i 6 måneder og der er ikke sket en disse endnu. Vores datter er 10 måneder og har også et stort ønske om at gøre hende til storesøster, nu starter jeg op på uddannelse igen så må vi se om der sker noget ....
Krydser fingre for der snart sker noget

Anmeld

2. januar 2014

EnSødMor

Anonym skriver:

Hej de damer.

Et stort knus først...

Vores første tog 1 helt åt at lave, det var så hårdt og frustrende, og alle sagde at nr 2 er hurtig at lave... men det passer bare ikke...

Vi har prøvet i 4 måneder nu med nr 2, og jeg er faktisk gået over en 1 måned over tid med mens, har kvalme og ømme bryster, men jeg tør ikke satse på det, for jeg tror virkelig ikke at jeg er gravid, men vil tage en test om nogle dage, for er jo nødt til at vide det inden jeg kommer for langt hen hvis det er, vil jo helst gerne gå til skanninger, osv.. for at sikre mig at barnet er ok, men jeg er bare så bange, for hvorfor skulle jeg være gravid nu..

Jeg håber at vi alle der kæmper, snart står med 2 fine streger.

Anmeld

2. januar 2014

Anonym trådstarter

Ønskebaby2014 skriver:

Først lige et stort 

Jeg er i samme båd som dig. Vi har en søn fra september 2012 og har været igang med nr 2 nu i 5 mdr. Jeg har testedag her D. 10 Januar. Men tror desværre heller ikke der er gevinst her  Jo, det er frustrerende! Og kan virkelig godt følge dig. Vi blev gravide i første hug med vores søn, så vi troede også at det bare ville gå som en leg, men nej! Jeg har også brugt ægløsningstests hver månede, så synes det er lidt mærkeligt 

Jeg håber at vi snart får 2 fine streger! 

Tak for din trøst. Og ja jeg synes også det er mærkeligt at når man rammer æl hver gang at der så ikke sker noget som helst

Anmeld

2. januar 2014

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Kan godt forstå dig...,

her er har vi været igang siden juli... Blev gravid i første forsøg som desværre endte i en bio...

min on datter på 8 år blev lavet på p-piller og et kondom der sprang.... Men frygt var egentlig i starten at jeg ikke kunne blive gravid mere eller at manden ikke kunne lave børn... Det er så bevist at det kan la sig gøre.... Men hvor er det frusterende at det er evige negative test der popper op....  Os selvom man ikke har forsøgt så længe som andre.... Pt frygter jeg egentlig at den ik bliver positiv igen og hvis at jeg så mister igen  

Tak for svar.
Kan godt forstå du er bange for at når den er positiv igen at du så mister.
Nogen mdr når jeg så har fået min mens har jeg blødt som aldrig før. Og haft mange mens smerter. Jeg er også begyndt at miste modet efterhånden. Synes det er så hårdt at der ikke sker noget

Håber vi snart står med nogle positive tests begge to

Anmeld

2. januar 2014

Anonym trådstarter

EnSødMor skriver:

Et stort knus først...

Vores første tog 1 helt åt at lave, det var så hårdt og frustrende, og alle sagde at nr 2 er hurtig at lave... men det passer bare ikke...

Vi har prøvet i 4 måneder nu med nr 2, og jeg er faktisk gået over en 1 måned over tid med mens, har kvalme og ømme bryster, men jeg tør ikke satse på det, for jeg tror virkelig ikke at jeg er gravid, men vil tage en test om nogle dage, for er jo nødt til at vide det inden jeg kommer for langt hen hvis det er, vil jo helst gerne gå til skanninger, osv.. for at sikre mig at barnet er ok, men jeg er bare så bange, for hvorfor skulle jeg være gravid nu..

Jeg håber at vi alle der kæmper, snart står med 2 fine streger.

Tak for dit svar. Øv for at den første tog så lang tid at lave. Og ja jeg har også hørt at det er nemmere at blive gravid anden gang. Og det er også derfor vi tænkte at det ville gå stærkt da vores datter kun tog 3 mdr at lave. Med det er bare skuffelse på skuffelse hver mdr. Og synes bare det er så hårdt at altid få en negativ test og mens når vi nu rammer æl hver gang

Anmeld

2. januar 2014

Kløver

Selvfølgelig må du være frustreret, vi har kæmpet med nr 3 i et behandlingsforløbet og tog os 9 mdr og lykkedes med hormoner i en lukning af klinikken. Du er velkommen til at skrive

Krydser og håber at jeres ønske snart går i opfyldelse

Anmeld

2. januar 2014

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Selvfølgelig må du være frustreret, vi har kæmpet med nr 3 i et behandlingsforløbet og tog os 9 mdr og lykkedes med hormoner i en lukning af klinikken. Du er velkommen til at skrive

Krydser og håber at jeres ønske snart går i opfyldelse

Tak for din trøst. Min oplevelse er bare at mange gange når man lufter sine frustrationer herinde så bliver man hakket ned. Fordi man skal være glad for det man har. Og jeg elsker da også min datter overalt i verden og hvis vi ikke kunne få barn nr to ville jeg da blive ulykkelig men min verden ville ikke ramle sammen for vi er velsignet med vores datter.
Men da min kæreste er ene barn ønsker han sig også brændende at vores datter får en søskende. For selvom han altid har haftd et godt. Så bekymre det ham den dag hun går bort for selvom han har hans fætter og kusine så er det ikke det samme som en søskende man kan læne sig opad.

Har i haft problemer ved hvert barn siden i startede i behandling? Eller havde i prøvet et år i forvejen?

Jeg går jo også med de tanker at jeg ikke kan forstå hvis vi skal i behandling for vi blev jo gravide på naturligvis med vores datter. Så synes da det ville være underligt hvis vi ikke selv kunne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.